Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-26, 02:53
  #1
Medlem
Vanligtvis brukar man ju använda majonäs när man gör kycklingröra. När jag ska äta majonäs utan annat så kan jag äta max 1 matsked, sen går det inte pga. den där lite sura smaken. Medan turkisk yoghurt kan jag äta massor av utan att känna för att kräkas.

Tycker att kycklingröra är så himla gott och det trots att jag gör det med majonäs som jag egentligen ogillar om det inte vore blandat med annat. Min fråga är då om inte kycklingröran skulle bli ännu godare om jag skulle byta ut majonäsen mot yoghurt?

Nån som provat eller tror att det skulle bli godare eller är det så att den som hittat på receptet har använt majonäs istället för nåt annat av en genomtänkt anledning och att det kanske är enbart med majonäs som den blir så god som det är. Älskar kycklingröra i alla fall.
Citera
2017-09-26, 04:24
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Kyckling är god med yoghurt, speciellt om man har vitlök i den. Skulle rekommendera rysk yoghurt framför turkisk sådan.
Citera
2017-09-26, 08:32
  #3
Medlem
Briasccas avatar
Om du gillar majonnässmaken så funkar förstås inte någon mejeriprodukt. Slå istället en egen majonnäs men uteslut vinäger/citron så bör problemet var enkelt löst.
Citera
2017-09-26, 11:56
  #4
Medlem
klybans avatar
Finns inga måsten om att ha majonnäs i sin kycklingröra, det gör göra diverse blandningar på våra mjölkprodukter.
De som kommer i tankarna först är fil, cräm fräs och gräddfil.
Citera
2017-09-26, 11:59
  #5
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Finns inga måsten om att ha majonnäs i sin kycklingröra, det gör göra diverse blandningar på våra mjölkprodukter.
De som kommer i tankarna först är fil, cräm fräs och gräddfil.
Underbar jaggerfaniallt-stavning

TS, kolla upp hur man gör egen majjo. Det är jätteenkelt och blir väldigt gott. Som någon skrev kan du själv då reglera mängden syra. Men - är det verkligen inte fettet du får kväljningar av? Yoghurt är ju rätt surt det också.
Citera
2017-09-26, 12:02
  #6
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Underbar jaggerfaniallt-stavning

TS, kolla upp hur man gör egen majjo. Det är jätteenkelt och blir väldigt gott. Som någon skrev kan du själv då reglera mängden syra. Men - är det verkligen inte fettet du får kväljningar av? Yoghurt är ju rätt surt det också.
Tröttnade för par års sedan att jag var så jävla trög att jag inte kom ihåg i stavningen mellan ggr jag skrev om produkten.
Så detta blev resultatet och lättstavat
Citera
2017-09-29, 11:12
  #7
Medlem
Byt majjo? Svensk majonnäs innehåller ättika till skillnad från tex Hellmans så köp en liten burk av den och testa.

Annars så är det väl bara att prova att göra lite röra på yoghurt, så illa kan det väl inte bli.
__________________
Senast redigerad av Zarkov 2017-09-29 kl. 11:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback