2017-11-12, 14:42
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Visa dina kort då. Hur tror du det kommer gå för NMR i nästa val? Det börjar närma sig nu.

Jag nöjer mig med att konstatera att stödet för NMR är mycket större än vad etablissemanget trott. Tillräckligt stora för att utgöra ett hot och därmed trigga panikreaktioner och misstag från systemet. Det kommer att bli riktigt skoj.
Citera
2017-11-12, 20:11
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag nöjer mig med att konstatera att stödet för NMR är mycket större än vad etablissemanget trott. Tillräckligt stora för att utgöra ett hot och därmed trigga panikreaktioner och misstag från systemet. Det kommer att bli riktigt skoj.

Ta inte ut något i förskott, undersökningen sade ingenting om NMR. Var glad om de får över 10 000 röster och kommer in i någon kommun på egen kraft.
Citera
2017-11-13, 09:58
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du klarar fortfarande inte av att bemöta följande tre punkter:

1. Att partiledningen ägnar sig åt självspäkning för att blidka media är ointressant.
2. Att partiledningen kallar det för "de vilsna åren" betyder inte att ens partiledningen kallar tiden för "då vi agerade som NMR".
3. SD har fortfarande dubblat sitt valresultat varje år utan draghjälp från media, oavsett vad partiledningen kallar tiden mellan 1988 och 1995 när Jimmie Åkesson gick med.

I det här fallet så fattar du inte punkt nummer 3. SD har i alla val dubblerat sitt valresultat utan draghjälp från media om exempelvis Ny Demokrati fick, eller Miljöpartiet för den delen.

Vad ska jag bemöta? Du skriver två subjektiva påståenden och det tredje Hr jag besvarat gång på gång. Det handlar om att man la om strategin och slutade att bete sig som NMR. När man gjorde det så ökade man i opinion. Det här är sista gången jag förklarar det för dig.
Citera
2017-11-13, 10:04
Medlem
Windchesters avatar
Citat:

Ja men det är här du påvisar hur dålig koll du har.

Låt mig förklara för dig såhär. Det finns en opinionsundersökning som påvisar ett stöd för NMR pch ”nazism”. I samtliga andra så finns inte det stödet fö NMR eller något annat nazistiskt parti med. Då förkastas den avvikande opinionsundersökningen direkt eftersom den är överbevisad av alla andra undersökningar.

Man kan visserligen argumentera att frågeställningen aldrig tidigare varit ”skulle du kunna rösta på ett nazistiskt parti”. Det skulle vara intressant om detta kunde replikeras av fler av varandra oberoende institut (och då menar jag inte nordfront).

I slutändan är det ändå så att ni inte förstår statistik och därför blir hårda i byxan.
Citera
2017-11-13, 10:19
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Ja men det är här du påvisar hur dålig koll du har.

Låt mig förklara för dig såhär. Det finns en opinionsundersökning som påvisar ett stöd för NMR pch ”nazism”. I samtliga andra så finns inte det stödet fö NMR eller något annat nazistiskt parti med. Då förkastas den avvikande opinionsundersökningen direkt eftersom den är överbevisad av alla andra undersökningar.

Man kan visserligen argumentera att frågeställningen aldrig tidigare varit ”skulle du kunna rösta på ett nazistiskt parti”. Det skulle vara intressant om detta kunde replikeras av fler av varandra oberoende institut (och då menar jag inte nordfront).

I slutändan är det ändå så att ni inte förstår statistik och därför blir hårda i byxan.

Och i vilka andra undersökningar har just den frågan ställts? Länka gärna till dem tack. Tilläggas kan att SENTIO visat sig mest träffsäkra i sina prognoser när det gäller SD.
Citera
2017-11-13, 17:46
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Och i vilka andra undersökningar har just den frågan ställts? Länka gärna till dem tack. Tilläggas kan att SENTIO visat sig mest träffsäkra i sina prognoser när det gäller SD.

Är du analfabet? Det var precis det jag skrev. Läs klart inläggen innan du kommenterar.

Man kan lätt säga såhär, om NMR eller något annat obskyrt parti så som KPMLr haft ett stöd så hade det märkts i övriga opinionsundersökningar.

Problemet med sentios undersökning är att frågeställningen är sluten och blir då inte nämnvärt trovärdig. men det ligger väl dessutom i beställarens intresse att skapa en sensation som bara en idiot kan tro på.
Citera
2017-11-13, 17:51
Avslutad
Citat:
Problemet med sentios undersökning är att frågeställningen är sluten och blir då inte nämnvärt trovärdig. men det ligger väl dessutom i beställarens intresse att skapa en sensation som bara en idiot kan tro på.
Fast, som tidigare påtalats, så är Sentio i särklass mest träffsäkra när det gäller SD. Minst träffsäkra är SIFO, om jag minns rätt.

