2017-09-27, 18:15
Medlem
retepm.s avatar
Hmm är det därför de skjuter varandra för de kommer så bra överens? Det där brödraskapet ger jag inte mycket för. Det är labilt hela tiden och man måste hela tiden hävda sig mot de andra för att få "respekt". Det hela påminner lite om orkerna i sagan om ringen. Kamratskapen mellan orker är bräcklig och den består endast i rädsla för bossen i gruppen. Rätt som de kan du bli av med huvudet för en skitsak eller här bli skjuten ist. fin brödraskap.
Citera
2017-09-27, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Vad betyder 'shuno' samt 'suedi'?

Shuno = kille
Suedi = Svensk
Citera
2017-09-27, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Hmm är det därför de skjuter varandra för de kommer så bra överens? Det där brödraskapet ger jag inte mycket för. Det är labilt hela tiden och man måste hela tiden hävda sig mot de andra för att få "respekt". Det hela påminner lite om orkerna i sagan om ringen. Kamratskapen mellan orker är bräcklig och den består endast i rädsla för bossen i gruppen. Rätt som de kan du bli av med huvudet för en skitsak eller här bli skjuten ist. fin brödraskap.

Vilka har skjutit varandra? Hur vet du motivet till dessa skjutningar isåfall?

Att kriminella skjuter varandra är en annan sak men det handlar om skulder alternativt andra skumma affärer. Jag tror du kommer att ha svårt att hitta kompisgäng som skjuter någon kompis pga. dennes etnicitet.
Citera
2017-09-27, 19:18
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Säger du som är vit svensk som inte växt upp eller bott i förorten som rasifierad.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kronika-doda-myten-om-att-en-blatte-fran-orten-aldrig-kan-bli-nagot-stort/repqim!HoQFLQaCR3lDoH@F9KO9CQ/http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kronika-doda-myten-om-att-en-blatte-fran-orten-aldrig-kan-bli-nagot-stort/repqim!HoQFLQaCR3lDoH@F9KO9CQ/
Ja, det gör jag. Du har alla möjligheter i Sverige att bli något och ta dig nånstans men oftast är det lättare att skylla ifrån sig på något annat än att faktiskt arbeta för att lyckas. Förresten så är jag man med, lägg det till listan av vit och svensk så är jag väl ditt favorithatobjekt. Avskyr narkotika med.
Citera
2017-09-27, 20:01
Medlem
När jag läste ditt första inlägg, så slog det mig att du verkade anse, att alla andra generationens invandrare är killar. Senare nämnde du att dessa killar, tom hade polska eller jugoslaviska flickvänner.

Menade du, att killarna nedlät sig till dessa förhållanden? Det finns ju förstås inget som hindrar, att en kille med flickvän, reser till sitt land, och kommer tillbaka med en kusin som han har gift sig med. Det har aldrig hänt mig, men det har hänt två av mina kamrater.

Det är naturligtvis fint, om killar med olika nationaliteter eller etniciteter ser varandra som bröder. Men frågan är väl, om det innebär att de skulle vilja/acceptera att deras "bror" gifter sig med deras syster.
Citera
2017-09-27, 20:44
Medlem
krisus avatar
Citat:
Inte hos andra generationsinvandrare och speciellt inte de unga. Möjligtvis om de blir svennifierade men om de bor i orten så kommer de att glömma bort konflikten fort.

Jo det kan jag faktiskt tänka mig, både albaner och serber är ju vita och alltså mer fascistiska. Rasism har aldrig varit så stark som i Europa och det känns som att vi vita verkar ha väldigt svårt att släppa på våran fascistiska historia. Serbernas folkmord på muslimer hyllas ju av serber och likaså albanernas hat mot turkar och romer hyllas av albanerna ju mer svennifierade de är. Om de bor i förorten med andra nationaliteter och etniciteter är det mycket bättre.

Snacka om att generalisera...
Så vit = mer fascistiska. Ok.

Du är medveten om att många av de gängbråk som har hänt är etniska konflikter?
Citera
2017-09-27, 22:33
Medlem
Citat:
Som det var i Europa ända fram till nu med andra ord?

