2017-10-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masana
Jag brukar använda proteinpulver, men såg nu att mjölk innehåller 34g protein i en liter mjölk som kostar 8 kr på ICA maxi, tyckte det var skapligt billigt och jag som älskar mjölk kan väl byta och dricka 2 till 3 liter mjölk istället om dagen? eller är det som att blanda äpplen och päron?

Det ska jag berätta för dig mannen, det stavas östrogen. Det får du i dig dels genom att dricka vatten fyllt av restprodukter från p-piller (själv dricker jag alltid flaskvatten) eller mjölk:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4524299/

Älskar mjölk, men det är inte värt det.
Citera
2017-10-04, 10:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Jag brukar använda proteinpulver, men såg nu att mjölk innehåller 34g protein i en liter mjölk som kostar 8 kr på ICA maxi, tyckte det var skapligt billigt och jag som älskar mjölk kan väl byta och dricka 2 till 3 liter mjölk istället om dagen? eller är det som att blanda äpplen och päron?

Klart du kan, men som redan nämnt är proteinpulver (vassle) mjölkprotein, och det är billigare än mjölk, samt lägre antal kalorier (beroende på vilken mjölk man köper givetvis.), sen kanske det inte är "hälsosamt" med den mängden mjölk varje dag. Tar vi röd mjölk som exempel, så är det 60 kcal/DL, vilket innebär 1200-1800 kcal om dagen, utöver det du redan äter.
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-10-04 kl. 10:36.
Citera
2017-10-04, 11:25
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Proteinpulver är för människor som inte lärt sig äta rätt!
Magnus Samuelsson värdens starkaste man drack 6 l om dagen 👍

Även Samuelsson använde och använder sig av proteinpulver tillsammans med sin övriga mat. Hans träning idag är för att bygga muskler för han jobbar som skådespelare. Han är viking i tv Serien The last kingdom. Och här är hans matintag:

Magnus Samuelsson’s 4,500 calorie viking diet (per day):

1. Six eggs, cottage cheese and coffee.

2. Protein shake (40g (1.4 oz) of protein), 4–5 slices of barbecue bacon and a full hand of hazelnuts.

3. 500g (18 oz) of chicken or beef, 400g (14 oz) kidney beans and vegetables, mostly broccoli, and salad.

4. Cottage cheese and a full hand of hazelnuts.

5. 500g (18 oz) of chicken or beef, 400g (14 oz) kidney beans and vegetables, mostly broccoli, and salad.

6. Protein shake (40g (1.4 oz) of protein), 4–5 slices of barbecue bacon and a full hand of hazelnuts.

7. Banana, handful of hazelnuts, cottage cheese.
Citera
2017-10-04, 13:44
Medlem
Citat:

Många dåliga råd osv i tråden. Läs mitt inlägg på förra sidan och gå vidare.
Citera
2017-10-04, 14:57
Medlem
MuscleSharks avatar
En dålig idé skulle jag säga. Mejeriprodukter ska man vara extra försiktig med av flera orsaker.
Läs det här https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4524299/
Citera
2017-10-04, 15:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Drick laktosfri mjölk? Dyrare men är man känslig och gillar mjölk lär det ju vara värt.
Jag är bara så dum att jag dricker mycket mjölk på kort tid när jag är stenad så det behövs inte. Men visst, om man nu som TS vill köra mjölk så är det absolut en variant. Smakar lite udda också men helt drickbart.

Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
då är du nog laktos intolerant eller överkänslig.

har druckit mjölk större delen av mitt liv, istället för vattne, och 1 liter klämmer man lätt på 1 dag utan mag problem.
Utslaget på en dag är det inga problem, det är om jag dricker närmare en liter på kort tid som det blir kaoz i tarmen.
Citera
2017-10-05, 11:09
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
En annan anledning till varför man dricker vassleprotein är ju för att vassleprotein är det bästa proteinet för muskeluppbyggnad. Det snabba proteinet ger en hög koncentration av aminosyror i blodet vilket signalerar uppbyggnad. Annat protein har inte denna effekt.
Citera
2017-10-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
En annan anledning till varför man dricker vassleprotein är ju för att vassleprotein är det bästa proteinet för muskeluppbyggnad. Det snabba proteinet ger en hög koncentration av aminosyror i blodet vilket signalerar uppbyggnad. Annat protein har inte denna effekt.

Jo, tjena... Jobbar på GG eller?
Edit: Spelar mindre roll det du skriver. Obefintligt
Senast redigerad av MRZnr1 2017-10-05 kl. 15:24.
Citera
2017-10-05, 17:08
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Du påstår alltså att vassleprotein inte är det snabbaste proteinet?
Citera
2017-10-05, 18:00
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Vassleprotein har snabbt upptag det är sant, men du kommer inte få snabbare muskeluppbyggning p g a det.
Spelar ingen roll vilken källa du får protein i från så länge alla essentiella aminosyror finns med.
Citera
2017-10-05, 18:19
Medlem
Citat:

Citat:

Muskleshark hann före. Du har ju rätt att proteinpulver tas upp snabbt. Finns många saker som är helt avgörande för hur resultatet blir av ens träning. Proteinpulver är inte en av dem.
Citera
2017-10-05, 19:27
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Vassleprotein har snabbt upptag det är sant, men du kommer inte få snabbare muskeluppbyggning p g a det.
Spelar ingen roll vilken källa du får protein i från så länge alla essentiella aminosyror finns med.

Citat:
Muskleshark hann före. Du har ju rätt att proteinpulver tas upp snabbt. Finns många saker som är helt avgörande för hur resultatet blir av ens träning. Proteinpulver är inte en av dem.

Okej, kanske ni ska visa upp era forskningsresultat för t ex Robert Wolfe, som är en världsledande forskare på just MPS och mjölkproteiner osv? Eftersom ni två tyckare på flashback kan det här bättre än Wolfe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in