Citat:
Ursprungligen postat av
apelsinmissbruk
Personligen så upplever jag ingen tappad lust, snarare motsatsen.
Men det kanske beror lite på vad du tar och hur du tar det?
Kratom har ju både stimulerande och sederande effekter.
Exempelvis så kan jag tänka mig att en hög dos av röd kratom ger mindre lust än en låg/normaldos vit sort. Detta är bara en hypotes dock, kratom är alldeles för oförutsägbart för att kunna dra några generella slutsatser.
Så var det ju också för mig i början. Kunde dessutom köra på bra mycket längre än normalt. Men efter några månader så försvann lusten helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
noixdecoco
Ligger något i det. Jag vill inte bli påsatt dagligen som tidigare. Men kan vara rent sammanträffande
Haha trodde det endast påverkade oss män. Men tack för ditt ärliga svar

.
Citat:
Ursprungligen postat av
didi2
Jaja, jättevanlig biverkning, drabbar de flesta. Kratom och andra opioider är inte bra för sexlivet om jag säger så, försämrar känsel och lust.
Ja känseln är ju väck. Innan så hade jag morgonstånd var och varannan dag. Numera är det väldigt sällan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lastreck
Samma för mig. Är vanligt på kratom

Visst blir jag glad att höra att det är pga kratom och inte på mig själv. Funderade ett tag på att gå och kolla mina testosteron halter och om det kunde vara det. Men nu vet jag. Dock gör det mig lite ledsen, då jag verkligen tycker om kratom och all extra energi den ger mig. Och även den goa känslan i kroppen. Fan då!
Till min nästa fråga då! Kommer lusten tillbaka om man tar en längre paus? För jag är fan orolig och har varit det sedan två månader tillbaka. Som tur är så kan jag ju skylla det på arbetet, träningen och hemmet och allt vad det innebär att vara en pappa. Så frugan har ju inte hoppat på mig för der, än.