Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2006-01-13, 17:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jo, det håller jag ju med om. Spontantiteten och humorn får inte gå förlorad.

Jag menar inte att vi skall ha nån mall för hur man får skriva. I reglerna finns ju utrymme för viss off topic, men det beror ju också på sammanhangen.

Det är lite därför som jag förespråkar en uppdelning av forumen, för att kunna tillåta lite olika nivåer.

Tanken med tråden är iofs inte att vi skall enas om något - utan jag ville bara väcka lite tankar om att det faktiskt åligger oss som skriver ett ganska stort ansvar för att forumet skall bli bättre.
Citera
2006-01-13, 17:21
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Blir Flashback för seriöst så försvinner en stor del av glädjen, det måste finnas utrymme till humor och onliners.

Några av de roligaste inläggen i FB:s historia är ofta på några få ord.

Ex: en kille frågade om någon som suger bra i Solna-området, detta låg under prostitutions delen, svaret kom snabbt,

- AIK.

Det är humor och sådant måste det finnas utrymme för.

Om man ska tänka igenom allt man skriver fem gånger så kommer FB att vara som vilket kvasi-forum som helst.

Varför ska knarkare och underground folk vara överseriösa för, låt folk härja lite fritt, självklart ska man hålla sig till de regler som är stipulerade.

FB är för mig som ett torg med en massa galna människor. Skulle man exempelvis sitta på en bar med några alkisar och när dessa tar till orda så avbryter man och säger:

- Nä nä nä, det där var inte speciellt seriöst, var tyst.

De roligaste trådarna kommer genom förvirrade hjärnor och förvirrade hjärnor ska inte tänka efter innan de irrar loss i en tråd.

Ingen menar nog att det ska vara överseriöst, utan som du säger bara följa reglerna..

Och kanske inte fladdra iväg off topic hela tiden, givetvis får det komma onliners som är roliga men tex "hur jävla dum får man bli" är ju varken roligt eller on topic förmodligen det är sånt jag skulle vilja se försvann, det är ju roligare att delta i en diskussion som håller en hyffsat hög nivå iaf.
Citera
2006-01-13, 18:03
Moderator
tobess avatar
Ett förslag från min sida, som moderator, är att RP:a mera.

Istället för att skriva ett motinlägg med diverse trams, så tryck istället på RP knappen.

Det gör att inlägg som borde raderas försvinner snabbare, och vi moderatorer slipper också radera era inlägg om det bara är någon kommentar på ett inlägg som borde raderas.

Fler RP:n med andra ord
Citera
2006-01-13, 18:56
Medlem
flowss avatar
Jag som användare tycker det är svårt att fokusera sig på diskussionerna när det ständigt poppar upp trådar som behandlar vad olika moderatorer egentligen gjorde på en privat fest, varför admin inte svarar på frågor, varför moderatorerna gör som dom gör, hur användare ska kunna göra forumet bättre etc.

Stäng flashback-delen så är det mesta klart.

Men då kan ju å andra sidan inte folk gotta sig i all misär...
Citera
2006-01-13, 19:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Jag som användare tycker det är svårt att fokusera sig på diskussionerna när det ständigt poppar upp trådar som behandlar vad olika moderatorer egentligen gjorde på en privat fest, varför admin inte svarar på frågor, varför moderatorerna gör som dom gör, hur användare ska kunna göra forumet bättre etc.

Jojo. Men - nu är du faktiskt inne och diskuterar vad du vill att admin skall göra.

Vad kan DU göra för att göra Flashback bättre?

För att parafrasera en mördad amerikansk politiker:
"Fråga inte vad Flashback kan göra för dej, fråga vad du kan göra för Flashback"

Citera
2006-01-13, 19:15
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Jojo. Men - nu är du faktiskt inne och diskuterar vad du vill att admin skall göra.

Vad kan DU göra för att göra Flashback bättre?

För att parafrasera en mördad amerikansk politiker:
"Fråga inte vad Flashback kan göra för dej, fråga vad du kan göra för Flashback"

Ruskigbuss. Man kan nästan tro att du fått ett arg PM från admin.

Självklart kan jag hålla mig från Flashbackdelen och alla trådar som är av communitykaraktär. Men då går vi ju ifrån lite av meningen med ett forum - att diskutera precis allt. Sen är det faktiskt admins och moderatorernas uppgift att stävja dessa diskussioner så att de går åt det håll forumet vill.

