2017-11-11, 13:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Liselottes hysteriska sett är säkert också lite överdrivet, hon verkar ju intressantare än benzo Annie som du utryckte det :-) Dennis som själv är så blyg och tafatt kanske behöver en tjej med lite go i så det händer något, dessutom lär hon väl också växa upp med åren.
Tror inte att någon av tjejerna är rätt för honom egentligen men det finns en risk för att det faktiskt blir Liselott som han väljer just för att hon är så pass framåt och han själv så mesig och försiktig.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Den där Erica på Eriks gård gör då inget vidare intryck personlighetsmässigt, beter sig ganska respektlöst mot den nya tjejen även om det säkert är lika från båda håll.
Citat:
Marcus brudar kan ju inte ha någon vidare självinsikt alla fall, som Erica så fint utryckte det, - det kändes som en granne. haha..

Överlag gillar jag ju personer som inte är så jävla pk och diplomatiska när de pratar.
Jag gillar inte heller pk-människor men jag tycker det är skillnad på det och att vara uppenbart bufflig (Jörgen) eller elak (Erica). Man behöver inte vara så ärlig så att man medvetet sårar andra, det är rätt onödigt. Särskilt i den här typen av relationer där man inte ens känner varandra på nåt djupare plan.
Sen angående självinsikt så har ju Erica noll självinsikt verkar det som. Hon kallade den nya kvinnan för kaxig trots att det är hon själv som kaxat mest. Erica känns bara så osympatisk och falsk, en riktigt sur bitch. Hade hon varit ärlig så hade hon inte tagit emot Marcus komplimang om att hon var "trevlig" för då hade hon haft självinsikt nog att inse att så ej är fallet.

När jag tänker närmare på det så hade nog Erica och Jörgen varit ett bra par. Han är väl lång nog till henne och hon är tajt och bitchig.
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Jag tror att Liselott får åka hem i nästa avsnitt. Jag har märkt att personer som fått mycket TV-tid ofta får åka hem vid nästa utröstning. TV-teamet klipper ihop programmet, så att vi får se extra mycket av den person i programmet som sen ska röstas ut. Man kan ju inte visa det efteråt.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tror också att han föredrar att skicka hem henne före att konfrontera henne. Det är en "easy way out" och samtidigt ett tydligt tecken till övriga.
Det blir även intressant att se hur hennes vapendragare hanterar det hela då, jag tror att hon kommer bli mer till lags då än när Liselott är/var på gården.
Är rädd för att hon inte åker hem...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej jaf förstår hur du menar och det är ju inte en docka man ska leva med så kanske var dumt att dela upp det så som jag gjorde.
Citat:
Visst blir det en sorts indelning jag egentligen vänder mig emot men vi får inte glömma att detta är unga personer där korta flirtar etc på något sätt är mer acceptabelt hos dom flesta, det har antagligen Liselott levt på medan Annie mer tagit det lugnare och redan nu letar efter den rätta. *
Givetvis i grund och botten en mognads och självsäkerhets-fråga.

Jag tror dessutom att Annie blir mer "livfull" (i brist på bättre ord) när hon får vara själv längre tider/leva med någon än vid en gruppsituation som det är nu.
Reagerar mest på den där stereotypen bilden som jag tycker är lite trist...
Lugna människor behöver ju inte automatiskt vara några "helgon" heller, Annie kan ju ha legat runt hur mycket som helst, vi har ju ingen aning egentligen.
Jag ser det nog mest som en personlighetsfråga - antingen finns livet i ögonen där eller inte. Hos Annie ser jag det tyvärr inte, oavsett om hon är i grupp eller ej. Även när hon pratade med Dennis på egen hand så var hon i stort sett lika nollställd som tidigare.
Citera
2017-11-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Lugna människor behöver ju inte automatiskt vara några "helgon" heller, Annie kan ju ha legat runt hur mycket som helst, vi har ju ingen aning egentligen.
Jag ser det nog mest som en personlighetsfråga - antingen finns livet i ögonen där eller inte. Hos Annie ser jag det tyvärr inte, oavsett om hon är i grupp eller ej. Även när hon pratade med Dennis på egen hand så var hon i stort sett lika nollställd som tidigare.

Håller med, Annie är ju verkligen urtrisst. Dennis är ju inte heller något energiknippe men lite roligare alla fall. Men ibland uppstår ju en fysisk attraktion som övervinner mycket, också lite jobbigt med en kamera i ansiktet om man redan är blyg. Liselottes beteende kan ju också bero på den konsiga situationen, kameror och dejta i grupp är ju inte det naturligaste. Är man då lite betuttat i någon påverkar det nog sitt beteende en hel del men när de är ensamna och har fått varandra kanske det lugnar ner sig lite. Tycker hon har lite mer energi och glädje vilket jag skulle uppskatta alla fall. De andra två brudarna går ju dock bort helt så det blir nog någon av dem.

Erica är ju dryg och kaxig då hon känner att konkurrensen är noll, inget trevligt drag hos henne såklart. En lite dryg och kaxig kommentar kan ju också vara sagd med glimten i ögat, eller bara bli fel, men jag håller med, hon har sagt flera otrevliga saker och jag tycker nog inte de passar ihop alls.

Har för mig att Sigrid var ganska missnöjd förra säsongen då hon hela tiden pushades för att säga något sexuellt de kande ta med och hon framstod som sexgalning. Även Erik var ju rätt missnöjd med hur hela deras affär framställdes. Tycker faktiskt det var lite sviningt av tv4 att älta det i varendaste avsnitt.

Min favoritbonde genom tiderna är ju Fredrik, väldigt nördig men samtidigt snäll och verkade genuint söka kärleken. Bonde-Roger var ju bara genomtragisk.
Citera
2017-11-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tror inte att någon av tjejerna är rätt för honom egentligen men det finns en risk för att det faktiskt blir Liselott som han väljer just för att hon är så pass framåt och han själv så mesig och försiktig.

Jag gillar inte heller pk-människor men jag tycker det är skillnad på det och att vara uppenbart bufflig (Jörgen) eller elak (Erica). Man behöver inte vara så ärlig så att man medvetet sårar andra, det är rätt onödigt. Särskilt i den här typen av relationer där man inte ens känner varandra på nåt djupare plan.
Sen angående självinsikt så har ju Erica noll självinsikt verkar det som. