Citat:
Ursprungligen postat av
P0tatisplanteraren
Okay jag gogglade runt om muskotnöt och insåg fan det här är ju en jävla skitdråg. Det finns så många bieffekter så jag kan lika bra be langarn från skogen att bara fucka upp mig med någon random RC. Iallafall jag har ok kemi kunskaper så jag tänkte ifall man kunde extrahera myristocin den aktiva substansen i muskotnöt. Och så stogg det på Wikipedia "Myristicin and the conjugated isomer isomyristicin are also found in parsley oil, and in dill. This was the oil that was actually shown to be converted to MMDA by the addition of ammonia by passage through an in vitro liver preparation." Humm fan MMDA låter intressant så jag tror jag har hittat en väg till MMDA.
Först krossar du ett antal muskotnöter i en mortel eller kaffekvarn (varning den kommer stinka muskotnöt förevigt så använd inte en du är rädd om)
Löss myristocinet i etanol över en dag eller så. Filtrera av övrigt material. Reagera myristocinet med Natriumhydroxid för att få iso-myristocin. Reagera iso-myristocinet med aceton. Torka bort ALL aceton det är inget du vill konsumera. Så nu borde du ha MMDA( tror jag).
När man inte ens kan stava på svenska så kanske man inte ska försöka syntetisera MDMA
Sen så det du skriver är fel. För ingenstans nämnde du var den primära amingruppen ska komma ifrån. För mig veterligen skriver du ingenting om ammoniak.
Sen så är du sjukt optimistisk pga att du inte har någon erfarenhet av kemisk syntes. Räkna på en yield på mellan 1-2%, vilket alltså är ungefär ingenting