2017-10-02, 17:37
Medlem
flyingbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Otippat att det är en Trumphatare som begått attentatet. Blir äcklad av alla dessa liberaler som tar till våld för att döda motståndare

Vadå otippat att det inte är en trumphatare? Det är ju såna som du som bidrar med utpekning av personer som begår brott....

Ogillar Trump själv samt hans anhängare men det hade lika bra kunnat vara en muslim, jude, kristen, hindu mm lika bra att säga bara att det var sjuk människa som utförde dådet som råkade gilla en viss grupp.
Citera
2017-10-02, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Sök efter bilder och film på countryfestivaler om du är så jävla frågande, 99% vita med en och annan svart och mexican i cowboyhat.
Såg endast en svart tjej i och en latinsk i alla de 100 filmerna från nattens skjutning.

Du baserar alltså detta på EN konsert och vad du har sett från den. Du har ett säkert jobb på Breitbart eller Vita Huset for shure om du säker
Citera
2017-10-02, 17:38
Medlem
Vapen är väldigt lätt att få tag på i Nevada.
Citera
Avslutad
Någon som vet vart gärningsmannen stod politiskt? Countrymusik är ju något som republikanerna dras till.
När jag hörde om det här så tänkte jag först på islamister och sedan på psykiskt sjuka demokrater.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingby
Vadå otippat att det inte är en trumphatare? Det är ju såna som du som bidrar med utpekning av personer som begår brott....

Ogillar Trump själv samt hans anhängare men det hade lika bra kunnat vara en muslim, jude, kristen, hindu mm lika bra att säga bara att det var en kommer ej till träning idag människa som utförde dådet som råkade gilla en viss grupp.

Exakt samma typ av idiot som försökte döda republikanska kongressledare för ett halvår sedan. Demokrater verkar vara fyllda av ett sådant hat mot trumpanhängare. Det äcklar mig
Citera
2017-10-02, 17:39
Medlem
58 döda nu. 515 skadade. Ny presskonferens med polisen pågår.

http://news.sky.com/watch-live
Citera
Avslutad
58 döda nu...

Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det osmarta är inte vapenlagarna utan att ha ett stort hotell bredvid en festival. Vad tänker de på??

Det är väl knappast så ovanligt? Finns ett par stora hotel eller vad det är just bredvid Liseberg i Göteborg. Lär ju finnas hotel vid Times Square också.

Sen självklart är det vapenlagarna det är fel på, men detta är knappast rätt tråd för att reda ut det.
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-02 kl. 17:44.
Citera
Medlem
58 eller 59 döda nu. 515 skadade
Citera
2017-10-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Någon som vet vart gärningsmannen stod politiskt? Countrymusik är ju något som republikanerna dras till.
När jag hörde om det här så tänkte jag först på islamister och sedan på psykiskt sjuka demokrater.
Varför inte på psykiskt sjuka republikaner.
Citera
2017-10-02, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Varför inte på psykiskt sjuka republikaner.
Varför skulle de skjuta på sina egna?
Citera
2017-10-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jo när dom är säkra på att dådet är Islamskt - Tänker tex Stockholm då det gick väl ett dygn innan dom hävda.
IS har väl inte tagit på sig dådet i Stockholm än?
Sen är det väl haram att ta livet av sig så det låter inte som IS detta.
Citera
2017-10-02, 17:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Jag är inte förtjust i USAs vapenlagar, men hade dessa varit beväpnade hade det kanske slutat annorlunda:
(FB) Man med kniv högg ihjäl 2 - blev själv ihjälskjuten Marseille, Frankrike 20171001
(FB) Flera personer har knivhuggits i Åbo-allmänheten ombeds undvika centrum (2017-08-18)
(FB) 2017-06-03: Terrordåd på London Bridge och Borough Market
O.s.v. o.s.v.

Alla exemplen ovan handlar om dödligt våld utan skjutvapen, lägg därtill ett skjutvapen i GMs händeroch du får en långt större siffra med offer.

Knivattacker på nära håll är svåra om intill omöjliga att skydda sig ifrån med ex. pistol.
Snackar vi bilar eller lastbilar bakifrån så handlar det om sekunder, och då måste du träffa rätt.

Exemplet Marsellie visar ju på att Frankrike lyckats genom att placera ut beväpnad personal (i detta fallet Främlingslegionärer)
Senast redigerad av kato85 2017-10-02 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in