2017-10-08, 01:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Otroligt många inlägg i denna tråd. Orkar inte läsa igenom allt, men jag ser i alla fall att media inte benämner detta som ett terrordåd. Det är också något jag tycker är helt rätt eftersom det inte tycks stå någon gruppering bakom.

En funderingar har jag ändå haft. Om det inte hade varit en countryfestival, utan en hiphop-festival och deltagarna inte varit vita personer i cowboyboots, utan svarta människor i säckiga byxor och stora linnen och vi haft samma gärningsman. Tror ni inte att svensk media såsom Aftonbladet och Expressen hade benämnt det här som terrordåd och pratat om rasistdåd m.m? Det tror i alla fall jag!
Initialt skulle det kanske tyda på att det var rasistiskt motiverat. Men i nuläget, nästan en vecka senare, så skulle de nog benämna detta som en massaker som fortfarande saknar ett motiv.
Citera
2017-10-08, 01:03
Medlem
Citat:
Otroligt många inlägg i denna tråd. Orkar inte läsa igenom allt, men jag ser i alla fall att media inte benämner detta som ett terrordåd. Det är också något jag tycker är helt rätt eftersom det inte tycks stå någon gruppering bakom.

En funderingar har jag ändå haft. Om det inte hade varit en countryfestival, utan en hiphop-festival och deltagarna inte varit vita personer i cowboyboots, utan svarta människor i säckiga byxor och stora linnen och vi haft samma gärningsman. Tror ni inte att svensk media såsom Aftonbladet och Expressen hade benämnt det här som terrordåd och pratat om rasistdåd m.m? Det tror i alla fall jag!

Intressant, då hade BLM förmodligen demonstrerat och några vita fått sätta livet till i slumpmässiga skjutningar.
Citera
2017-10-08, 01:04
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det enda som är bekräftat är att han var benzo-torsk. Eller att han hade recept på diazepam rättare sagt.

Någon tumör eller sånt finns inte på kartan just nu, det är några som trott att han har det. Sen finns det även inlägg här inne där folk tror att han hade syfilis och att det gjorde att han sköt ihjäl 58 pers... ja du hör ju...

Ja, jag hör. Du återger inlägg fel. Jag "trodde/tror" inte att SP bestämt hade syfilis. Men, det skulle-kunna-vara ytterligare en långsökt förklaring, likt en hjärntumör. Är det så svårt att förstå att man försöker hitta förklaringar?

Jag länkade även till en artikel om just syfilis där det tydligt står att den senare fasen kan påverka det mentala och kan härma nästan alla mentalsjukdomar. (The great pretender) Vilket kan göra den drabbade arg, ilsken, ge depressioner och hallucinationer, etc. Precis som en hjärntumör. OM de inte hittar en tumör så kan dom alltid kolla blodet, ingen big deal precis. Men, även om han skulle lida av syfilis, som i en del fall inte yttrar sig förrens mot ålderns höst då obehandlad variant kan ligga latent i kroppen i årtionden. Så betyder det inte heller att han måste ha begått massakern pga infektionen.

Så du kan upphöra med din sarkasm och återgå till Fox n' Friends, där du säkert får höra allt det du behöver.
Senast redigerad av Vasectomater 2017-10-08 kl. 01:08.
Citera
2017-10-08, 01:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han verkar i alla fall ha fått beräkningarna någorlunda rätt. Men måste man inte använda stativ för att kunna ställa in vinkeln exakt?

Han hade ju minst ett av vapnen monterat på ett stativ också.
Citera
2017-10-08, 01:10
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:

Media skall inte benämna det som terrordåd om det inte finns tydligt motiv som indikerar det. I det här fallet har vi ingen aning om motiv ännu. Även när motiv inte är klart men det av polis antages vara terrordåd så benämner media det i vanliga fall endast i stil med "misstänkt terrordåd", "utreds som terrordåd" etc

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, jag förstår det. Men det är en petitess huruvida han åt all mat själv eller om han delade maten med en prostituerad. Det intressanta är i så fall den prostituerade, inte hur många hamburgare Stephen åt.

Har jag någonsin påstått att det är intressant vad han åt? Det enda jag har gjort är att påpeka att det finns tecken på att någon anna person har befunnit sig i hans hotellrum under timmarna innan dådet utfördes, något som helt klart är intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han hade ju minst ett av vapnen monterat på ett stativ också.
På de läckta polisbilderna kan man se åtminstone tre stativ; två vid Paddocks fötter och ett precis innanför dörren till hotellrummet.
Senast redigerad av bjornebarn 2017-10-08 kl. 01:18.
Citera
2017-10-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det enda som är bekräftat är att han var benzo-torsk. Eller att han hade recept på diazepam rättare sagt.

Någon tumör eller sånt finns inte på kartan just nu, det är några som trott att han har det. Sen finns det även inlägg här inne där folk tror att han hade syfilis och att det gjorde att han sköt ihjäl 58 pers... ja du hör ju...

Charles whitman begick massmord, efteråt hittade de en hjärntumör vid obduktionen, inte omöjligt att paddock hade en men att han planerade över årtionden talar emot tumör och liknande.
Citera
2017-10-08, 01:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Har jag någonsin påstått att det är intressant vad han åt? Det enda jag har gjort är att påpeka att det finns tecken på att någon anna person har befunnit sig i hans hotellrum under timmarna innan dådet utfördes, något som helt klart är intressant.
Vi kan inte dra några slutsatser utifrån sju stycken tallrikar, det är en petitess i sammanhanget. Det vi däremot vet från polisen är att han var med en prostituerad. Så vi vet redan att det fanns någon annan på hans rum, vilket gör hans sju tallrikar till en icke-fråga.
Citera
2017-10-08, 01:21
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycketsmart
Han reste då och då till asien där han knullade på asiatiska brudar och alla vet hur de går att betala extra för att slippa kondom. Eller om man som Stephen var the alpha-male, då kör man utan.

