2017-10-02, 13:08
Medlem
kommer bli bostadslös snart då blir det att sova hos olika folk o ställen tills man hittat nått permanent. har jobb och kommer få andra viktiga brev skickat till mig därför behöver jag eventuellt skaffa postbox eller liknande. men man måste bo där man är folkbokförd så det blir inte lagligt då alltså?
Citera
2017-10-02, 13:17
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
kommer bli bostadslös snart då blir det att sova hos olika folk o ställen tills man hittat nått permanent. har jobb och kommer få andra viktiga brev skickat till mig därför behöver jag eventuellt skaffa postbox eller liknande. men man måste bo där man är folkbokförd så det blir inte lagligt då alltså?

En C/O adress borde väl räcka ?
Citera
2017-10-02, 14:05
Medlem
Andersdamaans avatar
Hyr först en postbox, och gå sedan in på Skatteverket och ange postboxen som din särskilda postadress. Krävs att du skriver ut ett formulär och lämnar in, eller iaf var det så förut. Det kanske finns andra lösningar med Mobilt BankID nuförtiden men allt sådant torde stå på skatteverkets hemsida.

Sedan så får du ju se till att dina arbetsgivare får din nya postadress också så att dom vet vart breven skall skickas. Kan också vara värt att beställa eftersändning från posten som verkar ett tag efter ditt adressbyte så att ingen eftersläntrande post hamnar på villovägar.
Myndighetspost kan du numera även få elektroniskt via Kivra skall tilläggas. Bara att registrera dig hos dem och så får du en elektronisk brevlåda som du kommer åt var du nu än skulle hålla hus.

Annars så funkar ju alltid en c/o adress också. Du har säkert någon polare eller familjemedlem som kan vara postmottagare åt dig ett tag.
Senast redigerad av Andersdamaan 2017-10-02 kl. 15:03.
Citera
2017-10-02, 21:56
Medlem
nej kan ej skriva in mig hos någon. men så som jag vill dvs att vara skrivet in på själva postbox adressen går inte. det är olagligt har jag fått fram
Citera
2017-10-03, 13:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
nej kan ej skriva in mig hos någon. men så som jag vill dvs att vara skrivet in på själva postbox adressen går inte. det är olagligt har jag fått fram

Fast du skall ju inte ange postboxen som din BOSTADSadress, utan endast som din BREVLÅDEadress.
Det är inte olagligt. Det finns massor med människor som av olika anledningar inte kan ha sin brevlåda på samma adress som de bor på, så det är inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in