Citat:
Ursprungligen postat av
kodsnickrarn
Inte alls, det kommer bli helt ok att skriva upp sin ålder när man tycker det är lämpligt.
https://www.svd.se/lat-nya-medborgare-fa-andra-felaktig-alder
Helt otrolig artikel. Han skriver rakt ut att de har ljugit om sin ålder för att skaffa sig bidragsfördelar i miljonklassen, men det är nu "historia" och inget man behöver bry sig om att följa upp, och förresten är det egentligen inte deras eget fel. När ska samma generösa princip börja tillämpas för skattebetalande svenskar? Kan jag blåsa Försäkringskassan på miljonbelopp genom att ljuga, och räkna med att alla bara rycker på axlarna när det kommer fram?
Hela systemet är så korrupt, manipulativt, godtyckligt och sjukt att man inte vet åt vilket håll man ska titta. Och då är ändå artikelskribenten en av de mer kritiska, på så sätt att han medger att problemet faktiskt existerar.
Kanske lika bra att löpa linan ut: låt dem välja vilken ålder de vill, som passar för ögonblicket. Gärna flera åldrar samtidigt, så att de kan få pension och barnbidrag samtidigt. De är ju i en utsatt situation gudbevars, precis som miljarder andra människor i tredje världen, och allihop har tydligen självklar rätt till frikostig och generös tilldelning av svenska skattemedel.
Jag är riktigt, riktigt trött på den här smutsiga sörjan. Ska jag betala världens högsta skatter för att de ska skänkas bort till hånflinande bidragsfuskare och bedragare? Medan ansvariga politiker och tjänstemän nickar och ler och säger att det är såhär det måste bli? Medan jag ska fortsätta att betala mina skatter och knyta näven i byxfickan? Medan BB läggs ner och bostäderna tar slut? Det måste bli ett slut på det här vansinnet nu, annars vågar jag lova att nästa politiska framgångssaga kommer att få SD och AfD att framstå som rena mellanmjölken.