2017-09-26, 14:20
Medlem
dstructs avatar
Eller att "söndra och härska", är ju en beprövad gammal krigsmetod som bland annat användes av romarna. Men hur bekämpar man den?

Antingen har vi att välja mellan att det fylls på med araber och afrikaner och att vår välfärd sakta bryts ner, samtidigt som homolobbyn och radikala feminister får allt mer att säga till om.. eller att bli "nazister" och bli delaktiga i nya krig och konflikter.

Enligt min mening pågår det här hela tiden världen runt för att rika människor inte vill spela efter samma spelregler som oss andra.. Många invandrare har kommit hit för att samma sak pågått i deras egna länder, typ shia vs sunni. Sedan går de på rasistkortet och invandrarna ställs mot Svenskarna så de inte kan kritisera något.

Det är bara analysera historien.. Man växlar mellan marxism och nazism, natt och dag och detta ses som två motpoler fast samma krafter ligger bakom dem båda. Kanske några få blir utpekade som syndabockar..
Citera
2017-09-26, 15:23
Medlem
Mia-Rovys avatar
Vem har gjort detta menar du? Och hur? När? Hur löd motiveringen?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-09-26 kl. 15:26.
Citera
2017-09-26, 15:51
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Eller att "söndra och härska", är ju en beprövad gammal krigsmetod som bland annat användes av romarna. Men hur bekämpar man den?

Antingen har vi att välja mellan att det fylls på med araber och afrikaner och att vår välfärd sakta bryts ner, samtidigt som homolobbyn och radikala feminister får allt mer att säga till om.. eller att bli "nazister" och bli delaktiga i nya krig och konflikter.

Enligt min mening pågår det här hela tiden världen runt för att rika människor inte vill spela efter samma spelregler som oss andra.. Många invandrare har kommit hit för att samma sak pågått i deras egna länder, typ shia vs sunni. Sedan går de på rasistkortet och invandrarna ställs mot Svenskarna så de inte kan kritisera något.

Det är bara analysera historien.. Man växlar mellan marxism och nazism, natt och dag och detta ses som två motpoler fast samma krafter ligger bakom dem båda. Kanske några få blir utpekade som syndabockar..

Du tror att den svenska kulturen och den svenska traditionen är svag?
Det tycker inte jag. Den är stark. Den kommer att bestå.
Citera
2017-09-26, 16:41
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vem har gjort detta menar du? Och hur? När? Hur löd motiveringen?

De som är fria att mura in oss.. När det kommer till motiveringen så är det rätt komplicerat men i det stora hela handlar det mest om pengar. Du kan kolla upp Albert Piké till exempel.. Order out of chaos.
Citera
2017-09-26, 17:30
Bannlyst
Enda sättet är att identifiera, förebygga och motverka splittringen. Räkna med kaos från början, ha med det i planen.

Romarriket gick under pga splittring. Alla ville ha sitt eget lilla imperium, korruption och strul.

Kulturell splittring blir väl inte en splittring förrän rasister och islamister uppmanar till splittrning. Om du som rasist vill göra nytta så ska du ge dig på enbart islamismen och rasismen i alla grupper. Det betyder inte att du måste stödja invandring eller mångkultur, men du ska jobba för en positiv anda. Om du tror att mångkultur splittrar så ska du försöka motverka den, men du ska inte vara en del av splittrandet. Det är bättre att du istället uppmuntrar olika grupper att gå samman och möta så gott det går.
Senast redigerad av kundvagnsohlsson 2017-09-26 kl. 17:32.
Citera
2017-09-26, 17:47
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
De som är fria att mura in oss.. När det kommer till motiveringen så är det rätt komplicerat men i det stora hela handlar det mest om pengar. Du kan kolla upp Albert Piké till exempel.. Order out of chaos.
Du lyckades inte svara på någon av mina frågor. Jag Googlade på Albert Piké. Han har varit död i över hundra år.

Jag tolkar vagheten som att ni vet inte var problemet kommer ifrån, varför problemet finns, hur problemet uppstår eller när problemet uppstod. Ni vet inte vad problemet är.

Ni har bara valt ett antal godtyckliga egenskaper eller symptom och sedan gör random gissningar på vad orsaken är och av någon bisarr anledning tar det som en absolut sanning.

Problemet med er problemlösningsmetodik är att det är en mycket stor risk att ni ödslar energi på någonting som inte skulle lösa problemet. Kanske förvärrar ni problemet, kanske gör det ingen skillnad alls. Bara hej vilt skjutande i mörkret.

Jag säger inte att jag vet vad problemet är, eller ens att det är en omöjlighet att alla rika har ingått en mystisk konspiration utan att det någonsin läckt, men jag kan identifiera dålig problemlösningsmetodik när jag ser det.

Jag håller med om att vi tyvärr är splittrade, och att det inte gynnar oss. Men jag ser inte fördelen med att skylla splittringen på "de rika" (om man inte har goda belägg för det). Orsaken kan lika väl ligga hos oss själva. Det måste inte finnas en mystik, ålderdomlig världsomspännande konspiration bakom allting. Problem kan även orsakas av vanliga människor, till och med oavsiktligt.

Vi har även över hela världen stora problem med ekonomiska klyftor som vi absolut måste ta tag i. Detta problemet löser man nog bäst genom att man löser med beskattning och effektivare ekonomiska kontroller
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-09-26 kl. 18:06.
Citera
2017-09-26, 19:48
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Du lyckades inte svara på någon av mina frågor. Jag Googlade på Albert Piké. Han har varit död i över hundra år.

Att han varit död spelar ingen roll, Hitler och Stalin är också döda. Ändå pratar folk om nazister och kommunister. Tråden handlar om att filosifera kring hur ett land och dess medborgare kan bekämpa Divide and Conquer när de utsetts för det. Inte lika mycket om konspirationen som sådan. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om den, men då hade förmodligen tråden hamnat i papperskorgen.
Citera
2017-10-03, 15:57
Medlem
Citat:

Du tar upp invandringen som ett problem där olika grupper ställs mot varandra. För att invandring inte skall bli ett problem måste den vara reglerad. Dom som invandrar absorberar vi samtidigt som vi blir kulturellt berikade och mer toleranta. Detta innebär att så länge vi klarar att absorbera och införliva invandrare i vår kultur så blir vi starkare.

Det hela får naturligtvis inte ske för fort för då föreligger som du säger en risk för polarisering.
Senast redigerad av PelleSaga 2017-10-03 kl. 15:59.
Citera
2017-10-03, 23:06
Medlem
Ruskigbusss avatar
Vet inte om tråden platsar där ens, men Filosofi är det inte.

Filosofi --> Integration och invandring
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in