2017-10-07, 13:26
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Jag har ofta undrat vad det är för slags människor som ringer in till olika radioprogram. Det kan gälla till exempel Ring P1 där telefonören bara måste delge världen sina åsikter. Ett annat skitprogram är Ring så spelar vi. Tidigt på lördagsmorgonen ringer folk in till Lisa Syrén och bara pratar goja. De har inte ens åsikter att propagera för. Och Lisa Syrén är som en social kameleont. Hon anpassar sig till telefonörens babbel och skrattar då och då ett inställsamt skratt. Man riktigt hör hur falskt skrattet är. Man borde döpa om programmet till Ring så spolar vi.

Karlavagnen är ännu ett exempel där folk ringer till programledaren och pratar om sina problem och sin livsfilosofi.

Vilka är det som ringer till radion? Tror de verkligen att deras åsikter och livsöden är intressanta?

Sånna som lyssnar på skiten, allså sånna personer som dig
Citera
2017-10-07, 13:28
Medlem
Manboiiis avatar
Många ringer in när man sitter i bilen till exempel.

Jag själv har gjort det när man sitter längre sträckor.
Citera
2017-10-08, 16:23
Medlem
HasseBanans avatar
Tycker många som ringer in verkar efterblivna då de stakar sig, inte kan formulera sig och inte hittar rätt ord. Eller så är det pga åldern, då P1 ju är en kanal som främst de äldre lyssnar på och då är det mestadels äldre som ringer till Ring P1. Kan vara underhållande att lyssna på, särskilt när det ringer någon gammal gubbe och skäller och gnäller, som en gång då en gubbe ringde in och skällde ut programledaren för att han tyckte det var så störande med alla vinjetter som spelades inför varje program. "Dä ska va dunka dunka å en massa oljud och skit".

Men numer blir man bara förbannad på Täppas och Tengby och alla vänsteridioter förstör samtalen genom att anklaga inringarna för att vara rasistiska och avslutar samtalet innan inringaren fått prata klart. Dessutom verkar det som om de har börjat sålla mer med vilka samtal de tar emot. Folk med "fel" åsikter släpps inte fram i samma utsträckning längre.

Som sagt, tror det är mest äldre och ensamma som ringer in, likadant med Karlavagnen. Kanske vill de bara ha någon att prata med om det inte är något viktigt de vill säga som de vill tillföra lyssnarna.
Citera
2017-10-08, 17:03
Avslutad
Jag ringde in till P3 för en del år sedan ang. live-självmordet här på Flashback. Det inträffade strax efter jag varit moderator i Psykologi o pratade om när det är dags att stoppa saker på Internet o liknande.

Sen har radion ringt mig, Christer o Morgan, ang. mina experiment.

Fick några veckor sedan ett SMS där de ville att jag skulle vara med i P4, också det ang. mina experiment. Men jag såg inte det förrän dagen efter.
Citera
2017-10-08, 18:22
Medlem
Tror inte bara det är ensamma och udda figurer som ringer in. De få jag känner som ringt in till radion har varit väldigt översociala och glada personer som tycker det är en kul grej helt enkelt.
Citera
2017-10-20, 13:50
Moderator
Neksnors avatar
Psykologi: allmänt --> Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
/Moderator
Citera
2017-10-22, 15:48
Medlem
Kebabfysikers avatar
Folk som är lite äldre och engagerade i samhällsfrågor.
Citera
2017-10-23, 00:15
Medlem
1337lols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Tja... Varför skulle nån bry sig om åsikterna vi skriver här?

Exakt!

Att ringa till radio är samma grej som att skriva på ett internetforum. Man uttrycker sig genom ett annat medium bara. Alla möjliga typer av människor gör det.

Det är bra att sådana program finns. Ibland blir det extra tydligt hur knäpp en åsikt är när man hör den sägas, jämfört med att läsa den.
Citera
2017-10-23, 04:29
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Finns ju program som frågar efter x & y för att folk ska ringa in, ibland kan det faktist vara jävligt roande och höra på andras berättelser, här får ni en som jag tycker är en höjdare!
https://m.youtube.com/watch?v=YKM6Xa0jfPM

En rejäl norrläning! Sparade in på 800 kr, gjorde han också.

Men jag tror också att det ofta är lite ensamma och udda människor som ringer in till radio.
Citera
2017-10-24, 19:25
Avslutad
Kolla in/lyssna på den här pajsaren:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/497556?programid=3052

Skaffa ett liv för fan...
Citera
2017-10-24, 20:05
Bannlyst
Har ni ingen att ringa efter Aschberg gått och lagt sig eller Täppas portat er, kan ni ju alltid ringa Gjallarhornet. Han ska fan ha beröm för att ha hållt ut som radioamatör i alla år oavsett hur vinden blåst, från styv kuling på åttioåtta mhz till pinade Värmlands djupa skogar.
http://gunnarandersson.blogspot.se
Citera
2017-10-24, 21:28
Medlem
Lyssnar inte ens på radio längre. Spotify och poddar och sånt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in