2017-09-27, 00:36
Medlem
Om jag postat i fel forum ber jag mod om ursäkt!

Collagefoto åker runt och fotar barn i skolor runt om i landet och tar sedan väldigt bra betalt för bilderna. Man får en kod och kan logga in och se på vattenstämplade bilder på sitt barn och barnets klassfoto. För att kunna zooma bilderna behöver man dessutom skapa ett konto men det går att även ändra zoomnivå direkt i bildlänken av förhandsvisningen man får tillgång till utan konto.

En länk till en bild kan se ut så här: https://www.collagefoto.se/design/SYSTEM/XPhoto.php?uuid= [här är en random textsträng] &scaleversion=320&type=0 Genom att ändra skalan hittar man större bilder. Genom try & error har jag hittat maximal skala på 800. Den slumpade textsträngen kan se ut så här: 3ecc1560-714f-7562-6f74-f573c967867b

Varje bild är också döpt till samma random textsträng men med 1398_ip_STU__ före strängen och enbart .jpg efter strängen, dvs 1398_ip_STU__ [här är en random textsträng] .jpg
(1398 är ett löpnummer så om man får se 4 bilder på sitt barn heter de ex 1398, 1399 osv.),

Jag inbillar mig att det genom bildnamnet borde gå hitta den oskalade och icke vattenstämplade bilden genom att helt enkelt lista ut rätt länk. Jag kan så klart ha fel och att originalbilderna helt enkelt inte tilldelas någon webblänk. Att bara byta till bildnamnet efter uuid?= funkar inte. Inte heller att bara byta till jpg i slutet. Ja, jag har testat flera varianter och kanske är jag helt ute och cyklar... Tyvärr så kan jag inte ge ut en korrekt länk att testa på iom att den då så klart leder till mitt barn.
Citera
2017-09-27, 04:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underbarabarbara
Om jag postat i fel forum ber jag mod om ursäkt!

Collagefoto

Jag inbillar mig att det genom bildnamnet borde gå hitta den oskalade och icke vattenstämplade bilden genom att helt enkelt lista ut rätt länk. Jag kan så klart ha fel och att originalbilderna helt enkelt inte tilldelas någon webblänk.

Nedladdnigslänken till den leverabla bilden existerar inte innan betalning gjorts. Enbart till de märkta bilderna. Iallafall var det så ”på min tid”
Citera
2017-09-27, 22:47
Medlem
Tack. ja det det var ju det mest sannolika, får nöja mig med inzoomning.
Senast redigerad av underbarabarbara 2017-09-27 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in