Citat:
Ursprungligen postat av
Lanternlight
Jag tycker att det är ett problem om vi ska få bukt med den stora arbetslösheten i landet att man anställer likriktat. Märk väl att jag skrev att de anställer precis vilka de vill men jag tycker att det är ett problem.
När jag tittar på bilden i länken så finns det inte en person över 50 t.ex. En person som är arbetslös i den höga åldern är körd på företag av den typen. Men igen de anställer vilka det vill men jag ser det som problematiskt att företaget anställer så likriktat. Det måste jag ju få tycka.

Bara för att de väljer att anställa en MENA istället för en vit svensk så innebär det ju inte att den vite svensken automatiskt får en anställning någon annanstans. Arbetslösheten påverkas ju inte i sig. Samma sak torde väl gälla på diverse pizzerior och grönsakshandlare, där det bara jobbar MENA! Varför är ingen vit anställd där? Det är i så fall lika fel.
Sen så är det ju så att börjar du närma dig de 50 och inte har specialkompetens så är det svårt att få nytt jobb, och ju längre du varit ifrån arbetsmarknaden desto svårare är det att komma in igen.
Sen att booli som verkar vara någon förmedling för bostadsförsäljning inte har någon muslimsk kvinna i burka anställd är ju inte så konstigt. Jag hade inte köpt bostad genom någon sådan i alla fall och jag vet att jag inte är ensam.