2017-10-01, 10:59
Medlem
ThExanors avatar
Blev diagnostiserad för ett år sedan men har inte tagit någon kontakt med psyk efter det. Diagnostiserandet hände när jag satt inlåst..

Nu har jag börjat undra ifall det finns någon hjälp jag kan använda mig av.
Har ADD sen innan men den kanske har gått över till ADHD..
Fick lååg narcisism 1/5 och hög borderline 12/13 men inte diagnoserna.. Det är väl inget man kan använda sig av egentligen eller?

Sen undrar jag om Östersunds psykvård är något att ha Tack på förhud
Citera
2017-10-01, 11:26
Medlem
-vaas-s avatar
Nej ffs, håll dig borta från Östersunds psykvård de har någon jävla sektgrej för sig där de ska typ hålla dig isolerad och bearbeta dig till att bete dig på ett sätt som gör de känner sig duktiga och hjälper andra för att slippa ta itu med sin egen skit.

Sen kan du inte anmäla dem till IVO eller något om du tar skada av dem för de ljuger ihop sig så bra och vinklar grejer att om du blir manipulerad så du får någon skada i personligheten av det du sitter fast med sen.

De använder sig av belöning och bestraffning och grejer för att lägga in olika grejer i limbiska systemet som gör man måste avprogrammera sig själv sen från olika saker de försökt dressera en med.

De typ använder diagnoser och grejer som härskartekniker som om det vore scientologerna eller dyl där inte en jävel gör något åt dem.

Passa dig för dem srlsy.
Citera
2017-10-01, 11:41
Medlem
ThExanors avatar
Nu är väl jag inte någon som betraktar mig som svag eller ens foglig..
Att manipulera mig får de gärna försöka med Slutar väl som vanligt att psykvården tar ett steg tillbaka och inte bistå med adekvat kommunikation.

Men det var ju endå lite roligt svar, det fick mig faktiskt jätte taggad att ta kontakt med dem imorgon Så tack
Citera
2017-10-01, 14:12
Medlem
ThExanors avatar
Men inge med erfarenhet som kan svara på vilket utbud av hjälp det finns för antisocial personlighets störning?
Citera
2017-10-01, 15:16
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Men inge med erfarenhet som kan svara på vilket utbud av hjälp det finns för antisocial personlighets störning?
Jag tror du din diagnos är fel. Antisociala kan ha insikt om sitt tillstånd, men anser sig sällan behöva någon form av hjälp. Narcissismen brukar dessutom vara betydligt mycket högre hos antisociala. Har du läst genom psychopath checklist hare:

https://sv.wikipedia.org/wiki/PCL-R
Vad behöver du ens hjälp med?
Citera
2017-10-01, 15:51
Medlem
ThExanors avatar
okej, för det första så är inte dina ord speciellt pålitliga då jag sitter här och frågar vilken form av behandling som kan finnas..
Det var ju just därför jag skrev att min narcisim var låg, för det är ganska utmärkande
Citera
2017-10-01, 15:55
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenChildhood
Jag tror du din diagnos är fel. Antisociala kan ha insikt om sitt tillstånd, men anser sig sällan behöva någon form av hjälp. Narcissismen brukar dessutom vara betydligt mycket högre hos antisociala. Har du läst genom psychopath checklist hare:

https://sv.wikipedia.org/wiki/PCL-R
Vad behöver du ens hjälp med?
Fel, folk med ASPS tenderar att söka vård för saker som ångest, depression och dylikt men inte pga. deras problembeteenden.

TS, undvik preparat som quetiapin.

Jag föreslår träning och jobb.
Citera
2017-10-01, 16:03
Medlem
ThExanors avatar
okej tack
hade tänkt att söka mig dit för min ADD så tänkte kolla om det fanns någon substans med/mot ASPS

Men jag ska väl undvika quentanpin då får man fråga varför just den tabletten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in