Tror detta kan vara en anledning, eller så är det en täckmantel för någon annan.. Hmm

Fast Stevie var väl knappt nån alpha? Snarare en ointressant och töntigt klädd gammal gubbe med rätt så fult nylle. Enda orsaken han fick fillipinskan (AU?) på kroken var väl att han presenterades som tät. Kolla in gaddarna på kärringen, hon har hela tandraderna prydda med svindyra skalfasader. Det var ju så klart SP som stod för dom.
Hon var en typisk golddigger som säkert väntat länge på att nån rik highroller skulle komma och svepa upp just henne när hon jobbade som hostess. Nånting säger mig att hon inte påbörjade en romantisk relation med honom för hans utseendes skull.

Om han nu satte på prostituerade i Asien utan skydd så är nog syfilis inte så långsökt ändå.
Citera
2017-10-08, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Fast Stevie var väl knappt nån alpha? Snarare en ointressant och töntigt klädd gammal gubbe med rätt så fult nylle. Enda orsaken han fick fillipinskan (AU?) på kroken var väl att han presenterades som tät. Kolla in gaddarna på kärringen, hon har hela tandraderna prydda med svindyra skalfasader. Det var ju så klart SP som stod för dom.
Hon var en typisk golddigger som säkert väntat länge på att nån rik highroller skulle komma och svepa upp just henne när hon jobbade som hostess. Nånting säger mig att hon inte påbörjade en romantisk relation med honom för hans utseendes skull.

Om han nu satte på prostituerade i Asien utan skydd så är nog syfilis inte så långsökt ändå.

Var inte deras relation väldigt långvarig? Med andra ord kan han ha haffat asiaten långt innan han blev rik? Kan ha varit sann kärlek bakom deras relation. Vill jag inte döma utifrån
Har sett siffror på att de hade varit ihop i 20 år eller något sådant.

Vad han gjorde vi sidan av på äldre dar låter jag vara osagt, många män som stoppar i fel gryta på äldre dar.
Citera
2017-10-08, 01:32
Medlem
I-van-Toers avatar
Angående bilden på liket som Alex Jones publicerade. Det bör ju vara "Paddock", d v s liket i sviten, av följande anledningar. 1. Mattan stämmer (även om det är enkelt att fejka). 2. Den bruna tröjan verkar stämma överens med underdelen av tröjan som syns på bilden med benen, även om bilderna inte sitter ihop. 3. Ansiktet ser ut som de få bilderna som finns på Paddock även om det är bakåtböjt och man ser inte ansiktsdragen. Jag skulle nästan kunna säga att jag tycker att likets huvud är mer runt med kraftigare nacke/hals än vad den officiella Paddock har/hade. Hans huvud verkar mer avlång med tunnare hals. Se bild nedan, jag postade den igår. Varning utfärdad! Det är alltså den med benen också.

https://imgur.com/a/wpQNl

Några frågor. 1. Hur han Alex Jones ha en insider bland Las Vegas poliskår? 2. Om det här inträffat i en annan stad, hade Alex Jones även då varit snabbast med en bild på liket? 3. Är det bekräftat att bilderna på sviten som sändes iväg till Boston-tidningen har samma avsändare som bilden som Alex Jones publicerade (huvudet)? Det verkar vara en annan typ av kamera som tagit dem. 4. Har någon hört någon reporter fråga på någon presskonferens om polisen bekräftar att bilden på liket är Paddock? 5. Att en utredning är på gång angående läckan är givet men om någon nu läckt lite bilder (5-6 stycken) tror ni det kommer läckas mer?
Citera
2017-10-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Angående bilden på liket som Alex Jones publicerade. Det bör ju vara "Paddock", d v s liket i sviten, av följande anledningar. 1. Mattan stämmer (även om det är enkelt att fejka). 2. Den bruna tröjan verkar stämma överens med underdelen av tröjan som syns på bilden med benen, även om bilderna inte sitter ihop. 3. Ansiktet ser ut som de få bilderna som finns på Paddock även om det är bakåtböjt och man ser inte ansiktsdragen. Jag skulle nästan kunna säga att jag tycker att likets huvud är mer runt med kraftigare nacke/hals än vad den officiella Paddock har/hade. Hans huvud verkar mer avlång med tunnare hals. Se bild nedan, jag postade den igår. Varning utfärdad! Det är alltså den med benen också.

https://imgur.com/a/wpQNl

Några frågor. 1. Hur han Alex Jones ha en insider bland Las Vegas poliskår? 2. Om det här inträffat i en annan stad, hade Alex Jones även då varit snabbast med en bild på liket? 3. Är det bekräftat att bilderna på sviten som sändes iväg till Boston-tidningen har samma avsändare som bilden som Alex Jones publicerade (huvudet)? Det verkar vara en annan typ av kamera som tagit dem. 4. Har någon hört någon reporter fråga på någon presskonferens om polisen bekräftar att bilden på liket är Paddock? 5. Att en utredning är på gång angående läckan är givet men om någon nu läckt lite bilder (5-6 stycken) tror ni det kommer läckas mer?

Att det inte skulle vara paddock hör ju till konspirationsforumet.
Citera
2017-10-08, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
A 1. Hur han Alex Jones ha en insider bland Las Vegas poliskår? 2. Om det här inträffat i en annan stad, hade Alex Jones även då varit snabbast med en bild på liket?

Om nu AJ fick bilden först (vilket inte är säkert bara för att han påstår det) så var det säkert så att han betalat bäst tidigare för liknande information eller bilder. Någon annan kan även ha fått bilden innan men valt att inte publicera av olika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in