Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-15, 18:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheetah
Läs om länken som RollerBoySE postade. Det är inte alls säkert att det kommer funka. Jag åkte själv på en sån nit när jag beställde ett 8x kort för nåt år sen till förra datorn. Det är egentligen inte något problem 8x/4x utan voltskillnaden mellan korten. Vad leverar ditt moderkort (1,5volt) och vad kräver kortet du beställer (bara 0,8volt ex) osv.. Se till att du har öppet köp iaf. Kortet jag köpte Gigabyte 6600gt funkade ca 5 minuter åt gången osv och bytte snart ägare via blocket.

Mitt moderkort stöder AGP 1X, 2X, 4X
och levererar ca 1,5v.. Så jag vågar nog inte chansa på detta.. Man kanske skulle satsa på ett PCI-kort istället...
Citera
2006-01-15, 22:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Mitt moderkort stöder AGP 1X, 2X, 4X
och levererar ca 1,5v.. Så jag vågar nog inte chansa på detta.. Man kanske skulle satsa på ett PCI-kort istället...

Du kan ju alltid lyssna med tillverkaren om kortet stödjer 1,5volt också (om det nu bara är det som krävs, hmm). Dom borde ju rimligtvis ha koll på det. Sen har du väl ångerrätt på alla butiker så du kan ju alltid pröva tror jag.
Citera
2006-01-16, 14:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheetah
Du kan ju alltid lyssna med tillverkaren om kortet stödjer 1,5volt också (om det nu bara är det som krävs, hmm). Dom borde ju rimligtvis ha koll på det. Sen har du väl ångerrätt på alla butiker så du kan ju alltid pröva tror jag.

Ångerrätt borde dom ha.. Men dom rekomenderar att man kör med ett 350W nätaggregat... Så det måste jag köpa till med
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback