Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-04, 22:24
Medlem
Bigtimepommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Enligt den nya lagen så kommer tullen ha rätten på sin sida att beslagta även kratom.
Och ifall dom hittar det kommer dom använda den nya lagen.

Så se till att bara beställa för mindre summor så du inte går miste om några stora pengar bara

Tveksamt.
Citat:
1 §
Denna lag gäller
a) syntetiska anabola steroider,
b) testosteron och dess derivat,
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess derivat,
c) tillväxthormon,
d) kemiska substanser som ökar
produktion och frigörelse av testosteron
och dess derivat eller av
tillväxthormon.
3. tillväxthormon, och
4. kemiska substanser som ökar
produktion eller frigörelse av
testosteron och dess derivat eller
av tillväxthormon.
Kratom ingår inte där vad jag förstått. Rätta mig om jag har fel.

Källa: http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=37&dok_id=GY034
Citera
2011-04-06, 09:24
Medlem
popcorn.mannens avatar
jag har ingen aning om vad kratom är, vad det ger för slags rus, om man blir speedad eller seg, hur länge det sitter i, om kratomet på SB är bra, och syns det på pissprov osv osv, kan någon ge mig bra svar på dom frågorna jag ställde nu, eller om det redan finns en annnan tråd som någon kan länka eller om det finns någon hemsida med info om det. tack på förhand

mvh popcorn (är gott)
Citera
2011-04-06, 10:00
Medlem
DrugsAreSads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigtimepommes
hoho, härligt
Själv köper man 800g PERFEKT kvalité för 700kronor med frakt (direkt från en grossist) :>

Jag har också köpt från Grossister som fanns på **********.com. $100/kilo direkt från Indonesien med frakt inräknat men kvaliteten är inte densamma. Och då har jag köpt från flera stycken.

Edit.
Citera
2011-04-06, 10:03
Medlem
DrugsAreSads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
jag har ingen aning om vad kratom är, vad det ger för slags rus, om man blir speedad eller seg, hur länge det sitter i, om kratomet på SB är bra, och syns det på pissprov osv osv, kan någon ge mig bra svar på dom frågorna jag ställde nu, eller om det redan finns en annnan tråd som någon kan länka eller om det finns någon hemsida med info om det. tack på förhand

mvh popcorn (är gott)

Kratom är ingen stark drog. Effekterna kan beskrivas som effekterna du får av Tramadol.
Skönt om du vill ta det lungt ett tag, det funkar även bra mot ångest.
Det finns lite olika sorter. Vissa gör dig seg, vissa ger energi.
Citera
2011-04-06, 13:57
Medlem
DrugsAreSads avatar
Jag tänkte komma med ett tips.

Bara för att du tar mer Kratom innebär det inte att du kommer känna effekterna bättre, det kan till och med bli sämre!

Det är många som har tagit 4-5 teskedar pulver och alltid fått dåligt resultat men när de sedan testat 1-2 teskedar så har det fungerat väldigt bra!
Detta beror troligen på att Kratom-växten innehåller väldigt många olika aktiva ämnen och för mycket av vissa ämnen försämrar hela effekten av Kratom.

Prova att bara ta hälften så mycket ni tar om ni tycker ni har dåligt resultat, det fungerar ofta!
Det är bara att prova sig fram.
Jag själv brukade ta 2-3 teskedar men fick alltid dåliga resultat. Numera kör jag med lite mer än en halv tesked och det funkar fantastiskt bra!

Det är rätt sjukt att man känner av mer när man tar mindre men vi är många som upplevt samma sak!
Citera
2011-04-06, 18:47
Medlem
moshomaniacs avatar
Om man nu skulle ta och beställa lite kratom från utlandet vilken sort ska man då satsa på? Är det någon större skillnad mellan dem? Har bara provat SBs Maeng Da innan.

Någon som har en bra och pålitlig shop att rekommendera med så vore det väldigt snällt
Citera
2011-04-06, 19:49
Medlem
Gambinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrugsAreSad
Jag tänkte komma med ett tips.

Bara för att du tar mer Kratom innebär det inte att du kommer känna effekterna bättre, det kan till och med bli sämre!

Det är många som har tagit 4-5 teskedar pulver och alltid fått dåligt resultat men när de sedan testat 1-2 teskedar så har det fungerat väldigt bra!
Detta beror troligen på att Kratom-växten innehåller väldigt många olika aktiva ämnen och för mycket av vissa ämnen försämrar hela effekten av Kratom.

