2017-09-30, 14:58
Medlem
Tja

Jag har en frga kring inkasso om man kan samla skulder hos dem har skt p internet men hittar inte svar p det verkar som att det inte gr? Det r s att jag har massa med rkningar, skulder frn olika fretag, inkassobolag som jag inte klarar av att betala. Jag har har flera avbetalningsplaner med nstan alla dem. Ngra inkassobolag tog ven ver mina rende frn andra bara fr att de ville gra det. Jag undrar om det finns p ett stt att samla alla skulder hos bara en inkassobolag s man fr betala en faktura och blir lite billigare? dvs en inkassobolag tar ver alla mina rende och gr en avbetalningsplan p det s att jag betalar bara till en och samma inkassobolag i stllet fr flera funkar det om jag pratar med en inkassobolag? frresten vilken r den strsta inkassobolaget?
Senast redigerad av AbdinGTX 2017-09-30 kl. 15:00.
Citera
2017-09-30, 15:09
Medlem
sucuks avatar
Inkassobolagen handlar med fordringar s skall du lyckas samla allt hos ett bolag mste du vertala detta bolag att kpa alla skulder du har hos andra bolag, lter rtt krt redan frn brjan om jag skall vara rlig.

Sikta p att betala av skulderna med hgst rnta frst s att dessa snabbast betas av - d blir din situation bttre och bttre allt eftersom.
Citera
2017-09-30, 17:25
Medlem
borrizs avatar
Har du kollat om du kan fixa ett ln hos tex Lendo, fr att lsa dyrare ln?
Citera
2017-10-01, 11:17
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du kollat om du kan fixa ett ln hos tex Lendo, fr att lsa dyrare ln?

Inkassobolag kan antingen driva in frfallna fordringar t andra fretag (ombud) eller frvrva skulderna och driva in dem fr egen rkning. Det finns egentligen ingenting som hindrar att ett inkasso-bolag tar ver alla dina rkningar. Men det kommer inte att ske eftersom man inte frvrvar enskilda fordringar utan portfljer med fordringar.

Som redan har skrivits ovanfr r nog den bsta lsningen fr dig att du skaffar ett ihopbaksln, som du anvnder fr att lsa alla enskilda skulder, och endast betalar av p den skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in