• 1
  • 2
2017-10-07, 12:36
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag såg en bild idag där Booli samlat sina anställda i en gruppbild och jag blev lite smått äcklad. Inte undra på att det är sådana problem som det är på arbetsmarknaden idag om företag anställer som Booli anställer.

Alla är i samma ålder och alla är otroligt "vita". På det företaget tycker man uppenbarligen inte att åldersskillnad är en tillgång. Etnisk bakgrund är definitivt inte heller en tillgång.

Booli har naturligtvis all rätt att anställa som man vill men hur ska man lösa arbetslösheten om företag anställer som Booli. För naturligtvis finns det kompetenta människor i alla åldrar och från alla bakgrunder.

Jag blir lite beklämd. Om jag hade ett företag skulle jag absolut inte vilja anlita Boolis tjänster.

Vad tycker ni om att företag anställer så homogent?

http://image-store.slidesharecdn.com...-original.jpeg

Jag undrar vem som är rasist här. Hur hade du reagerat om det enbart varit hazarer på bilden? Hade det varit rasistiskt? Hur reagerar du på de större pizzeriorna där det bara är mellanösternfolk som jobbar? Rasistiskt? I Sverige gäller rasism bara åt ett håll. Så fort man tilltalar en solbränd individ, t ex på den tiden jag körde buss, uppmanade babbar att betala så fick jag höra att jag var rasist.
Citera
2017-10-07, 14:06
Medlem
Jag tycker att det är ett problem om vi ska få bukt med den stora arbetslösheten i landet att man anställer likriktat. Märk väl att jag skrev att de anställer precis vilka de vill men jag tycker att det är ett problem.

När jag tittar på bilden i länken så finns det inte en person över 50 t.ex. En person som är arbetslös i den höga åldern är körd på företag av den typen. Men igen de anställer vilka det vill men jag ser det som problematiskt att företaget anställer så likriktat. Det måste jag ju få tycka.
Citera
2017-10-07, 17:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag tycker att det är ett problem om vi ska få bukt med den stora arbetslösheten i landet att man anställer likriktat. Märk väl att jag skrev att de anställer precis vilka de vill men jag tycker att det är ett problem.

När jag tittar på bilden i länken så finns det inte en person över 50 t.ex. En person som är arbetslös i den höga åldern är körd på företag av den typen. Men igen de anställer vilka det vill men jag ser det som problematiskt att företaget anställer så likriktat. Det måste jag ju få tycka.

Bara för att de väljer att anställa en MENA istället för en vit svensk så innebär det ju inte att den vite svensken automatiskt får en anställning någon annanstans. Arbetslösheten påverkas ju inte i sig. Samma sak torde väl gälla på diverse pizzerior och grönsakshandlare, där det bara jobbar MENA! Varför är ingen vit anställd där? Det är i så fall lika fel.

Sen så är det ju så att börjar du närma dig de 50 och inte har specialkompetens så är det svårt att få nytt jobb, och ju längre du varit ifrån arbetsmarknaden desto svårare är det att komma in igen.

Sen att booli som verkar vara någon förmedling för bostadsförsäljning inte har någon muslimsk kvinna i burka anställd är ju inte så konstigt. Jag hade inte köpt bostad genom någon sådan i alla fall och jag vet att jag inte är ensam.
Citera
2017-10-09, 17:18
Medlem
Citat:
Alla är i samma ålder och alla är otroligt "vita". På det företaget tycker man uppenbarligen inte att åldersskillnad är en tillgång. Etnisk bakgrund är definitivt inte heller en tillgång.

Varför är åldersskillnad eller etnisk bakgrund en tillgång? Är det inte personen bakom som är själva tillgången?

Lika barn leka bäst, som det heter. Och det har inget att göra med etnicitet eller ålder.
Citera
2017-10-09, 18:10
Medlem
Är själv blatte och kan inte relatera alls till det du skriver. Varför är ett företag med bara vita konstigt och äckligt över huvud taget? Kollade på bilden och såg inget märkvärdigt alls. Låter som du är överkänslig över det minsta lilla eller så trollar du bara.
Citera
2017-10-09, 18:12
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
äckliga tänder har vissa

ont: vad är booli för företag?
Tror att det är en mäklarfirma som säljer exklusiva bostäder i Stockholms innerstad.
Citera
2017-10-14, 23:17
Medlem
Apropå Booli. De gör så otroligt dåliga värderingar på sin sida. De värderar ett hus för 850 000 kr när det i själva verket kan va värt 2 000 000. Värderingarna varierar också, 1 150 000 kr var det en gång innan det uppdaterades på mitt objekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in