Prova att bara ta hälften så mycket ni tar om ni tycker ni har dåligt resultat, det fungerar ofta!
Det är bara att prova sig fram.
Jag själv brukade ta 2-3 teskedar men fick alltid dåliga resultat. Numera kör jag med lite mer än en halv tesked och det funkar fantastiskt bra!

Det är rätt sjukt att man känner av mer när man tar mindre men vi är många som upplevt samma sak!

Har märkt av samma sak faktiskt, körde alltid på 2 skedar pulveriserat maeng da, fick fin effekt... dom gånger jag provade ta mer blev jag mest irriterad och illamående.
Citera
2011-04-06, 20:36
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Kratom är ingen stark drog. Effekterna kan beskrivas som effekterna du får av Tramadol.
Skönt om du vill ta det lungt ett tag, det funkar även bra mot ångest.
Det finns lite olika sorter. Vissa gör dig seg, vissa ger energi.
okej det låter bra! men tror du att du kan besvara dom andra frågorna också? skulle vara riktigt shycst!
Citera
2011-04-06, 20:45
Medlem
DrugsAreSads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen

mvh popcorn (är gott)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kratom

Det sitter kanske i runt 2 timmar. Det är olika för olika sorter och olika från person till person.

Om SBs kratom är bra har jag ingen aning om eftersom jag inte köper från Svenska butiker, dom har sjuka priser allihop.

Tror inte det syns på pissprov, det är ju helt lagligt så vad spelar det för roll egentligen.
Citera
2011-04-06, 20:51
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kratom

Det sitter kanske i runt 2 timmar. Det är olika för olika sorter och olika från person till person.

Om SBs kratom är bra har jag ingen aning om eftersom jag inte köper från Svenska butiker, dom har sjuka priser allihop.

Tror inte det syns på pissprov, det är ju helt lagligt så vad spelar det för roll egentligen.
jo jo det är klart men pissar pågrund av körkortet vill helst inte att det ska försvinna om dom nu kanske skulle komma på något om det, ingen anning asså hahaha! men tack!
Citera
2011-04-06, 21:17
Medlem
Krypton-85s avatar
Jag kan också intyga att mindre doser av kratom ofta ger en behagligare känsla än stora doser, när jag testat högre doser har det mest gjort mig yr och illamående utan att direkt ge några starkare positiva effekter.
Förövrigt kan jag tipsa om att blanda pulvret med äppelmos, gör det väldigt enkelt att svälja utan någon otrevlig bismak
Citera
2011-04-08, 17:49
Medlem
ultraprutts avatar
Det är grymt svårt för mig att få i mig det här skiten! Snacka om att man saknar krypton.

Fattar att nedanstående metoder skulle funka fint för många av er, men this is me, jag har
grymt lätt för att få kväljningar och spy, och att svälja stora/obekväma/främmande föremål är
en issue för mig. Önskar man kunde dra ner en tub i halsen och hälla rakt ner i magen, pang bom bara :)

- Pulveriserat i en petflaska med vatten, skaka som satan, och försöka svepa.
Avskyvärt på alla sätt. Konsistensen, smaken, utseendet. För mig ogenomförbart.

- Sluka en helvetes massa bomber av skithuspapper.
Tar för lång tid, ett jävla pill, min kräkreflex vaknade till liv efter en 20-30 bomber.

- Pulveriserat i en petflaska med vatten eller apelsinjuice, svepa med en s k beerbong.
Nej nej nej. Tänkte det här var en god idé först men vilken stadig gegga det blev i munnen.

- Brygga te på skiten.
Tjae, ganska lätt att svepa men tyckte inte jag fick god effekt av det.

Har nu blandat ner pulveriserat kratom i ett glas med fruktyoghurt, tar en tesked i taget och sköljer ner med läskeblask. Överlägset det bästa sättet, för mig. Inte nån smaksensation dock, men rätt lugnt ändå. Ser ut som crap dock.

Har lagt ner alla andra droger sedan länge, ville bara köra kratom en gång i månaden eller så, men det är så knepigt att få i sig att det ser ut som man blir drogfri nu. Vet inte om jag ska avsluta den meningen med :) eller :( ... hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in