2017-09-28, 18:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Jag är ingen kommunist.

Din avatar ser ut som Walter Ulbricht i alla fall. Slående likt.
Ulbricht: http://les-yeux-du-monde.fr/wp-content/uploads/2013/05/walter-ulbricht.jpg

Nåja, du hade rätt i sak, i alla fall!
Citera
2017-09-28, 18:22
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Din avatar ser ut som Walter Ulbricht i alla fall. Slående likt.
Ulbricht: http://les-yeux-du-monde.fr/wp-content/uploads/2013/05/walter-ulbricht.jpg

Nåja, du hade rätt i sak, i alla fall!

Min avtar är inte ens tysk.

Tillbaka till topic, jag uppskattar att du håller med mig. Det är den uppfattningen jag får av andra och tredje generationen.
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-09-28 kl. 18:25.
Citera
2017-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Det jag skrev om är hur andra generationens invandrade ungdomar lägger historien bakom sig och till skillnad ifrån sina föräldrar och mor/farföräldrar faktiskt umgås med andra etniciteter. Dessa ungdomar har växt upp med det svenska skolsystemet där man dessutom lär ut allas lika värde.

Tillhör svenskarna de andra etniciteterna? Lär skolorna ut vithetsnormen?

Citat:
Nej, dessa ungdomar är uppväxta med och har gått i skolan med barn ifrån andra länder. En arab och en gambian är lika marginaliserade i Sverige även om araben har det bättre ställt än en svart i Irak. Likaså behandlas syrianer och turkar på samma sätt i Sverige även om syrianer och assyrier diskrimineras i Turkiet och är andra klassens medborgare, här är de båda andra klassens medborgare.

"Ha lite tålamod. Om några decennier, kommer svenskarna att vara andra klassens medborgare".

Att första generationens invandrare kan ha vissa problem med rasism och konflikter ifrån hemlandet är tyvärr sant. Har du någonsin träffat några som du säkert kallar "blattegäng"? De är riktigt trevliga och schyssta, jag råder dig att du åker ut hit till orten och träffar några så ska du få se att det inte är som ni rasister tror att det är.

Gäller det även lättklädda svenska tjejer?

Citat:
Som det var i Europa ända fram till nu med andra ord?

Hårda tider förenar människor och jag tycker i alla fall att det är fantastiskt hur dessa ungdomar bryter alla normer.

Vi borde kanske jobba för, att människorna i deras hemländer, ska få tillräckligt hårda tider, för att förenas med andra etniciteter.
Citera
2017-09-30, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Snacka om att generalisera...
Så vit = mer fascistiska. Ok.

Du är medveten om att många av de gängbråk som har hänt är etniska konflikter?

Då är det gäng som består förstagenerationsinvandrare eller gäng där medlemmarna är uppvuxen bland vita där de inte har fått samma attityd som i orten. De flesta gängbråk handlar om skulder eller droger och nu ska du få höra något chockerande så håll i dig! Även svenskar kan vara med i gäng. De värsta gängen är de stenrika borgarbrackorna på Djursholm som fifflar med pengar!
Citera
2017-09-30, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
När jag läste ditt första inlägg, så slog det mig att du verkade anse, att alla andra generationens invandrare är killar. Senare nämnde du att dessa killar, tom hade polska eller jugoslaviska flickvänner.

Menade du, att killarna nedlät sig till dessa förhållanden? Det finns ju förstås inget som hindrar, att en kille med flickvän, reser till sitt land, och kommer tillbaka med en kusin som han har gift sig med. Det har aldrig hänt mig, men det har hänt två av mina kamrater.

Det är naturligtvis fint, om killar med olika nationaliteter eller etniciteter ser varandra som bröder. Men frågan är väl, om det innebär att de skulle vilja/acceptera att deras "bror" gifter sig med deras syster.

Nej? Min bästa kompis som är syrian ifrån Libanon har en kusin vars dotter bästa vänner är en somalier och en turk.

Det är lika tabubelagt för killarna, de har inte heller så mycket frihet. Här i Norsborg fanns det en kille jag känner via drogkretsar som var assyr, hans flickvän var arab ifrån Irak och den vars föräldrar var mest sura var killens som inte ville att han skulle ha en arabisk tjej. Den arabiska tjejens föräldrar visste dock om och de var jättegulliga emot honom. När han skulle träffa tjejen sade de alltid till hans föräldrar att han skulle spela tv-spel med tjejens bror.

Bara så du vet så är även en tjej en bror i orten!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in