Citat:
Ursprungligen postat av
JetSociety
Han har lovat sina väljare att dra sig ur Syrien.
-Drar sig ur Syrien.
Och nu kanske även Afghanistan.
Samt att sluta betala andra länders försvarsbudget, NATO.
Så vad du säger är att han är psykiskt sjuk som hellre satsar på egna landet och folket han ansvarar för?
Låter som sunt förnuft i mina öron.
Trumps löften
Trump har lovat att bygga en mur mellan USA och Mexiko som Mexiko ska betala för.
Jag ser hans löfte om att Mexiko ska betala som en del av löftet.
När Trump lovar att USA ska upphöra med militärt engagemang i Syrien så tror jag att de flesta, både bland allierade, bland politiker i USA och bland väljare i USA förutsätter att det görs på ett ansvarsfullt sätt. Så som det anstår en politiker som genom och i sin position borde kunna förstå betydelsen av att visa upp och ha statsmannalika drag.
Nu verkar många överens om att bortdragandet från Syrien just nu är ett risktagande.
Här är några reaktioner i samband med detta:
Trump unleashed: Mattis exit paves way for global chaos
https://edition.cnn.com/2018/12/21/politics/james-mattis-donald-trump-world/index.html
Trump 'flipping out' as conservatives turn on him over border wall crisis and Mattis resignation
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-jim-mattis-border-wall-government-shutdown-flipping-out-syria-withdrawal-conservatives-a869391 6.html
Är Trump Psykopat?
Trådens rubrik är vald för att provocera. Men det finns inslag i Trumps personlighet och hans sätt att agera som väcker förundran och kanske oro. Några exempel:
– Han visar tecken på narcissistisk personlighetsstörning.
– Han visar tecken på antisocial personlighetsstörning.
– Han visar prov på psykopatiska drag.
Här är några exempel på särdrag som gör att hans "hälsa" måste ifrågasättas: (
Se Hares)
– Talför/ytlig charmig.
– Förhöjd självuppfattning.
– Ljuger regelbundet.
– Bedräglig/manipulativ.
– Saknar ånger och skuldkänslor.
– Flackt, ytligt känsloliv.
– Kall/bristande empatisk förmåga.
– Bristande självkontroll.
Det finns fler exempel som ingår i Hares diagnoskriterier, men jag nöjer mig med dessa.
Finns det anledning till oro?
Mattis har av flera beskrivits som den sista med ett viss mått av kombinationen vuxenhet och integritet i Trumps närmaste omgivning. Om det stämmer så är är hans avgång en anledning till oro.
–