• 1
  • 2
2000-05-30, 21:19
Medlem
var kan jag få tag i det program eller fil som man kan skriva ut sedlar med
som ska vara hur bra som helst
sedlaran ser så gott som exakt ut som riktiga
Citera
2000-05-30, 21:19
Medlem
kopieringsprogrammet för sedlar

Citera
2000-05-30, 21:20
Medlem

Datum: 2000-05-30 21:19

Citera
2000-05-30, 22:34
Medlem

Jadu!... du bör nog första skaffa dig en skrivare för 100,000kr(som kan skriva ut lika detaljerat).. sen bör du ha samma papper som används till sedlar.. sen är det bara vattenstämpeln och silvertråden som saknas... nästan iaf.. du behöver t.o.m kunna skriva ut i neon text för att det ska verka verklighetstroget... hehehe
Citera
2000-05-31, 01:15
äldre konto (old)
Ej medlem

Jag har också hört att flera av de dyrare skrivarna inte skriver ut sedlar, eller gör det medvetet med lägre kvalitet. Någon annan vet säkert bättre vilka sedelförfalskningsskydd som finns i skrivarna.
Citera
2000-05-31, 12:57
äldre konto (old)
Ej medlem

Förmodligen inga alls... Hur 17 ska skrivaren kunna veta att det är en sedel du försöker skriva ut och inte inscannat djursex eller nåt?
Citera
2000-05-31, 16:05
Medlem

Canon, Epson och dom andra stora skrivartillverkarna kanske har en enorm databas med djurporr, eller öh.. tja.. ;)
Citera
2000-05-31, 18:02
Medlem

Jag vet inte men jag har läst någonstans om sedelskydd i dyrarare kopieringsapparater, skydd som bla. skulle känna igen sedlar på något sätt. Men ni har rätt, det borde knappast gälla skrivare. Jag har läst att alla stora tillverkare har en del pengarförfalskningsskydd i sina maskiner, jag vet dock inte exakt vilka maskiner eller vilket sorts skydd. Har hört talas om mönster i skrivarrastret som ska kunna identifiera skrivaren för ett visst dokument etc.
Citera
2000-05-31, 23:17
Medlem

jaja, en sak kan vi nog alla hålla med om, om det bara e en dum kiosk turk du ska lura kanske det e möjligt men annars har du stööre chanser att börja trycka mynt hehe
Citera
2000-06-01, 10:29
Medlem

skaffa en schysst kopieringsapparat med färg.
Eller börja sommarjobba i en kopieringsaffär.
Citera
2000-06-01, 10:48
äldre konto (old)
Ej medlem

En del kopiatorer har faktiskt skydd för sedelkopiering, och det grundar sig på färgnyanser som sedeln har. Kopierar du en dollar den så blir det bara svart. Detta gäller ett flertal kopiatorer, självklart mycket stora och bra kopiatorer.

Citera
2000-06-06, 01:53
äldre konto (old)
Ej medlem

Du får väl scanna en sedel i sjysst upplösning (600 dpi)... Langa in den i Photoshop och behandla den lite efter behag.

Sedan får du skriva ut skiten på en t.ex. en Epson Photo-skrivare. Pappret är väl det största problemet. Det ska helst ha samma vikt, struktur och gå att skriva med tillräckligt hög kvalitet på båda sidor. Riktigt sedelpapper är av kambomull och är icke-fluorescerande. Metalltråd, relief, UV-tryck och vattenstämpel blir ännu lite jobbigare att fixa.....

Men ska man bara lura gubben i korvtjorren så går det säkert att få tillräckligt hög kvalitet i hemma-labbet.

Åker man dit så är man i en värld av skit. Det är bättre att istället jobba och få kosing tillverkad av AB Tumba Bruk som vet vad de håller på med..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in