Citat:
Ursprungligen postat av
Nattyxne
När jag läste ditt första inlägg, så slog det mig att du verkade anse, att alla andra generationens invandrare är killar. Senare nämnde du att dessa killar, tom hade polska eller jugoslaviska flickvänner.
Menade du, att killarna nedlät sig till dessa förhållanden? Det finns ju förstås inget som hindrar, att en kille med flickvän, reser till sitt land, och kommer tillbaka med en kusin som han har gift sig med. Det har aldrig hänt mig, men det har hänt två av mina kamrater.
Det är naturligtvis fint, om killar med olika nationaliteter eller etniciteter ser varandra som bröder. Men frågan är väl, om det innebär att de skulle vilja/acceptera att deras "bror" gifter sig med deras syster.
Nej? Min bästa kompis som är syrian ifrån Libanon har en kusin vars dotter bästa vänner är en somalier och en turk.
Det är lika tabubelagt för killarna, de har inte heller så mycket frihet. Här i Norsborg fanns det en kille jag känner via drogkretsar som var assyr, hans flickvän var arab ifrån Irak och den vars föräldrar var mest sura var killens som inte ville att han skulle ha en arabisk tjej. Den arabiska tjejens föräldrar visste dock om och de var jättegulliga emot honom. När han skulle träffa tjejen sade de alltid till hans föräldrar att han skulle spela tv-spel med tjejens bror.
Bara så du vet så är även en tjej en bror i orten!