Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Satan vilken snabb leverans av Prylshoppen. Beställde i går vid 16.30. Fick det i dag vid 11.00. Och jag bor också i norra Sverige.
Inte för att det är fel på Smartbar, men tänkte bara testa Prylshoppens. Är ju lite dyrare. De brukar dock skicka lite, lite snabbare än Smartbar. Hade jag beställt från Smartbar så hade de kanske inte hunnit skicka det i går, och då hade jag inte fått det innan helgen.
(/start henke)
Ju mer företaget växer desto mer ordnade arbetstider får man ha. Det gick an när Henke packade allt själv, skötte kundtjänsten själv och åkte till posten själv. Då var det inga problem att orders ända fram till halv sex på kvällen och få dem skickade samma dag. Nu har vi anställda på såväl ordermottagning som på paketering och ivägskick dock varpå vi fått anpassa oss till normala arbetstider, normal arbetstakt och det faktum att orderskrivande och paketering sker på bestämda tider för att det öht skall gå.
Detta medför förlängda hanteringstider på vissa områden. Organisation slöar ned...
Jonas på PS lever nog idag ungefär det liv som Henke levde för 4 år sedan. Det är kul, kunderna blir nöjda och man känner sig väldigt uppskattad av både kunder och leverantörer, enda nackdelen med att jobba så är att företaget inte kan växa aktivt men vill man bara ha mat på bordet och pengar till hyran så funkar det ju ändå.
(/end henke)