2006-01-25, 22:41
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag får alltid en gruvlig nickokick på morgonsnusen. Ändå har jag snusat dagligen i tio år.
Jag blir yr, lite kallsvettig och får ett satans körande i magen. Så jag brukar ta morgonsnutten sittande på dass.
Citera
2006-01-26, 02:01
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Jag får alltid en gruvlig nickokick på morgonsnusen. Ändå har jag snusat dagligen i tio år.
Jag blir yr, lite kallsvettig och får ett satans körande i magen. Så jag brukar ta morgonsnutten sittande på dass.

Det var som... Vad snusar du för dundersnus?
visserligen är det ju väldigt individuellt men det var det värsta jag hört!
Är du säker på att du inte har ett stort öppet sår i gropen?
Citera
2006-01-26, 19:55
Medlem
darws avatar
testa miniportionsnus
Citera
2006-01-26, 20:07
Medlem
Resistances avatar
Det var det jävligaste. Så jag trycker alltså i mig 400mg nikotin per dag?
Citera
2006-01-26, 20:23
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Det var det jävligaste. Så jag trycker alltså i mig 400mg nikotin per dag?

Inte på långa vägar, om du nu inte skulle svälja 50g snus per dag :P
Du får inte ens i dig hälften av det nikotin som finns i prillan

saxat från Gothiateks hemsida: "Endast 10-20 % av det nikotin som finns i snuset från början absorberas via munslemhinnan och tas upp i blodet. Detta betyder att endast 1-2 mg nikotin tas upp i blodet från en prilla på 1 gram innehållande ca 10 mg nikotin."
Citera
2006-01-26, 21:23
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes!
Det var som... Vad snusar du för dundersnus?
visserligen är det ju väldigt individuellt men det var det värsta jag hört!
Är du säker på att du inte har ett stort öppet sår i gropen?

Bara vanliga ettan. Men det är som sagt bara morgonsnusen. Dock kan detta förebyggas genom att äta en stadig frukost först. Men snus är viktigare än mat.
Citera
2006-01-31, 11:08
Medlem
ojz0rs avatar
Jag brukar alltid ta en snus det första jag gör på morgonen, smakar så gott. Men jag känner aldrig av någon "nickokick". Den senaste gången jag fick det var nog för ca 6 år sedan när jag började snusa.

Jag tro "nickokicken" beror på personen som får nikotinet. Det beror nog på hur stor del av blodet (i promille) som består av nikotin, tex en liten person har ju en förmåga att bli fullare lättare än en större person. Borde gälla samma sak med nikotin.

Och glöm inte bort att nikotin är ett av de farligaste giften som finns. Håller man tex en droppe nikotin framför en fågels näbb så dör den.
Snus sägs ju också vara svårare att sluta med än alla andra droger (hört någonstans, behöver inte vara sanning).

Men snus är bland de bästa saker som finns. Min tandläkare sa att jag har så bra tänder (lite gula men otroligt bra) att jag inte behöver gå dit på två år, därför att jag snusar istället för att gå runt och småäta och sådant
Citera
2006-02-02, 04:07
Medlem
Hahah! Då vart det bevisat. Rökare, släng er i golvet!
Själv har man inte haft nickokickar sen man var fjortis! Fan vad cool jag måste va då
Citera
2006-02-02, 04:44
Medlem
Subb[a]s avatar
Själv är jag "rutinerad" snusare, brukar ibland plåga mig lite med att sitta och dröna utan vare sig snus/mat vid datorn på dagar när man inte har något att göra, sen när man börjar bli panikhungrig beställer man ett ordentligt skrovmål/en pizza, svullar loss, sen tar man äntligen sin snus. Vid såna tillfällen kan man få en liten nikokick. Skönaste är dock avslappningen/dåsigheten som följer p.g.a maten delvis. Kalla mig livsnjutare eller självplågare...
Citera
2006-02-02, 09:51
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Bara vanliga ettan. Men det är som sagt bara morgonsnusen. Dock kan detta förebyggas genom att äta en stadig frukost först. Men snus är viktigare än mat.

Känner igen det där. Men dom senaste dagarna har jag hållt ut till efter frukosten. Det besparar mig det annars så tradiga holkpasset några timmar senare.
Citera
2006-02-03, 17:28
Medlem
Jag började snusa i lumpen, eller ska man säga slutade röka..

men jag kan juh tillföra att det där illamående alal pratar om upplevde jag också, dock var det ändast i början och jag tror att det måste handla om att kroppen inte är van vid den mägnd nikotin den nu tillhandahålls.. Tror ni jag har fel? Jag kom aldrig riktigt igång med snusandet förrens jag provade på "white" portionerna... vilket gav mig en språngbräda in i snuset underbara rus!

Nu för tiden kan jag inte gå utan en 'kudde' under läppen.. och de gånger jag inte har en dosa hemma känner jag hur jag börjar skaka i händerna och jag känner en allmän saknad efter vännen under läppen och en obeskrivlig rastlöshet.
Citera
2006-02-03, 23:55
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcizen
Jag började snusa i lumpen, eller ska man säga slutade röka..

men jag kan juh tillföra att det där illamående alal pratar om upplevde jag också, dock var det ändast i början och jag tror att det måste handla om att kroppen inte är van vid den mägnd nikotin den nu tillhandahålls.. Tror ni jag har fel? Jag kom aldrig riktigt igång med snusandet förrens jag provade på "white" portionerna... vilket gav mig en språngbräda in i snuset underbara rus!

Nu för tiden kan jag inte gå utan en 'kudde' under läppen.. och de gånger jag inte har en dosa hemma känner jag hur jag börjar skaka i händerna och jag känner en allmän saknad efter vännen under läppen och en obeskrivlig rastlöshet.

Tror inte du tillför specellt mycket genom att säga att Illamående pga snus är för att kroppen inte är van vid nikotin! Jag tillför t ex inte speciellt mycket genom att säga att solen är gul

Den där språngbrädan och ruset du får av _WHITE_ portion förstår jag verkligen inte

Hur som helst, vi delar ju i varje fall åsikten om att snus är det svarta guldet

Trevlig helg! /Claes!

Edit: känns som om vi hamnat lite utanför ämnet i denna diskussion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in