2017-10-10, 12:02
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min vän, som ickemuslimer och som hazarer lever dom i livsfara.

"De dödas både på grund av sitt ursprung och sin religion. Hazarer är shiamuslimer och majoriteten människor i Afghanistan, inklusive talibanerna, är sunnimuslimer. Fruktansvärda hatbrott utförs dagligen mot hazarer överallt i Afghanistan. De anses smutsiga och otrogna och många dödas på öppen gata. Det görs heller ingen skillnad på vuxna eller barn – alla faller offer för våldet." Etc

https://www.etc.se/debatt/vi-maste-p...ets-utrensning

"Faktum är att den övervägande majoriteten av de afghanska flyktingarna i Sverige idag kommer från ett minoritetsfolk, hazara, som under lång tid trakasserats, förföljts och utsatts för vad som beskrivs som ett tyst folkmord i Afghanistan och i grannländerna." Etc

https://www.etc.se/debatt/vart-ska-hazarerna-ta-vagen

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Menar du att de i egenskap av "ickemuslimer" riskerar livet i islamiska Afghanistan?
Vad tycker du då om Sveriges pågående islamisering? Ska vi ha tolerans mot en sådan intolerans?

#vistårinteut
#utmedvälfärdsflyktingskäggbarnenochstoppaislamise ringenNU
Citera
2017-10-10, 12:03
Medlem
jack.danielss avatar
Det kom 40k ensamkommande 2015 som egentligen tillför samhället noll, nada! Och nu bråkar batiktanterna om 10 stycken??

Jag fattar inte hur folk fungerar/tänker!
Citera
2017-10-10, 12:06
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Afghanerna som skall utvisas föreslår nu att "ansvariga politiker och chefer på Migrationsverket ska följa med till Afghanistan för att med egna ögon se hur situationen i landet är."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...-med-egna-ogon

Det är både rätt och fel tänkt. Naturligtvis borde de som är ansvariga för detta idiotprojekt åka med afghanerna till Afghanistan och gärna bosätta sig där. Dessa inkluderar Fredrik "Öppna era hjärtan" Reinfeldt och Stefan den ryggradslöse Löfven.

Flygplanen borde naturligtvis också bereda plats för alla dessa välvilliga damer som med sitt varmhjärtade engagemang har stöttat detta vansinnesprojekt.

Hade hellre skickat ner batikhäxorna så de får se att man dör inte direkt när man stiger av planet, som de tjatar om.

Vi kan ju inte skicka ner vår landsfader, honom behöver vi ju.
Citera
2017-10-10, 12:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Varför kan de inte hemlighålla dessa utvisningar ? Nu hotar afghaner och häxorna med allt möjligt från att lägga sig framför bussarna, muta och hota folk som jobbar med att tanka planet, piloterna, VDn till flygbolaget, vad är detta för något. De som sitter på förvaret har redan överklagat till absoluta sista instansen, därmed är saken klar och polisen borde ha beslagtagit mobiler och andra kommunikationsmedel för att kunna göra sitt jobb som de ska.

Jag har inget minne att folk har vurmat så här för flyktingar förr. Har jag missat något ?

Ja, de borde absolut inte få läcka ut när det ska ske.
Men- dom här aktivisterna har varit med förr, de kollar avgångar och tider på Luftfartsverkets sida och lägger ihop två och två.
Jag fattar inte eller att de får ha sina mobiler. Vem har beslutat det? Chefen för resp förvar?
De sa just nu på TV-nyheterna att stora protestaktioner väntas.
Hoppas kavalleriet och infanteriet kallas in.
Citera
2017-10-10, 12:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Christina Höj Larsen (V) i en debattartikel på Aftonhoran, det går att kommentera på deras fb sida:

Citat:
[DEBATT. Deportationerna till Afghanistan fortsätter, trots massivt folkligt motstånd och allvarliga frågetecken kring rättssäkerheten i asylprocessen.

https://www.facebook.com/abdebatt/
Massivt folkligt motstånd

Måste ha missat detta. Vilket är det massiva folkliga motståndet hon pratar om? Dem typ hundratalet personer som demonstrerat på sergels torg tidigare? Av totalt 10 miljoner i landet? Vänstern lever verkligen i sin egna lilla bubbla. Och höj larsen är den absolut värsta av dem. Hennes röst får mig att vilja ta livet av mig.
Citera
2017-10-10, 12:12
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det kom 40k ensamkommande 2015 som egentligen tillför samhället noll, nada! Och nu bråkar batiktanterna om 10 stycken??

