2020-05-31, 01:45
Medlem
Men står för vad jag tycker! Killen har fått gå igenom mer än vi kan förstå så döm dom andra 13 istället nu !?
Citera
2020-05-31, 09:36
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoo1974
Men står för vad jag tycker! Killen har fått gå igenom mer än vi kan förstå så döm dom andra 13 istället nu !?

Vad vet du om vad killen har fått gå igenom? Berätta.
Citera
2020-05-31, 14:08
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis har han inte fått gå igenom 1% av allt som borde vänta honom efter detta.
Citera
2020-05-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Förhoppningsvis har han inte fått gå igenom 1% av allt som borde vänta honom efter detta.

Så dom andra ska gå fria och bara han dömas tycker du ?
Citera
2020-05-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Vad vet du om vad killen har fått gå igenom? Berätta.

Är du dum eller spelar du bara nu?
Citera
2020-05-31, 18:56
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Är du dum eller spelar du bara nu?

Nej, jag är inte och spelar inte dum i huvudet.

Jag vill att du berättar vad du syftar till när du säger att gärningsmannen i detta fall har gått igenom något. Mer än vi kan förstå skriver du. Vad syftar du på? Vad har han gått igenom som vi inte kan förstå?

Och hur kan du förstå det bättre än oss andra?
Citera
2020-06-01, 18:10
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte och spelar inte dum i huvudet.

Jag vill att du berättar vad du syftar till när du säger att gärningsmannen i detta fall har gått igenom något. Mer än vi kan förstå skriver du. Vad syftar du på? Vad har han gått igenom som vi inte kan förstå?

Och hur kan du förstå det bättre än oss andra?

Skrev att han har gått igenom mer än vad VI förstår om du läser. Inte ens jag kan förstå hur det va att sitta 8 månader i Marocko
Citera
2020-06-01, 19:22
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Skrev att han har gått igenom mer än vad VI förstår om du läser. Inte ens jag kan förstå hur det va att sitta 8 månader i Marocko

Ok. Det var det du syftade till.

Jag trodde det kunde vara en jävla massa men ville inte gissa.

Har du samma sympati för brottsoffren som du har för gärningsmannen?

Jag har ingen sympati för gärningsmannen alls.

Han har medvetet och systematiskt blåst människor (privatpersoner) i sin omgivning. Vissa av dem såg på gärningsmannen som en vän. Han har genom sina handlingar ruinerat mängder av människor ekonomiskt vilket lett till att flera familjer splittras och barn har farit illa. Flera brottsoffer har vittnat om depression och självmordstankar.

Jag tycker inte att gärningsmannen har fått ett tillräckligt straff för sina handlingar ännu. Vi får se vad tingsrätten kommer fram till men jag tippar på att de kommer ge denna tönt ett för milt straff.

Sedan handlar det ju givetvis att skydda samhället för den här typen av återfallsförbrytare.

Där tror jag att straffet aldrig kan bli för långt (eller hårt) för jag är helt övertygad om att Christoffer kommer begå nya brott i framtiden. Kanske blir han smartare i framtiden och ser till att inte åka fast och/eller ser till han en målvakt får skulden.

Men chansen att en sån här typ av brottsling vänder sitt liv och blir hederlig är försvinnande liten.

Eller vad tror du?
Citera
2020-06-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ok. Det var det du syftade till.

Jag trodde det kunde vara en jävla massa men ville inte gissa.

Har du samma sympati för brottsoffren som du har för gärningsmannen?

Jag har ingen sympati för gärningsmannen alls.

Han har medvetet och systematiskt blåst människor (privatpersoner) i sin omgivning. Vissa av dem såg på gärningsmannen som en vän. Han har genom sina handlingar ruinerat mängder av människor ekonomiskt vilket lett till att flera familjer splittras och barn har farit illa. Flera brottsoffer har vittnat om depression och självmordstankar.

Jag tycker inte att gärningsmannen har fått ett tillräckligt straff för sina handlingar ännu. Vi får se vad tingsrätten kommer fram till men jag tippar på att de kommer ge denna tönt ett för milt straff.

Sedan handlar det ju givetvis att skydda samhället för den här typen av återfallsförbrytare.

Där tror jag att straffet aldrig kan bli för långt (eller hårt) för jag är helt övertygad om att Christoffer kommer begå nya brott i framtiden. Kanske blir han smartare i framtiden och ser till att inte åka fast och/eller ser till han en målvakt får skulden.

Men chansen att en sån här typ av brottsling vänder sitt liv och blir hederlig är försvinnande liten.

Eller vad tror du?

Det enda jag sagt är att dom andra 13 också ska få sitt straff. Eller tycker du dom ska gå fria och fortsätta?
Citera
2020-06-01, 21:54
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Det enda jag sagt är att dom andra 13 också ska få sitt straff. Eller tycker du dom ska gå fria och fortsätta?

Ja, det är det enda du har sagt. Tråkigt tycker jag.

Vad tycker du om det jag frågade?

Jag tycker givetvis de också ska få sitt straff.

Men att de skulle fortsätta är inte speciellt troligt. Medhjälpare har mycket (väldigt mycket) lägre återfallsrisk än en huvudman så sånna här fall.

Eller vad tror du?
Citera
2020-06-01, 23:09
Medlem
Dolmances avatar
Citat:

Vilka 13 ?
Citera
2020-06-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Vilka 13 ?

Tro det va 13. Listan på alla namn står på sidan 104 i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in