2017-10-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Afroamerikaner tror i allmänhet att afrikaner glider fram på en räkmacka. Möjligheten att växa upp i länder där de inte förtrycks, tros av många innebära paradiset.

Afrikaner i USA tycker å sin sida att afroamerikaner är de lataste människorna på jorden som gnäller och skyller allt på att de är förtryckta, som äter på McDonalds istället för att laga mat, som inte bryr sig om att utbilda sig eller tjäna pengar trots att möjligheterna finns, etc.

(Källa: otaliga diskussioner med afroamerikaner och afrikaner boende i USA)

Det finns afroamerikaner som flyttar till Afrika, t ex har Ghana välkomnat ett flertal under senare år. Dock har det aldrig blivit någon jätterörelse eftersom det är ganska krångligt och svårt att få socialbidrag etc i afrika
Jag bodde ett antal år i Liberia innan det blev förstört av inbördeskrig och revolution. Där var Afro - Amerikanerna det högsta lagret. Presidenten och hans anhang var dock liberianer.
Men andra skolade högre befattningar innehade Afroamerikaner. De hade också ett högre socialt beteende. De var inte så primitiva som bushfolket.
Liberia grundades ju av frigivna slavar.
Citera
2017-10-07, 16:12
Medlem
Problemet är ju att Biskopsgården tillhör Sverige, eller rättare sagt, problemet är att Regeringen inte fattar att det tillhör Sverige. Plus alla andra liknande områden.
Citera
2017-10-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skämtet om varför de kallar varandra brother och sister är ju att ingen vet som är deras riktiga pappa så alla kan hypotetiskt vara bröder/systrar. Samma sak varför handflatorna och fotsulorna är vita för, de hade händerna mot polisbilarna när Gud sprejade dem bruna. Fram till 90-talet helt oskyldiga skämt men idag helt otänkbara. När jag var liten så var skämtet varför kineser har sneda ögon att kinesiska barn satte huvudet i händerna vid matbordet och sa "åh nej inte ris idag igen". Idag är en kines på kinapuffargodis tydligen rasism, men en bild på en blond kille på Kalles kaviar är det tydligen inte. Go figure.

På min tid i Afrika hette det att när Gud sände flod att tvätta sig vit i, så kom de saktfärdiga så sent att vattnet räckte endast till fotsulor och handflator.
Citera
2017-10-07, 16:31
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Han erkände brottet och polisen har verktyg att sätta dit honom. Undrar varför de inte gör en snoop dogg och visar honom att "in sviiiden drugs is drugs"? Skulle vara bra pr tyvärr. "Drugs is no joke here, Mr Bro...eh...Rejsifajd".
Citera
2017-10-07, 16:43
Medlem
På 90-talet var det rätt trevligt där. Mycket studenter minns jag. Inte det vackraste stället på jorden dock (som ingen del av Göteborg)
Nu är det ett fantastiskt multikulturellt område. Aftonbladet måste vara glada att det hemska 90 talet är långt borta..
Citera
2017-10-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Brooklyn är 1.000 gånger större än Biskopsgården och större delen av Brooklyn idag är vanliga, idylliska lugna områden medan Biskopsgården är en enda sluten icke gå zone så.

Brooklyn är idag i det närmaste helt gentrifierat. Newcyorks svar på Haga i Göteborg, eller söder i Stockholm.
Citera
2017-10-07, 17:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
På min tid i Afrika hette det att när Gud sände flod att tvätta sig vit i, så kom de saktfärdiga så sent att vattnet räckte endast till fotsulor och handflator.

Den var bättre!
Citera
2017-10-07, 18:27
Medlem
smygrasistens avatar
Att det finns idioter på Flashback som på allvar tror att Chris Rock åker ut till biskopsgården för att köpa gräs skrattar jag godare åt än skämtet i sig
Citera
2017-10-07, 22:20
Medlem
von-Utfalls avatar
Sade Chris "Biskopsgården" eller typ "that Bishop place"? Om det var det första, hur var hans svenska uttal?
Citera
2017-10-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Tja , va på Chris rock igår kväll i GBG vilket var otroligt kul och givande . Det som slog mig mest var att han körde ett skämt om gud och hur felande han är ibland , och skämtets punchline var i stil med att om gud fanns då hur kan han skapa ett sånt rövhål ställe som biskopsgården eftersom han var där på besök under dagen för att kolla läget och köpa gräs .

Inget konstigt med det kan man tro , men grejen är att Chris är uppvuxen i Brooklyn, och han tycker biskopsgården är värre liksom . Är det bilden folk har av Sverige utomlands ? Är våra ghetton värre än vissa i USA ?

Du är inte så smart va? Han menade husen, inte själva området. Sen finns det ju ingen som gillar araber och såna grisälskande mammaknullande blattar ändå. usaniggers är 10 gånger bättre.
Citera
2017-10-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du menar att negrer inte känner samröre med Somalierna? Även om Somalierna är efterblivna jämförelse med andra negrer.

Ingen neger vill vara somalier eller känna smahörighet med dessa 10 kilos benrangel.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in