Citat:
Ursprungligen postat av
dstruct
De som är fria att mura in oss.. När det kommer till motiveringen så är det rätt komplicerat men i det stora hela handlar det mest om pengar. Du kan kolla upp Albert Piké till exempel.. Order out of chaos.
Du lyckades inte svara på någon av mina frågor. Jag Googlade på Albert Piké. Han har varit död i över hundra år.
Jag tolkar vagheten som att ni vet inte var problemet kommer ifrån, varför problemet finns, hur problemet uppstår eller när problemet uppstod. Ni vet inte vad problemet är.
Ni har bara valt ett antal godtyckliga egenskaper eller symptom och sedan gör random gissningar på vad orsaken är och av någon bisarr anledning tar det som en absolut sanning.
Problemet med er problemlösningsmetodik är att det är en mycket stor risk att ni ödslar energi på någonting som inte skulle lösa problemet. Kanske förvärrar ni problemet, kanske gör det ingen skillnad alls. Bara hej vilt skjutande i mörkret.
Jag säger inte att jag vet vad problemet är, eller ens att det är en omöjlighet att alla rika har ingått en mystisk konspiration utan att det någonsin läckt, men jag kan identifiera dålig problemlösningsmetodik när jag ser det.
Jag håller med om att vi tyvärr är splittrade, och att det inte gynnar oss. Men jag ser inte fördelen med att skylla splittringen på "de rika" (om man inte har goda belägg för det). Orsaken kan lika väl ligga hos oss själva. Det
måste inte finnas en mystik, ålderdomlig världsomspännande konspiration bakom allting. Problem kan även orsakas av vanliga människor, till och med oavsiktligt.
Vi har även över hela världen stora problem med ekonomiska klyftor som vi absolut måste ta tag i. Detta problemet löser man nog bäst genom att man löser med beskattning och effektivare ekonomiska kontroller