Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 08:45
  #1
Medlem
Hittar inte så mycket på internet om vad en bitcoin xbt är exakt. Innebär det att man äger en andel i en bitcoin?

Kan någon förklara vad en bitcoin xbt är?
Citera
2017-10-13, 09:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSprutKant
Hittar inte så mycket på internet om vad en bitcoin xbt är exakt. Innebär det att man äger en andel i en bitcoin?

Kan någon förklara vad en bitcoin xbt är?

200 "aktier" motsvarar priset på en bitcoin. Det är ett instrument som ska följa bitcoins utveckling över tid utan att man äger riktiga bitcoins.
Citera
2017-10-13, 10:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
200 "aktier" motsvarar priset på en bitcoin. Det är ett instrument som ska följa bitcoins utveckling över tid utan att man äger riktiga bitcoins.

Jag förstod det, men vad köper när man köper ett bitcoin certifikat? När man köper en aktie köper man en andel i ett företag och får utbetalningar.
Citera
2017-10-13, 14:32
  #4
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSprutKant
Jag förstod det, men vad köper när man köper ett bitcoin certifikat? När man köper en aktie köper man en andel i ett företag och får utbetalningar.

Det är någon annan som köper bitcoin åt dig när du köper XBT, fast då håller då inga fysiska bitcoins som om du hade köpt dom själv.
Ökar priset i bitcoin så kommer även priset på certifikaten att öka, men det förstod du nog redan.
Citera
2017-10-13, 21:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Det är någon annan som köper bitcoin åt dig när du köper XBT, fast då håller då inga fysiska bitcoins som om du hade köpt dom själv.
Fysiska Bitcoins?
Citera
2017-10-14, 06:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSprutKant
Jag förstod det, men vad köper när man köper ett bitcoin certifikat? När man köper en aktie köper man en andel i ett företag och får utbetalningar.

Jag tror du bara får ett papper som följer bitcoins utveckling, ingen köper riktiga bitcoins. Tror jag.
Citera
2017-10-14, 10:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Jag tror du bara får ett papper som följer bitcoins utveckling, ingen köper riktiga bitcoins. Tror jag.

Citat:
HOW IS THE VALUE OF THE INSTRUMENTS GUARANTEED?
We buy bitcoin for all money we receive through the sale of certificates which ensures that we are always 100% hedged. This means that our assets (as well as liabilities to Certificate-holders) follow the price of bitcoin. Besides this, the certificates are guaranteed by Global Advisors (Jersey) Limited.

https://xbtprovider.com/p/faq
Citera
2017-10-21, 16:44
  #8
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Fysiska Bitcoins?

Jag menar ju såklart sådana du har på din digitala wallet
Citera
2017-11-02, 01:15
  #9
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Fysiska Bitcoins?

Är inte det hela grejen med bitcoin......att de inte är fysiska?
Citera
2017-11-02, 09:04
  #10
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Är inte det hela grejen med bitcoin......att de inte är fysiska?

Jo men han menade faktiska bitcoin, när man köper ett.cert, så köper man något som motsvarar bitcoin, inte bitcoin i sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback