2017-10-01, 16:15
Medlem
Mitt problem kan verka rätt underligt och svårbegripligt för många. Mitt problem är att jag har svårt att hålla skrattet när någon talar till mig speciellt vid ögonkontakt. Det spelar ingen roll med vem kan vara främmande till personer som mina egna föräldrar. Problemet har förvärrats de senaste 4-5 månader. Jag undviker att träffa vänner ensam, undviker att titta mina föräldrar eller syskon i ögonen för att inte skratta även min bästa vän. Känns som en tvångstanke, så fort jag glömmer bort för någon sekund kommer tankarna snabbt ikapp mig, kan inte heller stoppa skrattet med att tänka på något annat. Tycker varken att det är något roligt eller skrattretande med samtalen 😣För mig har detta blivit ett socialt handikapp kan aldrig ha djupa konversationer med vänner och familj. Är det någon som vet vad jag lider av? Kan mediciner vara ett alternativ? Vem ska jag vända mig till psykolog eller neurolog?
Citera
2017-10-01, 16:39
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narresii
Mitt problem kan verka rätt underligt och svårbegripligt för många. Mitt problem är att jag har svårt att hålla skrattet när någon talar till mig speciellt vid ögonkontakt. Det spelar ingen roll med vem kan vara främmande till personer som mina egna föräldrar. Problemet har förvärrats de senaste 4-5 månader. Jag undviker att träffa vänner ensam, undviker att titta mina föräldrar eller syskon i ögonen för att inte skratta även min bästa vän. Känns som en tvångstanke, så fort jag glömmer bort för någon sekund kommer tankarna snabbt ikapp mig, kan inte heller stoppa skrattet med att tänka på något annat. Tycker varken att det är något roligt eller skrattretande med samtalen 😣För mig har detta blivit ett socialt handikapp kan aldrig ha djupa konversationer med vänner och familj. Är det någon som vet vad jag lider av? Kan mediciner vara ett alternativ? Vem ska jag vända mig till psykolog eller neurolog?
du får sluta knarka - är min första tanke.
Du skriver inget om droger, men jag förutsäger att du knarkar.
kanske har du fastnat i en psykos.

kanske är du hög hela tiden så du får skrattattacker.

förklara lite mer runtom.
hej.
Citera
2017-10-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
du får sluta knarka - är min första tanke.
Du skriver inget om droger, men jag förutsäger att du knarkar.
kanske har du fastnat i en psykos.

kanske är du hög hela tiden så du får skrattattacker.

förklara lite mer runtom.
hej.

Nej jag knarkar inte tar inte något annat heller för den delen.
Citera
2020-03-05, 15:01
Medlem
TuffRobbans avatar
Själv knarkar jag inte eller tar medecin fast sedan jag började läsa Flashback- trådarna har jag blivit rädd för mina skratt- attacker! Det är nästan så att jag svimmar och skakar från axlarna neråt. Fick helt enkelt lägga av att läsa den stora white trash tråden (FB) Den stora tråden om att vara White Trash om jag inte ville vråla av skratt!
Är också livrädd för att tänka på det jag har läst då jag är på stan. Det är så roligt att man kan stå och le okontrollerat och att förbipasserande tror att det gäller dom. Fast ändå har jag lust att läsa mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in