Jag fattar inte hur folk fungerar/tänker!

Dom tänker såhär:

40 000st invandrare --> Ingen massinvandring.

10-20st tvångsutvisade --> Uppenbar massutvisning.

Logiskt?
Tja, typisk kommunist-feminism-miljöpolitiker-PK-logik...
Det är bara att konstatera dom är omedvetet inkompetenta!
Citera
2017-10-10, 12:13
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Varför kan de inte hemlighålla dessa utvisningar ? Nu hotar afghaner och häxorna med allt möjligt från att lägga sig framför bussarna, muta och hota folk som jobbar med att tanka planet, piloterna, VDn till flygbolaget, vad är detta för något. De som sitter på förvaret har redan överklagat till absoluta sista instansen, därmed är saken klar och polisen borde ha beslagtagit mobiler och andra kommunikationsmedel för att kunna göra sitt jobb som de ska.

Jag har inget minne att folk har vurmat så här för flyktingar förr. Har jag missat något ?

Det hela handlar om ren och skär narcisim och jakt på bekräftelse från likasinnade på sociala medier. Att man inte i verkligheten inte lever som man lär är inte relevant. Poängen är att hålla upp en fasad. Det är ett generellt problem i vår tid men det står ut extra i ett sådant här ämne.
Dvs. det är något vi får vänja oss vid. Är det inte vurmande för Afghaner så är det viktigt att basunera ut att man behärska konsten att baka surdegsbröd på instagram fast man egentligen köper allt sitt bröd på ICA.
Citera
2017-10-10, 12:15
Medlem
Lösningen, skriv på papper att DU ska försörja och se till att människan har tak över huvudet. Så vi slipper punga ut miljontals kr på en människa, du kan väll dela din etta med en eller två "17"åringar?
Citera
2017-10-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, de borde absolut inte få läcka ut när det ska ske.
Men- dom här aktivisterna har varit med förr, de kollar avgångar och tider på Luftfartsverkets sida och lägger ihop två och två.
Jag fattar inte eller att de får ha sina mobiler. Vem har beslutat det? Chefen för resp förvar?
De sa just nu på TV-nyheterna att stora protestaktioner väntas.
Hoppas kavalleriet och infanteriet kallas in.

Hoppas jag också något måste man få tillbaka efter allt vi fick utstå med dessa jävla ensamkommande ljugande män och deras demonstrationer
Citera
2017-10-10, 12:17
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag vill inte ha MENA-invandrare och liknande bidragsturister i Sverige.

Men jag hatar absolut inte dessa varelser.. Dom är bara som flugor, och flugor har ju sina vanor, "rutiner" och tankegångar att leva efter.

Däremot, dessa förbannade så kallade aktivister.. Fyfan, för dessa landsförrädiska flummare brinner mitt hat i högan låga!
Flugor har inget centralt nervsystem, de saknar tankegångar. Bidragsturister har väl utvecklade tankegångar och vet precis vad de gör för något.
Citera
2017-10-10, 12:20
Bannlyst
Citat:
Christina Höj Larsen (V) i en debattartikel på Aftonhoran, det går att kommentera på deras fb sida:

https://www.facebook.com/abdebatt/

Ljugande batikfitta i kubik. Jag blir mer emot kvinnlig rösträtt för var dag som går.
Citera
2017-10-10, 12:21
Medlem
Merparten av dom Afghanska flyktingarna är ekonomiska flyktingar. Därför har man medvetet ljugit om ålder mm. Så varför detta ramaskri! Klart det finns farliga områden i hemlandet men det finns områden som är lugna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in