2017-09-29, 12:48
Medlem
Såg att det inte fanns någon tråd om Irisity, men visst måste det finnas någon mer som är aktieägare än jag här på FB. Annars kanske det finns någon som har en negativ syn på bolaget, hade varit kul att höra från er också!

Här kommer ett kort stycke om bolaget från Avanzas sida:

Irisity erbjuder och utvecklar säkerhetslösningar inom intelligent videobevakning kopplat till certifierade larmcentraler. Företaget är verksamt inom bygg- och skolbevakning i Sverige och intelligent kamerabevakning till industriföretag. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Polen samt levererar till övriga Europa och USA.

Tycker aktien är väldigt intressant.
Citera
2017-12-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderat4Life
Såg att det inte fanns någon tråd om Irisity, men visst måste det finnas någon mer som är aktieägare än jag här på FB.

Japp jag är. Nyemission på gång nu. De hette ju mindmancer tidigare. Jag teckna mig för nya aktier i allafall för jag tror på verksamheten. Ser ut som det är ordning och reda också och då kan det ju va värt å va med😀😀
Citera
2017-12-12, 19:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Alla former av säkerhetsbolag är intressanta inför framtiden anser jag. Får de snurr på detta bolag ska det upp rejält.

Klockren affärsidé i dessa tider med ökad kriminalitet.
Citera
2017-12-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Japp jag är. Nyemission på gång nu. De hette ju mindmancer tidigare. Jag teckna mig för nya aktier i allafall för jag tror på verksamheten. Ser ut som det är ordning och reda också och då kan det ju va värt å va med😀😀

Jag tecknade givet också!
Citera
2018-01-22, 12:38
Medlem
Irisity rapporterar 28 februari, stora insiderköp strax innan årsskiftet. Kursen var upp rätt mycket när insynsköpen presenterades men är nu nere vid nästan samma nivå som innan. Jag funderar på att göra en liten swingtrade inför rapporten (utöver mitt långsiktiga innehav i bolaget, som just nu är mitt störst). Vad tror ni andra om rapporten?
Citera
2018-07-21, 16:52
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Mot 100kr.
Jag tror på ett uppköp inom 12 månader, antagligen mycket tidigare än så.
Kursen är idag på 23kr, för cirka 4 månader sen låg den på cirka 8kr
Efter en mängd otroligt fina PM så började resan uppåt.
Skulle inte Irisity bli uppköpta tror jag ändå på fina utdelningar och en hög kurs framöver.
Vi snackar tenbagger minst.
AI+kameraövervakning is da shit.
Vi går ju tyvärr inte mot en lugnare värld där ute.
Citera
2018-08-16, 17:08
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Kul att läsa gårdagens rapport och att det fortfarande är minus men att man betat av 7 mille för personalens optioner känns som ett lovande tecken. Nästa rapport ser jag att man även sålt lite till och vänder skutan uppåt. Har svårt att se hur deras utländska arbete ska löna sig när det finns en konkurrent i Kina. Men kanske är så att koreanerna föredrar att jobba med svenskar...... dagen innan dippade kursen men efter rapporten steg kursen 1 kr. Är uppe i 19.40 idag
Senast redigerad av OnkelTorgny 2018-08-16 kl. 17:10.
Citera
2018-08-21, 23:41
Medlem
Fint med lite insiderköp idag! Fortsätter uppgången imorgon månntro?
Citera
2018-08-24, 16:44
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Idén är bra och man jobbar brett i Europa. Några få affärer räcker för att få upp siffrorna rejält. Dessutom med alla problem i sverige så behöver man fler kameror och för lägre pris. Lägre personaltäthet. Vi vet att de kan sälja och att de kan tjäna bra på att sälja egna kameror dessutom framöver. Otroligt spännande. Om de inte säljer bra kommande 6 mån så ger jag mig. Men som det verkar så ska de kunna ro hem några stora affärer till nu i höst. Marginalerna är spännande på att kunna sälja kameror som de själva är med i ett hörn på. Sälj och åter sälj är det jag kollar på. Hoppas de utökar säljteamet. Tänker 1 t 2 år på dem så länge som kunder kommer in regelbundet. Väntar mig att månadsinkomaterna kommer stiga avsevärt på några ytterligare affärer.
Citera
2018-10-24, 18:43
Medlem
Någon som har några tankar inför morgondagen? Jag tror iom framflyttningen kommer vi få se resultat av något/några avtal och förhoppningsvis positiva sådana.

Själv ligger inne med nästan 20% av EK så är rätt nervös.
Citera
2018-11-03, 22:34
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Penséer 25 okt:
"Irisity överträffar våra förväntningar och omsätter totalt SEKm 13,9 varav aktiverat arbete utgör SEKm 4,5. Bruttomarginalen stiger till 83,5%, ett kvitto på att bolaget fortsätter röra sig mot ett renodlat mjukvarubolag. Den siffra vi anser vara mest imponerande i rapporten är MRR (monthly recurring revenue) nu uppgår till SEKm 1,2. "

Får känslan att de kommer dras med ökade kostnader kommande 6 mån men ökad försäljning så q3 2019 tror jag de kan ligga riktigt fint. De borde nog noteras på omx inom 2 år också om det fortsätter uppåt.
Citera
2019-08-05, 16:10
Medlem
Någon som har en take på rapporten inför imorgon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in