2017-10-01, 21:49
Bannlyst
Ute på gatan? Alla som tittar på mig är hotfulla och arga och farliga. Om någon går bakom mig så är jag på min vakt, jag kan inte slappna av. Jag vet att de bara ska åt samma håll kanske men de skulle också kunna knivhugga mig om man inte är beredd och försiktig.

Hur kan jag jobba med det här? Det hjälper inte att jag tänker att de bara sneglar på mig så som människor gör. Rationella förklaringar hjälper mig inte så mycket eftersom att varje ny individ ser läskiga ut när jag tittar på dem.
Citera
2017-10-01, 21:56
Medlem
AA-suiteds avatar
Inse att det är extremt osannolikt. Tänk istället "tror jag att den här killen kommer attackera den där andra killen han går förbi?" och se att svaret blir nej. Vad vinner han på det? Inte ett jävla skot. Varför skulle du vara annorlunda? Varför skulle någon slumpmässig kille vara ute efter just dig? Ni känner inte varandra. Vad gör just dig så speciell? Ingenting. Så dumförklara den delen av ditt tankesätt när den kommer fram.
Citera
2017-10-01, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Inse att det är extremt osannolikt. Tänk istället "tror jag att den här killen kommer attackera den där andra killen han går förbi?" och se att svaret blir nej. Vad vinner han på det? Inte ett jävla skot. Varför skulle du vara annorlunda? Varför skulle någon slumpmässig kille vara ute efter just dig? Ni känner inte varandra. Vad gör just dig så speciell? Ingenting. Så dumförklara den delen av ditt tankesätt när den kommer fram.

Min närvaro förargar människor, jag vet inte hur eller varför. Men det kan vara något så enkelt som att jag står i kö och får en utskällning från den som står bakom eller framför mig, typ att jag inte ska tränga mig. Jag skulle aldring trängas.

Jag har en tendens att göra folk upprörda men jag fattar inte varför, jag vill aldrig någon något illa.

edit: jag håller också på så och försöker att rationalisera det. Men bara det tar enorma energier.
Senast redigerad av kundvagnsohlsson 2017-10-01 kl. 22:41.
Citera
2017-10-01, 23:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
Ute på gatan? Alla som tittar på mig är hotfulla och arga och farliga. Om någon går bakom mig så är jag på min vakt, jag kan inte slappna av. Jag vet att de bara ska åt samma håll kanske men de skulle också kunna knivhugga mig om man inte är beredd och försiktig.

Hur kan jag jobba med det här? Det hjälper inte att jag tänker att de bara sneglar på mig så som människor gör. Rationella förklaringar hjälper mig inte så mycket eftersom att varje ny individ ser läskiga ut när jag tittar på dem.

Men varför skulle de vilja knivhugga dig? Om de nu gör det är det en väldigt stor risk. Du kanske har en magnum 45 och skjuter tillbaka och de är alla döda efter det eller de lyckas knivhugga dig men sedan har de polisen efter sig ständigt. Så att de nu några vill göra det innebär att de struntar i eventuella konsekvenser. Det är liksom inte många som gör det så de kanske går att resonera med?
Citera
2017-10-01, 23:27
Avstängd
TantRossins avatar
Finns bara en' typ folk du ska akta dig för; muslimer, du vet aldrig när de 'tänder av'. Ha bra koll på de, är mitt råd.
Citera
2017-10-01, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men varför skulle de vilja knivhugga dig? Om de nu gör det är det en väldigt stor risk. Du kanske har en magnum 45 och skjuter tillbaka och de är alla döda efter det eller de lyckas knivhugga dig men sedan har de polisen efter sig ständigt. Så att de nu några vill göra det innebär att de struntar i eventuella konsekvenser. Det är liksom inte många som gör det så de kanske går att resonera med?

Det är precis det jag tänker. Att de ska vara några sajkon som flyger på mig liksom. Att de ska få ett psykutfall på mig.

Om de har tatueringar så blir jag extra orolig.
Citera
2017-10-02, 00:12
Medlem
Känner liknande som du.
Men onödigt att oroa sig.
Andra hade ingripit och hjälpt dig är jag övertygad om!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in