Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-07, 08:24
  #1
Medlem
Tja , va på Chris rock igår kväll i GBG vilket var otroligt kul och givande . Det som slog mig mest var att han körde ett skämt om gud och hur felande han är ibland , och skämtets punchline var i stil med att om gud fanns då hur kan han skapa ett sånt rövhål ställe som biskopsgården eftersom han var där på besök under dagen för att kolla läget och köpa gräs .

Inget konstigt med det kan man tro , men grejen är att Chris är uppvuxen i Brooklyn, och han tycker biskopsgården är värre liksom . Är det bilden folk har av Sverige utomlands ? Är våra ghetton värre än vissa i USA ?
Citera
2017-10-07, 08:29
  #2
Medlem
sasos avatar
lol ta inte honom på seriöst allvar
han skämtade
Citera
2017-10-07, 08:40
  #3
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lol ta inte honom på seriöst allvar
han skämtade


Jo men det är det som är poängen, Sverige framstår som ett skämt.
Citera
2017-10-07, 08:53
  #4
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Antagligen så kör han liknande i Sthlm om Rinkeby och om Rosengård i Malmö.
Jag tror inte han har varit där för att köpa gräs, men många i hans publik har rökt och det är lite av hans grej.
Sen så får man tänka på att Chris Rock är afroamerikan och uppvuxen med andra afroamerikaner och känner troligtvis en samgörighet med folk ur sin egen ras.
Många invandrare i Sverige ser sig som ett kollektiv där den vita svensken är fienden. Chris Rock har alltså ingenting gemensamt med adhd araberna och zoomalierna i Biskopsgården.
Citera
2017-10-07, 09:00
  #5
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Antagligen så kör han liknande i Sthlm om Rinkeby och om Rosengård i Malmö.
Jag tror inte han har varit där för att köpa gräs, men många i hans publik har rökt och det är lite av hans grej.
Sen så får man tänka på att Chris Rock är afroamerikan och uppvuxen med andra afroamerikaner och känner troligtvis en samgörighet med folk ur sin egen ras.
Många invandrare i Sverige ser sig som ett kollektiv där den vita svensken är fienden. Chris Rock har alltså ingenting gemensamt med adhd araberna och zoomalierna i Biskopsgården.

Så du menar att negrer inte känner samröre med Somalierna? Även om Somalierna är efterblivna jämförelse med andra negrer.
Citera
2017-10-07, 09:08
  #6
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du menar att negrer inte känner samröre med Somalierna? Även om Somalierna är efterblivna jämförelse med andra negrer.
Jag tror inte att afroamerikaner känner någon samhörighet med somalierna. Somalier ses som skräpfolk i afrika och afroamerikaner, oavsett hur "diskriminerade" afro amerikaner känner sig skulle nog aldrig få för sig att flytta "tillbaka" till afrika.
Jämför utseendet med en afroamerikan och en somalier.
Citera
2017-10-07, 09:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jämför utseendet med en afroamerikan och en somalier.
En somalier byter ju inte utseende när den flyttar till Amerika?
Det finns ju liksom somaliska afroamerikaner.

I övrigt tror jag du har rätt, dvs att Chris Rock och andra afroamerikaner inte identifierar sig med andra afrikaner. Men de ser inte annorlunda ut för det.
__________________
Senast redigerad av Blalotus 2017-10-07 kl. 09:28.
Citera
2017-10-07, 09:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du menar att negrer inte känner samröre med Somalierna? Även om Somalierna är efterblivna jämförelse med andra negrer.

Några av de absolut grövsta tillmälen om folkslag jag har hört har varit om somalier av andra afrikaner. Ingenting mindre än att det är ett skitland de vill utrota.
Citera
2017-10-07, 09:56
  #9
Medlem
Jag kan bara se framför mig hur uppfylld av lycka den lilla förortsgangstern är som resten av sitt liv kan berätta för sina kollegor att han sålde gräs till Chris Rock.

Dock var den troligen inte Chris personligen som åkte ut i orten.
Citera
2017-10-07, 10:02
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så du menar att negrer inte känner samröre med Somalierna? Även om Somalierna är efterblivna jämförelse med andra negrer.

Klart de inte gör, att vara neger är en hudfärg, det är en jävla skillnad mellan en amerikansk neger och en somalier (säger inte afrikan för afrikaner hatar också somalier).

I övrigt. Var Chris Rock i GBG?
Kommer han till Malmö? Finns några filmer?
Citera
2017-10-07, 10:12
  #11
Medlem
AA-suiteds avatar
Saknar lite tiden när jag tänkte så här.

Ja han tycker att biskopsgården är fulare och farligare än de amerikanska ghettona. Han höll säkert på att bli rånad och skjuten tre gånger medan ghetton i USA bara består av trevliga medborgare. Han drar inte samma skämt fast om olika områden i olika städer när han kör i annan stad.

Saknar som sagt tiden då jag tänkte som du för när man envisas om att ta reda på allt så ser man saken på ett nytt sätt där humor eller lycka sällan framkommer.
Citera
2017-10-07, 10:29
  #12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Varför kalla negrer varandra för broder för? Så en hotten tott och en somalier gillar mao inte varandra?

Skämtet om varför de kallar varandra brother och sister är ju att ingen vet som är deras riktiga pappa så alla kan hypotetiskt vara bröder/systrar. Samma sak varför handflatorna och fotsulorna är vita för, de hade händerna mot polisbilarna när Gud sprejade dem bruna. Fram till 90-talet helt oskyldiga skämt men idag helt otänkbara. När jag var liten så var skämtet varför kineser har sneda ögon att kinesiska barn satte huvudet i händerna vid matbordet och sa "åh nej inte ris idag igen". Idag är en kines på kinapuffargodis tydligen rasism, men en bild på en blond kille på Kalles kaviar är det tydligen inte. Go figure.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback