Citat:
Ursprungligen postat av
salxar
Du kan ju sätta dig och räkna ut hur mycket det blir totalt först, sen kan vi hitta en som är på det du har + lite till.
Nu har jag gått igenom mina hårddiskar och USB-minnen osv. Jag har ungefär 2,8 TB totalt med bilder och dokument. Sen fyller jag mobilkameran med ca. 3-4000 bilder på ett år men de är ju inte högupplösta. Vad tror du jag skulle behöva för att inte slå i taket på ett tag?
Jag har även kollat på både Sia och Backblaze och båda verkar bra på sitt sätt. Backblaze säkerhetskopierar allt automatiskt vilket är toppen för då slipper jag sitta och föra över folder för folder. Jag testkörde en backup och det verkar funka bra. Men jag känner att jag utöver backup-funktionen även vill komma åt mina dokument online, så som man kan i Dropbox och Google Drive. Den funktionen tycks inte finnas, utan bara en restore-knapp. Någon som använder Backblaze och kan ge lite positiva och negativa kommentarer om den?
Sia å sin sida verkar smart med tanke på att de använder oanvänt utrymme runtom i världen. Min fråga är bara om det är säkert från hackare och andra? Vill ju inte att mina nudepics ska dyka upp hos nån annan.

Någon som vet hur säker Sia är? Och andra omdömen om Sia?