2010-04-06, 01:44
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
He he... Beställde, betalade - men fick aldrig varorna av legal high.......... Men vad jag kunnat avgöra så är det samma b-krypton där som någon annanstans (i Sverige i vart fall, vet inte hur det är med EDIT mfl. Någon som vet?).
EDIT har väl inget Krypton?
Citera
2010-04-06, 02:21
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
EDIT har väl inget Krypton?
Hade det förr, tror jag i vart fall.
Citera
2010-04-06, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Jo, PS levererar mycket snabbare och är snabbare på att svara. Det kan jag tycka vara värt några extra kronor, speciellt om man vill ha det dagen efter.

Sist jag beställde från SB så fick jag ingen SMS-avi men då hamnade skulden på posten vilket jag tycker är konstigt då det aldrig har hänt mig förr att en SMS-avi uteblivet när jag beställt från t.ex. PS.

PS använder nog Pacsoft Online som alla andra mindre bolag, vilket är ett system vi på smartbar inte kan använda eftersom det tar 1-3 minuter att registrera varje orderlapp, och har man då 300 beställningar på en gång så är Pacsoft Online för långsamt att arbeta med. Fram tills nu har vi haft programvaran för Pacsoft där registreringen går snabbare eftersom användaren själv bestämmer hastigheten på jobbet (3-12 sekunder per order), men från och med 31'a mars så skickar Unifaun inte längre EDI till posten (unifaun är tredjeparten posten tog in för att hantera datafilerna för brev och paket från kunderna och som sedan skickar de filerna vidare till posten) så om vi vill ha SMS-avier i fortsättningen så får vi antingen gå över till pacsoft online och sänka vår utskicksratio till 50-100 beställningar per dag och låta resten vänta, eller helt enkelt klara oss utan SMS-avi fram tills dess att vårt automatiska system är igång och datafilinformationen till posten återigen har nånstans att skickas.
Citera
2010-04-06, 11:45
Bannlyst
och posten är seg idag märker jag... sitter och väntar på min sms avi här
Citera
2010-04-06, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Som kommer att bli raidade av polisen om denna lagen träder i kraft?!

Det finns alldeles för många produkter i en tobaksbutik som faller under den lagen för att polisen bara skall kunna beslagta några av dem. All or nothing blir det nog där.
Citera
2010-04-06, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmagic_29
Du va då inte lite naiv heller!
Som tidigare talare, kommer fysisk butik uppmärksammas stort - varpå klassning kommer påskyndas rejält. Lycka till att kamma in en omsättning på 100 miljoner då!
Det kommer dessutom ge total motsatt effekt gentemot ert syfte; Inte bara folk som är emot lagen kommer öka - folk som är för lagen, som tidigare inte varit medveten om den (men som nu uppmärksammas tack vare all publicitet), kommer också öka markant!
Ni kör ju er själva i diket, med gasen i botten dessutom.

Borde inte folk välkomna att lagliga droger nu får en legkontroll som fungerar? .. Jag menar.. om systembolaget endast hade tillåtits sälja på internet men inte i butik så hade ju legkontroll och bedrägeriskydd varit lika svårt för dem som det är för alla andra internetshoppar varpå ungdomskonsumtionen klart skulle öka. genom att introducera smartdrugs i vanlig butik kan man enklare bordlägga dels behovet av en lagstadgad åldersgräns på droger som kategori, samt även få till en frivillig legkontroll som fungerar.

Om man belyser frågan ur det perspektivet borde ju motståndet mot butiksintroducering minska rejält.
Citera
2010-04-06, 12:12
Medlem
Real1Samas avatar
Smartbarfreddan, om du orkar, kan du kolla min beställning? Trodde jag skulle få min beställning idag nämligen... 100005494
Citera
2010-04-06, 12:18
Medlem
Paskiiis avatar
Hehe, du får gärna kolla min också Fredrik. #100005727
Citera
2010-04-06, 12:24
Bannlyst
Citat:
Varför förvånar det mig inte att du låtsas som att du inte redan vet vilket fiasko sådana här försök leder till. Förra försöket (det jag känner till i vart fall) gick ju lysande - de första två-tre veckorna...

