Citat:
Ursprungligen postat av
Zoo1974
Skrev att han har gått igenom mer än vad VI förstår om du läser. Inte ens jag kan förstå hur det va att sitta 8 månader i Marocko
Ok. Det var det du syftade till.
Jag trodde det kunde vara en jävla massa men ville inte gissa.
Har du samma sympati för brottsoffren som du har för gärningsmannen?
Jag har ingen sympati för gärningsmannen alls.
Han har medvetet och systematiskt blåst människor (privatpersoner) i sin omgivning. Vissa av dem såg på gärningsmannen som en vän. Han har genom sina handlingar ruinerat mängder av människor ekonomiskt vilket lett till att flera familjer splittras och barn har farit illa. Flera brottsoffer har vittnat om depression och självmordstankar.
Jag tycker inte att gärningsmannen har fått ett tillräckligt straff för sina handlingar ännu. Vi får se vad tingsrätten kommer fram till men jag tippar på att de kommer ge denna tönt ett för milt straff.
Sedan handlar det ju givetvis att skydda samhället för den här typen av återfallsförbrytare.
Där tror jag att straffet aldrig kan bli för långt (eller hårt) för jag är helt övertygad om att Christoffer kommer begå nya brott i framtiden. Kanske blir han smartare i framtiden och ser till att inte åka fast och/eller ser till han en målvakt får skulden.
Men chansen att en sån här typ av brottsling vänder sitt liv och blir hederlig är försvinnande liten.
Eller vad tror du?