Citat:
Ursprungligen postat av
lugnare
Hej,
Nu är det så att jag behöver frihet från mina föräldrar och vill kunna bli sambo med min nuvarande flickvän.
Men jag har lite frågor...
Om jag nu sparade till 100k, hur länge räcker det till? Och om jag känner cirka 17,000 i månaden, kommer jag komma långt? Vart kan man bo?
Det är så att min tjej ska plugga vidare och jag känner att lägga sig en bostadskö nu är det sista jag vill för jag vet att det inte finns någon chans till det och då kom tanken att söka studentbostad till flickvännen men vill försöka undvika det. Jag ska trots allt leva med min flickvän och vill att hon och jag ska komma hem till ett riktigt ”Hem”. Ingen studentbostad och massa hyfs. Medan hon pluggar tänkte jag hoppa in och jobba, då det kanske blir ekonomiska svårigheter om båda pluggar. Så vad är smartast i situation? Hur skulle ni ha gjort i min situation? Vi vill kunna flytta nästa år men den önskan känns ju jätte långt bort så hjälp mig ut.
Men jag har lite frågor...
Om jag nu sparade till 100k, hur länge räcker det till?
Beror på hur mycket du gör av med. Det räcker till kontantinsats för en lägenhet som kostar 666k
Och om jag känner cirka 17,000 i månaden, kommer jag komma långt? Beror ju på väldigt många saker. Främst vilka fasta utgifter du har.
Vart kan man bo?
Över hela planeten.