2017-10-07, 07:52
Medlem
Jag har ofta undrat vad det är för slags människor som ringer in till olika radioprogram. Det kan gälla till exempel Ring P1 där telefonören bara måste delge världen sina åsikter. Ett annat skitprogram är Ring så spelar vi. Tidigt på lördagsmorgonen ringer folk in till Lisa Syrén och bara pratar goja. De har inte ens åsikter att propagera för. Och Lisa Syrén är som en social kameleont. Hon anpassar sig till telefonörens babbel och skrattar då och då ett inställsamt skratt. Man riktigt hör hur falskt skrattet är. Man borde döpa om programmet till Ring så spolar vi.

Karlavagnen är ännu ett exempel där folk ringer till programledaren och pratar om sina problem och sin livsfilosofi.

Vilka är det som ringer till radion? Tror de verkligen att deras åsikter och livsöden är intressanta?
Citera
2017-10-07, 08:01
Medlem
sasos avatar
misstänker att det är ensamma individer som bara vill prata med någon
oavsett vad
Citera
2017-10-07, 08:05
Medlem
cacas avatar
Finns ju program som frågar efter x & y för att folk ska ringa in, ibland kan det faktist vara jävligt roande och höra på andras berättelser, här får ni en som jag tycker är en höjdare!
https://m.youtube.com/watch?v=YKM6Xa0jfPM
Citera
2017-10-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
misstänker att det är ensamma individer som bara vill prata med någon
oavsett vad

Vad är meningen med livet? Att umgås med andra? Gör man det så finns man. Så det är inte konstigt att många ringer till radioprogram. Och visst är det roande ibland att höra hur andra är, tycker och tänker. Så radion ger alla som lyssnar en bild av hur andra människor tänker och fungerar. Och när folk blir dryga får man byta kanal. Kan vara plågsamt ibland om man tvingas lyssna på något som man själv inte valt.
Citera
2017-10-07, 09:45
Medlem
borrizs avatar
Folk som söker någon form av bekräftelse
Citera
2017-10-07, 09:55
Medlem
Mackan52s avatar
Tja... Varför skulle nån bry sig om åsikterna vi skriver här?
Citera
2017-10-07, 11:23
Bannlyst
Ring P1 , Karlavagnen osv är gamlingarnas Flashback!
Senast redigerad av 56Kmodem 2017-10-07 kl. 11:48.
Citera
2017-10-07, 11:28
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Finns ju program som frågar efter x & y för att folk ska ringa in, ibland kan det faktist vara jävligt roande och höra på andras berättelser, här får ni en som jag tycker är en höjdare!
https://m.youtube.com/watch?v=YKM6Xa0jfPM
OMG! Killen kör ut tjejens katt i skogen och klubbar den med ett järnrör. Firar med att köpa tv-spel och snus på hemvägen. Like a boss.....

Pratar sen ut i radion.
Citera
2017-10-07, 11:36
Medlem
antagligen dom som tror sig ha något i etern att göra, lite udda typer mest som lever ett liv med skygglappar och har en bakgrund som lätt utstött kan jag tänka mig, iallafall de få gånger jag orkar lyssna på ring P1 eller Karlavagnen. Kan vara underhållande i undantagsfall.
Citera
2017-10-07, 11:46
Medlem
.Horus.s avatar
Rolig likhet mellan det du skriver om dom som ringer in och dig
Citera
2017-10-07, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
OMG! Killen kör ut tjejens katt i skogen och klubbar den med ett järnrör. Firar med att köpa tv-spel och snus på hemvägen. Like a boss.....

Pratar sen ut i radion.

Roligt inslag men du vet väl att det finns telefontroll?
Citera
2017-10-07, 11:50
Medlem
sommarlovs avatar
Mest vänsterdårar och miljömuppar ringer till Ring P1.

Det gemensamma de alla har, är att de vill att ANDRA ska förändra något.
På alla år minns jag bara en tant som berättade att hon plockade skräp längst vägarna, det var allt.
Alla andra skulle gnälla på hur skräpigt det är numera här och där, och kräva att andra förändrar sig, samt acceptera högre skatter för att betala för jobbet.

För övrigt är inte "enkla jobb" att plocka skräp, det ska någon annan göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in