2017-10-20, 21:11
Medlem
Vasectomaters avatar
Enligt Tucker Carlson på Fox News så är det fritt fram att spekulera hej vilt i detta fall, då den officiella versionen är mer som ett dåligt skämt (läs: shitshow)

https://youtu.be/IRZHaXlH7TI

Kan inget annat än att hålla med.
Citera
2017-10-20, 23:17
Medlem
Ett steg framåt. En åklagare beordrar Mandalay Bay att sluta förstöra bevismaterial.
https://www.youtube.com/watch?v=jVT1yyN4Lm8
Men tyvärr är det nog redan för sent.
Citera
2017-10-21, 00:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Men om folk ljuger och tror att man konspirerar och man varken ljuger eller konspirerar så kan det vara smart att säga att man inte ljuger och konspirerar.

Hm.. de är därför man så ofta hör dem rabbla den ramsan om atg inga konspirationer förekommer då o då

Citat:
Konspirationsteoretiker tenderar dock att vara helt blåsta i huvudet och skulle oundvikligen argumentera för att om Lombardo inte sagt någonting så skulle de ändå betyda att de ljuger och konspirerar.
lol och det är inte officella historien? Allt från JFK (då ordet ”konspiratonsteori” av alla som ställde frågor om th Magic Bullet skulle framstå som lite koko, och ordet weaponizerades av CIA) till 9-11 till Mandalay Bay

Citat:
Dvs: De utgår från sin egna övertygelse om att allt är bluff.
Vad ÄR ens officella Historien? Nu har Jesus återuppstått dessutom, på den där ”Ellen Show” och hon pratade om Jesus som första Officiella Historien där Jesus skulle undersöka en Open Door.

Hemskt att se hur de är judar överallt i USA, nu bygger de en jävla park i Vegas. Uuh ryser av att höra deras ord, helt tomma. ”caring for each other” .. broken = Pank tror de är nån ekonomisk skam de pysslar med.
https://youtu.be/9gqKWcduVGA?t=1m55s
Citera
2017-10-21, 03:22
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Men om folk ljuger och tror att man konspirerar och man varken ljuger eller konspirerar så kan det vara smart att säga att man inte ljuger och konspirerar.

Konspirationsteoretiker tenderar dock att vara helt blåsta i huvudet och skulle oundvikligen argumentera för att om Lombardo inte sagt någonting så skulle de ändå betyda att de ljuger och konspirerar.

Dvs: De utgår från sin egna övertygelse om att allt är bluff.

“It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it.”
-Aristotle-

Det är polisens/FBIs jobb att vara ”konspirationsteoretiker”. I detta makabra fall har dom misslyckats totalt. Dom drog sina slutsatser redan de första timmarna, case closed. De två ändringarna i tidslinjen var ”minute changes” enligt Lombardo, vilket är skitsnack. Det förändrar hela fallet. Egentligen ändrades det tre gånger, det var inte förrens en vecka senare nånting dom plötsligt nämnde Schuck. Wtf? Vart kom han in i bilden, från ingenstans? Och Ellen DeGeneres? Värsta skämtet ju.
Citera
2017-10-21, 06:42
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruckentelefon
Hahaha din jävla idiot du kan inte ha letat speciellt länge efter vart man anmäler. Jag skulle chansa på att man anmäler genom att trycka på report som står klart och tydligt på sidan.

Idiot kan du vara själv din jävla mupp. Och så kan du hålla käften också. Tönt.
Citera
2017-10-21, 06:48
Medlem
AvaChloes avatar
[quote=metoukor|61968321]Nej såna här klipp är viktiga för att verkligheten ska visas för allmänheten, däremot kan man blurra ansikten på dom döda.

