• 6
  • 7
2017-10-09, 17:41
Medlem
Uppenbart att det ÄR OCKER ! Dock sysslar staten självt med ocker i den högre skolan...Trängselskatten.....Förseningsavgift på 500 kr...oavsett skuldens storlek...Tusentals människor har fått betala 500 kr för en skuld på ibland 9 kr.etc etc .bl.a jag samt flera arbetskamrater......Staten har lyckats "besluta" att ocker är ok..om staten står för den..FY FAN vilken svin-stat vi lever i. Från 9 kr till 509 kr vad blir det för räntesats ??? Hur många tusen procent ?

I lagboken står det att tilläggsavgifter skall stå i proportion till skuldens storlek,...!!!! Fitt - Sverige !
Citera
2017-10-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det finns redan lagstiftning som egentligen skulle hantera detta, "procentare" spottades det åt förr i tiden, vad är fel på dig som anser att de skall få existera? ;-)

Detta handlar inte om marknad/kommunism utan om folkvett....

Precis! Folkvett var ordet. Håller med
Citera
2017-10-09, 18:02
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Uppenbart att det ÄR OCKER ! Dock sysslar staten självt med ocker i den högre skolan...Trängselskatten.....Förseningsavgift på 500 kr...oavsett skuldens storlek...Tusentals människor har fått betala 500 kr för en skuld på ibland 9 kr.etc etc .bl.a jag samt flera arbetskamrater......Staten har lyckats "besluta" att ocker är ok..om staten står för den..FY FAN vilken svin-stat vi lever i. Från 9 kr till 509 kr vad blir det för räntesats ??? Hur många tusen procent ?

I lagboken står det att tilläggsavgifter skall stå i proportion till skuldens storlek,...!!!! Fitt - Sverige !

Visst är det illa, just trängselskatten bör man lägga på autogiro, haft det sedan dag 1 och har därmed sluppit råka ut för 500 i böter: https://www.transportstyrelsen.se/sv...-via-autogiro/
Citera
2017-12-11, 05:15
Bannlyst
Och jag som precis tagit ett lån där på 10k, trodde jag läst på tillräckligt efter allt googlande om räntor och grejer (helvete vad krångligt det ska vara för en dyskalkylatiskt efterbliven person som en annan).
Förstod att lånet skulle kosta mer än vad ett 'vanligt' lån gör, men inte i närheten av såna summor som ni pratar om här..
När jag såg att de var en "riktig" bank så tänkte jag öppna ett konto där och började googla runt efter vad andra kunder sagt om dem, då hittar jag denna tråd.
Citera
2017-12-11, 09:40
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asddaw
Och jag som precis tagit ett lån där på 10k, trodde jag läst på tillräckligt efter allt googlande om räntor och grejer (helvete vad krångligt det ska vara för en dyskalkylatiskt efterbliven person som en annan).
Förstod att lånet skulle kosta mer än vad ett 'vanligt' lån gör, men inte i närheten av såna summor som ni pratar om här..
När jag såg att de var en "riktig" bank så tänkte jag öppna ett konto där och började googla runt efter vad andra kunder sagt om dem, då hittar jag denna tråd.

Det här är någonting man ofta hör. Men sanningen är den att avtal mycket mycket sällan innehåller krångliga ord alls. Kan du läsa här och förstå texten borde du kunna läsa och förstå ett låneavtal.

Är du säker på att det var läsförståelsen som brast? Det var inte så att du helt sonika inte läste utan bara godkände ändå?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in