2017-10-03, 14:38
Medlem
Är inne på Icabanken för att ta ett blancolån för att lösa några småkrediter värda 12 000 kr. Som minst kan man låna 20 000 kr. Så;

- jag fyller i minsta summan 20 000,
- väljer längsta återbetalningstid 5 år,
- väljer "Lösa andra lån eller krediter" på frågan "Vad ska du huvudsakligen låna till?",
- anger 12 000 som "Belopp att lösa",

samt fyller i övriga uppgifter på sidan och kryssar för intygandet. När jag väljer "Nästa steg", får jag ett felmeddelande med varningstriangel som säger "Du har inte angett ett godkänt lösenbelopp".

Vad tusan..? Försöker skriva in 20 000 som "Belopp att lösa", men inte heller det godkänns. Vad händer, har jag för liten inkomst kanske (sjukersättning, 13 986:- inkomst/mån)?
Citera
2017-10-03, 16:15
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveitaslap
Är inne på Icabanken för att ta ett blancolån för att lösa några småkrediter värda 12 000 kr. Som minst kan man låna 20 000 kr. Så;

- jag fyller i minsta summan 20 000,
- väljer längsta återbetalningstid 5 år,
- väljer "Lösa andra lån eller krediter" på frågan "Vad ska du huvudsakligen låna till?",
- anger 12 000 som "Belopp att lösa",

samt fyller i övriga uppgifter på sidan och kryssar för intygandet. När jag väljer "Nästa steg", får jag ett felmeddelande med varningstriangel som säger "Du har inte angett ett godkänt lösenbelopp".

Vad tusan..? Försöker skriva in 20 000 som "Belopp att lösa", men inte heller det godkänns. Vad händer, har jag för liten inkomst kanske (sjukersättning, 13 986:- inkomst/mån)?

Jag tror inkomsterna är bekymret.
Citera
2017-10-03, 16:41
Medlem
kanske 5 år är för lång tid för ett så litet belopp?
Citera
2017-10-03, 18:19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveitaslap
. Vad händer, har jag för liten inkomst kanske (sjukersättning, 13 986:- inkomst/mån)?

Med de siffror du uppger får du sannolikt inget lån alls på mer än 12-24 månader. Fem år känns helt uteslutet för en så låg summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in