2017-10-02, 18:54
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Har grävt lite (läs: gått igenom säkert hundra tråkiga hotellrumsrecensioner) och tror att jag nu hittat en film på ett rum från våning 32 på Mandalay Bay. Klippet har dessutom som enda kommentar en från CNN för 12 min sen där de ber skaparen till klippet att höra av sig till dem.

https://m.youtube.com/watch?v=LjTsxSEQgOI

Skaparen filmar även utsikten som verkar stämma.

Varför skulle hotellrummet vara intressant? Är det där mördaren bodde eller?
Citera
2017-10-02, 18:56
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Sjukaste jag hört. 58 döda och 515 skadade.
Bara för att få ett perspektiv kan vi gissa på att han använt vanliga, militära automatkarbiner med magasin om 30 skott.
(58+515)/30 = 19,1 hela magasin har varit träff. Många skott måste ju ha missat också så kan vi anta att han tömt nästan 30 magasin ner i folkhavet?
Vilket vidrigt jävla kryp.

Har en 64-åring ens orken att skjuta så här mycket? Jag vet ju själv hur axeln känns efter en dag på älgbanan.

edit: Det är klart. Många kan ju ha blivit nedtrampade i paniken och ha skador av den karaktären.

Högkapacitetsmagasin är rätt lättillgängliga där borta, och har man planerat så mycket att man har lika mycket vapen som karaktären i nåt gammalt fps-spel så kan man nog ha köpt ett par 100 mag. Finns till och med system för att göra ar-15 bandmatat om man vill.
Citera
Bannlyst
Vad var det för konsert människorna var på?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Det verkar finnas gott om utrymma att gömma massa vapen där.

Det kan väl heller inte uteslutas att vapnen inte funnits på rummet ända sedan GM checkat din den 28:e. Med tanke på hur nära Las Vegas han bodde så skulle det väl vara fullt möjligt att åka hem en sväng och hämta vapen i omgångar.

Inte för att det behöver ha gått till på det sättet, men man kanske inte ska låsa sig vid att han släpade med sig allt samma dag som han först kom till hotellet.
Citera
2017-10-02, 18:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ny Times skrev tidigare idag att gm riggat en egen kamera så han såg när polisen kom och tog sitt eget liv innan de hunnit spränga dörren.

Varför gör man en sådan sak? Han ville inte dö av polisens kulor? Kan ju mycket väl vara så att han tog självmord, men det finns en rad konstigheter i det hela.

64-årig väletablerad vit man utan tidigare historik hos polisen. Inte dokumenterat våldsam. Var fick han automatvapnen ifrån? Motiv? Spelskulder? Håll med om att det inte riktigt stämmer.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Enligt uppgift ska det vara rum 135.

Citat:
Police identified where the gunfire was coming from room 135 on the 32nd story at the Mandalay Bay, a strike team set explosives on the door.
http://www.georgianewsday.com/news/regional/457876-las-vegas-shooting-police-scanner-audio-captures-terror.html
Citera
Medlem
Citat:
Vådaskott kanske!

Finns inget som tyder på mer än en skytt. Mannen var död när polisen stormade rummet och allt tyder på ensam skytt som begått självmord.

Sedan kanske utredningen får fram annat men inget av det som är fastställt tyder i nuläget på något annat.
Citera
2017-10-02, 18:58
Medlem
Citat:

Är det så konstigt tänkt?
Själv tyckte jag det var intressant att kunna se ungefär på vilket avstånd skytten befann sig.
Citera
Medlem
Var nog tur det inte var tex IS som utfört det då hade vi ju garanterat haft ett 3:e världskrig , Trump är ju inte som man ska, nu blir det väl bara inhemska åtgärder , han har ju det han gör med bäbistjafset med Kim Jong un också
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Sheriffen sa på presskonferensen att de hittat fler än 10st gevär(rifles) i hotellrummet.

När det gäller att köpa/äga vapen i USA så är det bara automatvapen som kräver registrering och federalt tillstånd. Semi-automat kan du köpa hur många du vill och även automat kan du köpa lätt på vapenmässor där de är undantagna registrering och bakgrundskontroll.

Fler än en stat har också lagar där andrahandsköp är helt fritt. Säljaren behöver inte kolla upp någonting vad gäller köparen.
Citera
2017-10-02, 18:59
Medlem
Citat:
https://twitter.com/HBryanBHHS/status/914727988024950785?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt ps%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2Ftwitter.min.ht ml%23914727988024950785

Jävlar! Vilken panik jag skulle ha fått.

Jävlar vad han skjuter tömmer ju magasinet direkt.
Citera
2017-10-02, 18:59
Medlem
Citat:
Det verkar finnas gott om utrymma att gömma massa vapen där.

Varför ska man gömma vapnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in