Du missar den fundamentala skillnaden, nämligen hatet som aldrig tar slut. Danmark har invaderat Sverige. Sverige har invaderat Finland. Norge var ockuperat av Sverige och en svensk lydstat fram till 1905. Ändå finns idag ingen politisk kraft som vill återockupera Norge, eller något allmänt agg mot danskar.

Jämför med sunni och shia, som än idag mördar varann i stor skala över en tusen år gammal konflikt om vem som var Profetens sanne efterträdare - det vanligaste dödsoffret för muslimsk terror är en annan muslim. Och konflikten fortsätter nu utspelas i Sverige, naturligtvis. Googla 'sverige konflikt sunni shia' om du vill veta mer. Smakprov:

http://www.skd.se/2017/05/28/konflikten-sunni-shia-utspelas-aven-i-sverige/

Det är som om svenskar idag skulle terrorbomba greker som hämnd för ortodoxa kyrkans utbrytning år 1054. Man kan skratta åt tanken men det är blodigt allvar därnere. Ja, häruppe också numera förstås, eftersom vi röstat för att vi ska importera konflikten hit också.
Citera
2017-09-27, 22:34
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Ja de brukar förena sig i hatet mot svennebanan istället .

Hatet mot den vita mannen, att ta allt han har, att knulla hans kvinnor och förpesta hans liv på alla möjliga sätt är alltid prio nr 1 .

Så verkar det vara ja. Gamla konflikter ersätts av nya. Den mest avskydda etniciteten i Sverige förefaller vara svensken själv.
Senast redigerad av Overklighets 2017-09-27 kl. 22:40.
Citera
2017-09-28, 00:47
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Säger du som är vit svensk som inte växt upp eller bott i förorten som rasifierad.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kronika-doda-myten-om-att-en-blatte-fran-orten-aldrig-kan-bli-nagot-stort/repqim!HoQFLQaCR3lDoH@F9KO9CQ/http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/kronika-doda-myten-om-att-en-blatte-fran-orten-aldrig-kan-bli-nagot-stort/repqim!HoQFLQaCR3lDoH@F9KO9CQ/

Vi som "vita"(vi är alla vita) svenskar får förmånen att betala för er brunfolks lättja och kriminalitet och dessutom se era koloniala kroppar så vårt liv är knappast en dans på rosor.
Citera
2017-09-28, 13:27
Medlem
marcus90_kungs avatar
Vad fint att avståndstagande från etniska svenskar i Sverige skapar fred i mellanöstern. Nu känns det mycket trevligare att bli rånbögmördad när man vet att det innebär global fred. Tack för de goda nyheterna TS! Själv så är jag tusende generationens invandrare från Afrika, och måste hålla med om att jag faktiskt inte heller bryr mig om mina förfäders konflikter. Den här revolutionerande informationen måste ju upp på löpet i Aftobladet ASAP.....
Citera
2017-09-28, 14:12
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Nej, dessa ungdomar är uppväxta med och har gått i skolan med barn ifrån andra länder. En arab och en gambian är lika marginaliserade i Sverige även om araben har det bättre ställt än en svart i Irak. Likaså behandlas syrianer och turkar på samma sätt i Sverige även om syrianer och assyrier diskrimineras i Turkiet och är andra klassens medborgare, här är de båda andra klassens medborgare.

Att första generationens invandrare kan ha vissa problem med rasism och konflikter ifrån hemlandet är tyvärr sant. Har du någonsin träffat några som du säkert kallar "blattegäng"? De är riktigt trevliga och schyssta, jag råder dig att du åker ut hit till orten och träffar några så ska du få se att det inte är som ni rasister tror att det är.

Vad är det som gör mig till en rasist i den här diskussionen? Varför drar du rasistkortet hela tiden?
Citera
2017-09-28, 14:14
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Japp, tyvärr är det så. (Till och med gamle Walter Ulbricht kan ha rätt ibland!)

Jag är ingen kommunist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in