2021-09-01, 18:02
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Har gått på kratom i ett par månader nu. Jättebra för dom dagar då man inte har så mycket ork för jobb och träning. Tar mig en shott och orkar dra till gymmet och göra annat, såsom att städa huset, vilket jag utan kratom tycker är jobbigt.

Men nu till min fråga: Är det nån annan som känner att man tappar sexlusten när man går på det? Jag har helt tappat lusten för sex. Samma för två vänner till mig som också tar kratom. Visst funkar lillen när frugan väl drar igång. Men att själv ta initiativet finns inte längre. Eftersom att mina vänner också känner likadant så antar jag att det beror på kratom. Men kan också vara att man är lite äldre, jobbar och tränar och tar hand om barn och hem.

Är det nån annan som också har upplevt detta? För i början så funkade det tvärtemot, och man blev lite kåtare än vanligt. Men efter ett tag så försvann lusten helt.

Personligen så upplever jag ingen tappad lust, snarare motsatsen.
Men det kanske beror lite på vad du tar och hur du tar det?

Kratom har ju både stimulerande och sederande effekter.
Exempelvis så kan jag tänka mig att en hög dos av röd kratom ger mindre lust än en låg/normaldos vit sort. Detta är bara en hypotes dock, kratom är alldeles för oförutsägbart för att kunna dra några generella slutsatser.
Citera
2021-09-01, 19:29
Medlem
Citat:
Har gått på kratom i ett par månader nu. Jättebra för dom dagar då man inte har så mycket ork för jobb och träning. Tar mig en shott och orkar dra till gymmet och göra annat, såsom att städa huset, vilket jag utan kratom tycker är jobbigt.

Men nu till min fråga: Är det nån annan som känner att man tappar sexlusten när man går på det? Jag har helt tappat lusten för sex. Samma för två vänner till mig som också tar kratom. Visst funkar lillen när frugan väl drar igång. Men att själv ta initiativet finns inte längre. Eftersom att mina vänner också känner likadant så antar jag att det beror på kratom. Men kan också vara att man är lite äldre, jobbar och tränar och tar hand om barn och hem.

Är det nån annan som också har upplevt detta? För i början så funkade det tvärtemot, och man blev lite kåtare än vanligt. Men efter ett tag så försvann lusten helt.

Ligger något i det. Jag vill inte bli påsatt dagligen som tidigare. Men kan vara rent sammanträffande
Citera
2021-09-01, 20:17
Medlem
Citat:

Jaja, jättevanlig biverkning, drabbar de flesta. Kratom och andra opioider är inte bra för sexlivet om jag säger så, försämrar känsel och lust.
Citera
2021-09-01, 20:29
Bannlyst
Någon som har hört nått nytt från SS angående när dom får in nytt? Nu är det september och dom skulle fått in i mitten/slutet på augusti.
Citera
2021-09-01, 20:35
Bannlyst
Citat:

Samma för mig. Är vanligt på kratom
Citera
2021-09-01, 21:21
Medlem
Perfekt för folk som försöker låta bli att pillra på musen hela dagarna
Citera
2021-09-01, 22:23
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Personligen så upplever jag ingen tappad lust, snarare motsatsen.
Men det kanske beror lite på vad du tar och hur du tar det?

Kratom har ju både stimulerande och sederande effekter.
Exempelvis så kan jag tänka mig att en hög dos av röd kratom ger mindre lust än en låg/normaldos vit sort. Detta är bara en hypotes dock, kratom är alldeles för oförutsägbart för att kunna dra några generella slutsatser.
Så var det ju också för mig i början. Kunde dessutom köra på bra mycket längre än normalt. Men efter några månader så försvann lusten helt.
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Ligger något i det. Jag vill inte bli påsatt dagligen som tidigare. Men kan vara rent sammanträffande
Haha trodde det endast påverkade oss män. Men tack för ditt ärliga svar.
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jaja, jättevanlig biverkning, drabbar de flesta. Kratom och andra opioider är inte bra för sexlivet om jag säger så, försämrar känsel och lust.
Ja känseln är ju väck. Innan så hade jag morgonstånd var och varannan dag. Numera är det väldigt sällan.
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Samma för mig. Är vanligt på kratom
Visst blir jag glad att höra att det är pga kratom och inte på mig själv. Funderade ett tag på att gå och kolla mina testosteron halter och om det kunde vara det. Men nu vet jag. Dock gör det mig lite ledsen, då jag verkligen tycker om kratom och all extra energi den ger mig. Och även den goa känslan i kroppen. Fan då!

Till min nästa fråga då! Kommer lusten tillbaka om man tar en längre paus? För jag är fan orolig och har varit det sedan två månader tillbaka. Som tur är så kan jag ju skylla det på arbetet, träningen och hemmet och allt vad det innebär att vara en pappa. Så frugan har ju inte hoppat på mig för der, än.
Citera
2021-09-01, 23:14
Bannlyst
Citat:
Så var det ju också för mig i början. Kunde dessutom köra på bra mycket längre än normalt. Men efter några månader så försvann lusten helt.

Haha trodde det endast påverkade oss män. Men tack för ditt ärliga svar.

Ja känseln är ju väck. Innan så hade jag morgonstånd var och varannan dag. Numera är det väldigt sällan.
Visst blir jag glad att höra att det är pga kratom och inte på mig själv. Funderade ett tag på att gå och kolla mina testosteron halter och om det kunde vara det. Men nu vet jag. Dock gör det mig lite ledsen, då jag verkligen tycker om kratom och all extra energi den ger mig. Och även den goa känslan i kroppen. Fan då!

Till min nästa fråga då! Kommer lusten tillbaka om man tar en längre paus? För jag är fan orolig och har varit det sedan två månader tillbaka. Som tur är så kan jag ju skylla det på arbetet, träningen och hemmet och allt vad det innebär att vara en pappa. Så frugan har ju inte hoppat på mig för der, än.

Du kan va lugn, den kommer tillbaka så fort du slutar eller tar ett uppehåll 😁
Citera
2021-09-01, 23:20
Citat:

Ja 100%, min lust är helt borta ... Dock inte min fästmans, han är också kratombrukare och fortsatt galet kåt jämt trots att vi båda tagit kratom på daglig basis i ca 1.5 år
Citera
2021-09-02, 00:26
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Någon som har hört nått nytt från SS angående när dom får in nytt? Nu är det september och dom skulle fått in i mitten/slutet på augusti.

När jag mejlade SS för ett tag sedan så fick jag svaret att de tydligen skulle fylla på sin mycket eftertraktade green maeng da i oktober. När de får in allt annat har jag ingen aning, verkar som att till och med SS själva inte har någon koll.

Besviken, men det är vad det är.
Citera
2021-09-02, 14:44
Medlem
Haft ett uppehåll på kratom ett tag och idag tog jag tre teskedar red kapuas, jävla najs effekt. Känner mig lite små moffad tom lite klåda.
Citera
2021-09-02, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Haft ett uppehåll på kratom ett tag och idag tog jag tre teskedar red kapuas, jävla najs effekt. Känner mig lite små moffad tom lite klåda.

Tre teskedar? Det var rätt rejält ändå med tanke på att din tolerans borde vara nollställd. För min egen del brukar det räcka med en tesked i det fallet eller möjligtvis max två. Kan ju vara individuellt iofs.

Själv har jag också haft ett längre uppehåll men ska köra ett par dagar i helgen vilket blir najs. Tanken är att bara köra max två dagar varannan vecka, helst ännu längre emellan för att undvika hamna i det där beroendet som lätt kan ta över om man börjar "fuska" lite smått och ta oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in