• 49 840 online
  • 1 128 219 medlemmar
  • 58 549 633 inlägg
Svara
2017-10-07, 17:49
Medlem
Då har jag gjort min första tripp på psykedlika och det blev som sagt Psilocybe Azurescens som intogs.

Tidigare erfarenheter av en mängd andra droger men det närmsta psykedeliska jag kommit innan är höga doser MDMA. Har alltid varit nervös och haft stor respekt av hallucinogena droger.

Dosering blev omkring 0.5g och det räckte gott och väl som första tripp då Azurenscens är ca 3 gånger så stark som "vanliga" Cubensis har jag för mig.

Till Rapport
Jag och en vän hade planerat detta i ungefär en vecka i förväg. Så jag hittade ett nice spot utomhus på ett berg vid skogen bara ca 200 meter från min lägenhet där man kan trippa ostört.

13.00
Vi malde ner svamparna och vägde upp, slängde i dom i munnen och tuggade. Smakade skit förövrigt.
Vi gick ganska snabbt bort till skogsplätten vid berget, la ut två filtar och hade musik med oss laddat med bra musiklistor med ganska harmonisk och lugn musik.

13.30
Det började kännas i kroppen att någonting var på gång. Vi låg på filtarna och skrattade åt småsaker vi pratade om. Inte mycket visuellt hade hänt ännu.

14.00
Nu började färgerna bli väldigt färgstarka, den gröna mossan i solljuset var supergrönt och såg helt magiskt ut. Allt var så klart. Vi la märke till exakt alla insekter som flög omkring oss.

14.30 Här släpper jag tidsuppfattningen.
Nu började det visuella komma på riktigt. Vi satte oss vid bergskanten och tog en cigg. Extremt härlig utsikt över både skog, lite stad och hus. Träden började svaja på sig rätt ordentligt. Tegelväggarna på huset framför flöt omrking och det var så fascinerande så jag satt bara och kollade på allt.

Blev så otroligt tacksam över allt jag hade. Allt var så vackert, samtidigt som allt var sjukt flummigt.
Vi la oss på filtarna igen och stirrade rakt upp på molnen som virvlade ihop sig och flöt omkring. Det var helt sjukt att kolla på. I molnen bildades härliga mönster ungefär som fractaler nästan.

Jag lägger mig på mage och blundar en stund. Då får jag riktigt sjuka CEV's i form av fractaler och sånt jag inte kan förklara. Allt var rött, sen blev det orange etc. Sen när jag öppnade ögonen igen så blev det liksom "BOOM!", nu var jag tillbaka på jorden igen.

Jag låg och tänkte på känslor och så. Så skulle jag försöka förklara att man inte kan förklara känslor med ord. Jag började prata om det, sen blev allt konstigt och så sa jag bara "nä, det här går inte förklara i ord." Med andra ord så blev jag väldigt mindfuckad på inte ett obehagligt sätt.

Jag uppskattade verkligen naturen i tillståndet. Svamp ska verkligen intas i naturen.

Vi låg där i solen tills klockan var kanske runt 16.00 då packade vi ihop och tog oss hemåt.

Lite besviken över att trippen inte höll länge alls för när jag kom hem hade jag knappt några visuals alls. Tegelbitarna på tegelhusen rörde fortfarande lite på sig men inget mer.

Det blir absolut fler gånger. Svamp är något jag velat ta länge och jag är så jäkla glad att första gången gick såhär bra. Trots att jag lider av ångestsyndrom. Inte en enda dålig tanke på hela trippen. Det var en helt fantastisk första tripp.

Här är en av låtarna vi startade trippen med. Passade helt perfekt om man vill trippa lugnt och bara må bra.

Feel it still - Medasin Remix
https://open.spotify.com/track/4m6ObZmZ7wnyrKtmLvlyVE
Senast redigerad av WuTangCamber 2017-10-07 kl. 17:52.
Citera