2009-11-08, 23:44
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Eller så fick jag bara en riktigt dålig påse, eftersom jag och en till tog precis samma dos och fick precis samma rus.

Och jag tog ca 0,3-0,4 g utan att känna något alls.

Kan kvalitén mellan påsarna skilja så mycket?
Jag har inte märkt någon skillnad på kvalitet på dom ca 75 påsarna jag käkat under året.

Men vi har ju kommit fram till att olika personer reagerar väldigt individuellt på kratom. Vissa behöver inte ens 500mg medans andra behöver hela påsen. Det är du och din polare som är toleranta bara.
Citera
2009-11-08, 23:50
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Jag har ju redan redogjort för att O-desmetyltramadol inte alls agerar som SSRI.

Glömde det + så är jag rätt trög när det kommer till kemi. Jag begriper det ändå inte riktigt. Tramadol omvandlas till O-desmethyltramadol i levern, och ger en SSRI-effekt, medan O-desmethyltramadol INTE ger en SSRI-effekt. Förvirrande? Inte alls... I övrigt är jag inte det minsta övertygad om O-desmethyltramadol i Krypton. Detta av skäl jag angett så många nu att det börjar bli smått löjligt!
Citera
2009-11-08, 23:59
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Det tog oturligt lång tid innan informationen om analysen läckte ut. Vad tror du att det beror på att diskussionen startade just vid den tiden?
Det är väl ingen hemlighet att intresset för Krypton ökade många gånger om i o m klassningen av Spice. Innan dess var de flesta rätt skeptiska (då det var rätt många som rapporterade att de inte fick någon effekt att tala om, och ovanpå det ett högt pris).

Citat:
Ett intressant projekt vore att kartlägga produktionen av dessa produkter.
Jag tror inte att så många håller med, faktiskt, då en sådan kartläggning riskerar att försvåra tillgången av RC.

Citat:
Det är inte så svårt att driva fram små plantor inomhus och det finns flera säljare / distributörer i USA som säljer både frön och småplantor. Det växer inte direkt snabbt, och lär ta många år innan det är ett riktigt kratomträd som man kan “försörja” sig på (och då lär man behöva ett uppvärmt och belyst rejält växthus). Men för sporadiskt bruk och som prydnad är det lättodlat. Pröva på, vetja!
Trodde faktiskt att det var mycket känsligare, där ser man. Mja, jag har allt annat än "gröna fingrar", men det tål förvisso att tänka på! I synnerhet då det lär vara en tidsfråga innan kratom klassas.
Senast redigerad av Pinkskin 2009-11-09 kl. 00:02.
Citera
2009-11-09, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Ja det ger eufori och hur mycket man ska ta/klarar av är olika från person till person.

Hur mycket tar du då ungefär för att få eufori då?
Citera
2009-11-09, 04:05
Medlem
Mrchrists avatar
Har nu fixat till två bomber med krypton till senare idag när man beger sig till staden, synd bara att det var mitt sista

Men som sagt så beror ruset från person till person, jag behöver bara ta ca 0,6g för att jag ska ha trevligt i ett gäng timmar, att gå runt på stan utan något som helst mål är riktigt trevligt må jag säga
Citera
2009-11-09, 04:16
Medlem
AnTiVaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrchrist
Har nu fixat till två bomber med krypton till senare idag när man beger sig till staden, synd bara att det var mitt sista

Men som sagt så beror ruset från person till person, jag behöver bara ta ca 0,6g för att jag ska ha trevligt i ett gäng timmar, att gå runt på stan utan något som helst mål är riktigt trevligt må jag säga

Snart är det jul också, det kan bli lite trevligare och lugnare att gå runt i alla köer o skit. Ett tips om man inte gillar att gå runt bland stressade folk och bli uppstressad utan bara ta det lugnt!
Citera
2009-11-09, 06:46
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Hur mycket tar du då ungefär för att få eufori då?

Högre doser vanligt kratom (inte testat krypton så kan inte utala mig där), super green indo till den gräns där jag nästan sitter och noddar :P Vet inte om jag kan rekommendera det för det bli mängder på 15g+ minst och alla andra jag vet börjar bara spy när man närmar sig såna doser på vanligt löv, jag är en sån som kan dricka alkohol tills jag tuppar av utan att må illa någon gång och verkar vara samma med kratom konstigt nog.

Arbeta dig uppåt och se hur långt du kommer, du kan inte direkt överdosera kratom som du kan med opiater/opioder men ta det hyfsat lugnt iallafall
Citera
2009-11-09, 06:46
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
Snart är det jul också, det kan bli lite trevligare och lugnare att gå runt i alla köer o skit. Ett tips om man inte gillar att gå runt bland stressade folk och bli uppstressad utan bara ta det lugnt!

Jävligt bra idé den tackar vi för
Citera
2009-11-09, 11:47
Medlem
Dhreefiddys avatar
Tog precis en bomb på 1g Krypton ska testa supa ist för att röka idag se hur den blandningen blir får väll hoppas på det bästa
Citera
2009-11-09, 11:53
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhreefiddy
Tog precis en bomb på 1g Krypton ska testa supa ist för att röka idag se hur den blandningen blir får väll hoppas på det bästa

Jag skulle köra på lite röka och ett par öl+Krypton då...Har fått för mig att folk inte brukar må så bra på Krypton och "supa", hoppas det funkar för dig iaf
Citera
2009-11-09, 12:02
Medlem
Dhreefiddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Jag skulle köra på lite röka och ett par öl+Krypton då...Har fått för mig att folk inte brukar må så bra på Krypton och "supa", hoppas det funkar för dig iaf

Körde på 1.2g Krypton och 4-5gram röka igår funkade bra i 5-6 timmar sen sneade jag och spydde, gör det mest för att se vad som är skönast dricka eller röka till Krypton
Citera
2009-11-09, 14:13
Medlem
Dhreefiddys avatar
Bomba det sista nu en 0.7a har druckit 4 öl också mår riktigt fint Hoppas bara det inte blir för mycket nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in