För varje svar man ger till dig så vänder du på det och gör det till en ny anklagelse... Finns det någon "ignore"-funktion i det här forumet? Vill jag prata med en vägg så finns det roligare platser att göra det på.

till svaret:

Är det smartdrugstore du pratar om så var det ju 20 år sedan... Världen har förädrats sedan dess. När den shoppen fanns var det inte ens någon som trodde man nånsin skulle kunna köpa treo på ica...

Eller avser du någon annan, nyare shop som testat konceptet?

"Sedan ledde all negativ uppmärksamhet och hot om näringsförbud, osv, till att bara något fåtal vågade visa sig i butiken, och det gick givetvis åt skogen."

Det har att göra med hur det sköts och hur det läggs upp. 2 företag med identisk affärsidé kan gå åt två helt olika håll beroende på kompetensen i ledningen. Alla bilfabriksjobbare i sverige kan väl vittna om det? Affärsidén är "sound" men om organisationen tryter går företaget och konceptet åt helvete ändå. Vad får dig att tro att det skulle vara annorlunda på smartmarknaden?
Citera
2010-04-06, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Smartbarfreddan, om du orkar, kan du kolla min beställning? Trodde jag skulle få min beställning idag nämligen... 100005494

Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Hehe, du får gärna kolla min också Fredrik. #100005727

Snälla rara, Isabelle hjälper er med det, jag har inte tillgång till orderdatorn.

Mvh
Citera
2010-04-06, 12:48
Medlem
Real1Samas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Snälla rara, Isabelle hjälper er med det, jag har inte tillgång till orderdatorn.

Mvh

Okej då <3
Citera
2010-04-06, 12:59
Bannlyst
Citat:
Jag misstänker att de inte köper direkt från producenterna, utan köper via mellanhänder,

(/start henke)

MEN DITT GAMLA JÄVLA HELVETE!!!!

VI KÖPER FRÅN DYDER, PUNKT SLUT. DET ÄR VAD SOM STÅR PÅ FAKTURAN OCH DET ÄR TILL DEM PENGARNA GÅR. HÅLL KÄFTEN OM DINA TEORIER ANNARS SÄTTER JAG FANIMEJ DIT FORUMETS ANSVARIGE UTGIVARE FÖR ALL SKIT DU SPRIDER!!!

DET RÄCKER NU!!!

MISSTÄNKER DU FAUL PLAY ÄR DU VÄLKOMMEN ATT POLISANMÄLA BÅDE SMARTBAR OCH PRYLSHOPPEN FÖR BEDRÄGERI SÅ FÅR POLISEN GÅ IGENOM VÅRA INKÖPSORDERS OCH VERIFIERA ATT VARORNA VERKLIGEN KOMMER FRÅN DYDER.
MEN ATT SPRIDA DINA SPEKULATIONER PÅ DET SÄTT DU GÖR HÄR ÄR INTE OK!! HAR DU ETT CASE SÅ HAR DU ETT CASE, OM INTE SÅ ÄR DU BARA EN SVAMLANDE IDIOT SOM SNART KOMMER FÅ UPPLEVA HUR RÄTTSSYSTEMET SER PÅ PUBLICERAD INFORMATION SOM BARA TEORISERATS FRAM UTAN ATT HA VERIFIERAS!!!

Vårt störta problem i detta ärende är TRO, så: "Novus Ordo Seclorum" verkar behövas trots allt.

Stäm oss för bedrägeri om du tycker att du har anklagelser som håller. Har du tur blir du inte ruinerad när du förlorar i rätten. Jag tänker dock inte lägga någon energi på harm reduction för din skull där så the case is yours and yours alone.

Med måttligt irriterade hälsningar

H

(/end henke)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in