Så det jag skulle kunna göra är att sluta besöka Flashback. Men då har vi börjat skjuta oss i foten rejält.

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter.
Citera
2006-01-13, 19:19
Medlem
Bleeps avatar
Citat:

Du som användare bör sluta lägga ansvaret utanför dig själv. Det är bara att ge faen i att kolla i det här forumet om det stör dig. Det finns inga trådar som "poppar upp", det är DU som väljer att klicka på dem.
Citera
2006-01-13, 19:34
Medlem
Snövits avatar
Man kan ju se till sig själv och tänka till, vilka inlägg är de som jag finner mest intresant att läsa. Därefter kan man i möjligaste mån skriva sådana själv.

Jag vet själv att jag har en tendens att "haka" på om någon går ifrån ämnet eller börjar debattera med personliga attacker och sämre argument. Det är en sak som jag vet att jag kan förbättra mig på. Om alla hittar någon som just de vet med sig att de gör som man kan göra bättre så blir ju alla lite bättre.

Sen kände jag just nu att jag kanske måsta formulera mina inlägg bättre och inte bara skriva på. Jag är för trött för att omdisponera detta nu så jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2006-01-14, 02:57
Medlem
Jag har försökt att hoppa in i debatterna i I&I då och då... framförallt för att nyansera det invandrarhat som en del personer har. Det kan räcka med att en bockjävel i Gävle brinner så poppar det upp en tråd om kulturberikare som inte fattar Svensk historia... Tyvärr så orkar jag en eller två trådar i månaden men där skulle jag kunna vara aktivare. I ärlighetens namn måste jag också erkänna att jag ändrat min syn på invandre en del... så debatterna har även gett mej en hel del nya infallsvinklar. Men kanske kan jag förändra synen hos någon på invandrare och deras rätt att leva som dom vill.

Jag tänker också fortsätta kritisera forumet och dess (icke) ledning. Ett forum som påstår sej stå för vissa ideal, men som saknar uttalad målsättning, måste ändå tåla kritik... och det är ynkligt att den kritiken framförs av smurfar på ett annat forum. Jag tänker fortsätta kritisera forumet och samtidigt föreslå små men konkreta förbättringar i tron att detta ökar debattlusten hos merparten.

Jag tänker fortsätta läsa Flashback så länge humorn finns kvar... och läsandet genererar intäkter för forumet. Humorn i olika former (en dissning, en syrlig kommentar, en ironisk vinkling) är grunden för läs- och debattglädjen. Utan den kan jag lika gärna läsa riksdagsprotokoll, om ni förstår vad jag menar... Jag vet inte om jag kan bidra till detta men jag kan i alla fall uppmuntra till humorinlägg i sann flashbackanda.
Citera
2006-01-14, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Gnngngh ... hänger DU för mycket i Loungen - eller vad är det som hindrar DEJ från att delta i diskussionerna?

Förutom drogforumen så finns det nog ingen del som jag ägnar så lite tid som Loungen. Personligen ser jag Loungen som roten till allt som blivit fel med Flashback det senaste året. Givetvis kan vi som användare inte ta bort den men det skulle vara oerhört bra om vi bojkottade den helt. Själv tror jag att jag ska göra det i så stor utsträckning som möjligt.
Citera
2006-01-16, 01:26
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:

Håller med!

Och då är jag helt seriös... jävla gnällande i den här forumsdelen istället för att skriva i övriga forumet. Vissa verkar nästan skriva mer här överhuvudtaget...
Håll dig till reglerna som är uppsatta och kör ditt race.
Citera
2006-01-21, 07:47
Medlem
Tribals avatar
Har läst runt över 100.000 inlägg (minst) utan att skriva (haft ett annat konto med) och det jag tycker alla kan börja med är att göra som RB och använda hjärnan lite! Ser för mkt oneliners, snabba repliker med alla fel i föregående inlägg på fem bokstäver osv OSV. Sånt gör mig upp riktigt arg för inte fan kan någon få mig att tro att man kan diskutera saker med endast fem bokstäver!? För sånt finns communitys där man kan skicka ett gästboksinlägg med orden 'hahahahahaHAHhahhHhAHahAHahA' och 'fNizZ'

Hade egentligen tänkt att hålla tyst och bara fortsätta njuta och ta till mig av all bra fakta på stället men när en sån här tråd skapas så måste den såklart hållas vid liv för frågeställaren har återigen gjort det =)
Så fortsätt rannsaka er nu innan
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in