KLART SOM FAN att ansiktena ska blurras. Vem som helst fattar väl att man inte slänger upp videos på nätet när de dödas ansikten syns? Det är så jävla respektlöst och äckligt att jag spyr.
Vidrigt.
Det ska inte ens vara något snack om saken. Den som gör ett motargument mot det är ju fan inte normalt funtad.
Blir förbannad på sånt här!
Citera
2017-10-21, 06:52
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageWhiteMan
Många som inte tycker som du. Lär dig acceptera att du inte är någon allmängiltig måttstock. Självklart för många att saker som detta ska dokumenteras utan censur.

Du fattar inte själva grejen med moral, eller hur? Jag accepterar inte att avlidnas ansikten slängs upp på nätet. Ingen borde acceptera det.
Det är fan vidrigt. Blurra ansiktena så är saken ur världen.
Nån jävla måtta får det vara.
Citera
2017-10-21, 06:58
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Priset man får betala. Ja, jag tycker också att det är tveksamt etiskt att visa döda människors ansikten, men samtidigt får man äkta material som dödar alla subvetenskapliga konspirationsargument vilket är nyttigt.

Jag har inte uttalat mig om kameramannens insats.
Jag har heller inte uttalat mig politiskt i saken så vad du vill få sagt är det enbart du själv som vet.

Tveksamt? Vad är tveksamt? Så du skulle alltså vara okej med att se din döda brorsas nylle utflängd på nätet såhär?
Filmen kan fortfarande visa allt, men UTOM de avlidnas ansikten.

Det var en idiot påstod att jag skulle vara vänstervriden. För mig får man gärna spola ner alla miljömuppar och vänsterhipsters i toaletten (blandat med hiv smittat bajs).

Tack och hej leverpastej
/kungen
Citera
2017-10-21, 07:32
Medlem
[quote=AvaChloe|62115972]
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Nej såna här klipp är viktiga för att verkligheten ska visas för allmänheten, däremot kan man blurra ansikten på dom döda.

KLART SOM FAN att ansiktena ska blurras. Vem som helst fattar väl att man inte slänger upp videos på nätet när de dödas ansikten syns? Det är så jävla respektlöst och äckligt att jag spyr.
Vidrigt.
Det ska inte ens vara något snack om saken. Den som gör ett motargument mot det är ju fan inte normalt funtad.
Blir förbannad på sånt här!

Du verkar inte vara stabil bara så du vet, personlighetens upplevande ska INTE påverka lagstiftning.
Citera
2017-10-21, 15:16
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Tveksamt? Vad är tveksamt? Så du skulle alltså vara okej med att se din döda brorsas nylle utflängd på nätet såhär?
Filmen kan fortfarande visa allt, men UTOM de avlidnas ansikten.

Det var en idiot påstod att jag skulle vara vänstervriden. För mig får man gärna spola ner alla miljömuppar och vänsterhipsters i toaletten (blandat med hiv smittat bajs).

Tack och hej leverpastej
/kungen

Jag håller med dej. De som tycker det är ok att visa närbilder på döda skulle förmodligen inte tycka det om det var deras egna familjemedlemmar som var till allmän beskådan.
Citera
2017-10-21, 17:07
Medlem
0rganets avatar
Bra video av New York Times där de lagt ihop de olika videorna i tidslinje med och visar med grafik händelseförloppet, dock tycker jag att de har missat var dörren mellan korridoren och hotellrummet var.
https://www.nytimes.com/video/us/100000005473328/las-vegas-shooting-timeline-12-bursts.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur
Citera
2017-10-21, 18:00
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Bra video av New York Times där de lagt ihop de olika videorna i tidslinje med och visar med grafik händelseförloppet, dock tycker jag att de har missat var dörren mellan korridoren och hotellrummet var.
https://www.nytimes.com/video/us/100000005473328/las-vegas-shooting-timeline-12-bursts.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur
Bra sammanfattning.
Fortfarande inte ett uns om något motiv?
En kraftig psykos?
Att släpa upp så mycket vapen och bara börja randomskjuta utan något minsta motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in