Citat:
Ursprungligen postat av
arered
Som helhet fungerar det inte och jag har märkt av att det finns en väldigt hårt och elak attityd mot svenskarna och svenskarnas respons blir oftast att antingen flytta eller att skriva argt på internet med några få undantag och andra blir helt rasande att de tvingas betala skatt till dåliga områden och till de människor som kommer hit och lever på bidrag. Självklart finns det människor som vill vara en del av samhället och ser sig som en del av majoritetssamhället men jag upplever det som att det inte är en majoritet.
Eftersom samhället är så splittrat så kan inte välfärdsstaten fortleva särskilt länge. Precis som jag nämnde i ett inlägg ovan måste det bli mer var man för sig själv och bara grunderna i samhället ska finansieras med skattemedel samt utbildning som gör så man man bli en del av den stabila medelklassen ( om man är redo att plugga ), resten sköts av ideellt eller av privata företag. Det skulle iallafall minska ilskan hos sura skattebetalare vilket är en vinst, däremot skulle det inte eliminera spänningarna helt, verkligen inte
Attityden mot svenskar bland flera invandrargrupper i Sverige är rutten. Ta t. ex Somaliska invandrare här i Sverige, de ser sig själva som överlägsna gentemot svenskar. I princip alla invandrare och minoritetsgrupper gör det i Sverige. Främst handlar det väl om majoritetsprincipen att är man i minoritet (somalier, zigenare, kurd m.m) så föreställer man sig att man är bättre än majoriteten (svenskarna) och de gör nästan samtliga. Därför brotten mot svenskar som sker på gatan är så hänsynslösa och grova, svensken står ju ändå lägst i matkedjan i deras ögon tro det eller ej.
Därför är mångkultur helt enkelt ett onaturligt tillstånd som skapar problem och konflikt. Majoriteten svenskar väljer lidande och sjunkande kvalité för de än idag genuint mer än någon annan nation tror på utopi att en dag kommer allt ordna sig, räta sig in i ledet och bli ett paradis. Något som självfallet inte kommer att ske hur man än vrider, vänder och verkligen försöker.
Nej en välfärdsstat kan man bara ta och glömma.