Det är intressant.
Citera
2017-11-13, 17:53
Medlem
faktum är att vi borde göra som engelsmännen till stor del gör ,,mörka,, vad fan finns för nytta av prognoser om ett valresultat,,
Citera
2017-11-13, 18:30
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Är du analfabet? Det var precis det jag skrev. Läs klart inläggen innan du kommenterar.

Man kan lätt säga såhär, om NMR eller något annat obskyrt parti så som KPMLr haft ett stöd så hade det märkts i övriga opinionsundersökningar.

Men din debila vänstermupp. Du kan ju inte åberopa avsaknad av andra bevis som bevis. SENTIO är som jag skrev väldigt träffsäkra. Sannolikt för att de har mycket lägre bortfall i känsliga frågor jämfört med de övriga opinionsinstituten.
Citera
2017-11-13, 20:10
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Vad ska jag bemöta? Du skriver två subjektiva påståenden och det tredje Hr jag besvarat gång på gång. Det handlar om att man la om strategin och slutade att bete sig som NMR. När man gjorde det så ökade man i opinion. Det här är sista gången jag förklarar det för dig.

Jag vet inte ifall du har glömt bort dina egna inlägg, eller om du bara hoppas att jag har gjort det, men här har du kontexten:

Citat:
SD har aldrig betett sig som NMR. Och de har dubblat sitt valresultat i varje val utan draghjälp från media. Värdelös jämförelse.

Citat:
Jo. Partiet själv kallar dom ”de vilsna åren”. Inte ens SD själva förnekar detta.

Citat:
1. Att partiledningen ägnar sig åt självspäkning för att blidka media är ointressant.
2. Att partiledningen kallar det för "de vilsna åren" betyder inte att ens partiledningen kallar tiden för "då vi agerade som NMR".
3. SD har fortfarande dubblat sitt valresultat varje år utan draghjälp från media, oavsett vad partiledningen kallar tiden mellan 1988 och 1995 när Jimmie Åkesson gick med.

Försök igen.

Om du undrar över relevansen så bör ställa den frågan till dig själv, och inte till mig.

Utöver det så förstår du inte skillnaden mellan objektiva och subjektiva påståenden. Partiledningens självspäkning har objektivt ingenting att göra med konstaterandet att SD aldrig har uppfört sig som NMR. Partiledningen har objektivt aldrig någonsin påstått att partiet uppfört sig som NMR mellan 1988 och 1995. Således två stycken objektiva påståenden.

Kvar har vi punkt 3. Som vi tidigare har konstaterat så har SD aldrig betett sig som NMR. Vi ser även att partiet har dubblat sitt resultat vid varje val utan draghjälp från media. Vi ser inget drastiskt hopp någonstans, utan att ihållande mönster. Alltså kan vi konstatera att din tes är fullständigt felaktig.
Citera
2017-11-13, 20:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kommentarer kring undersökningen?

Otroligt missvisande siffror eftersom mätresultaten baseras på webpaneler.
Mätningen har således endast inkluderat de svenskar som sitter och aktivt deltar i webpaneler.

Min gissning är att det är personer med rätt kass ekonomi och rätt dåliga livsförutsättningar som undersökts i denna mätning. Bland dessa är det en ganska stor del som gillar att rösta SD eller NMR eftersom de oftast beskyller invandringen för sin egna situation, och är säkra på att deras livs- och arbetssituation förbättras avsevärt bara invandrarna försvinner.
Citera
2017-11-13, 21:38
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Otroligt missvisande siffror eftersom mätresultaten baseras på webpaneler.
Mätningen har således endast inkluderat de svenskar som sitter och aktivt deltar i webpaneler.

Min gissning är att det är personer med rätt kass ekonomi och rätt dåliga livsförutsättningar som undersökts i denna mätning. Bland dessa är det en ganska stor del som gillar att rösta SD eller NMR eftersom de oftast beskyller invandringen för sin egna situation, och är säkra på att deras livs- och arbetssituation förbättras avsevärt bara invandrarna försvinner.

Fast då har du att förklara varför det har varit SENTIO som haft de mest träffsäkra opinionsundersökningarna. Särskilt för SD i valet 2014. Du letar felkällor hos SENTIO men tänker inte på att de andra opinionsinstituten kan ha fler och/eller större sådana. Det hävdas att de andra opinionsinstituten har väldigt stora bortfall i sina undersökningar när det gäller politiskt laddade frågor. Och att de inte gör någon sub-sampling i bortfallet. Det ger en enorm snedvridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in