Citat:
Ursprungligen postat av
lozmuppiz8787
Tack för tipset!
Jag får helt enkelt göra så. Jag betalar av så mycket jag bara kan nu tills dom kommer på att jag har inkomst.
För det är ju just det som är grejen, jag förstår ju att jag själv har satt mig i den sits jag sitter i nu.
Men just nu jobbar jag helger/kvällar och så mycket extra jag bara kan för att kunna betala av det här. Men jag är rädd att om fogden börjar dra nästan hela lönen så kommer jobb och livs glädjen sjunka ganska rejält.
Bra att du tagit tag i ditt liv!
Förstår att det kan kännas kämpigt om fogden tar mycket av lönen eller om man måste betala mycket varje månad på lånen. Betar själv av en del lån men börjar se ljuset i slutet av tunneln och istället för att bara gräva mig upp ur min grop kommer jag snart kunna klättra över havsnivån.
Försök hålla ditt mål, hus till dig och din familj, i siktet när det känns segt. Jobbar själv en hel del kvällar och helger och även om det känns jobbigt just då är det skönt när lönen kommer och man kan amortera av snabbare och spara en slant.
Mycket bra tips i tråden redan, kan väl bara bidra med några vanliga spartips typ matlåda, veckohandla och se över dina fasta kostnader, internet och el. Lycka till!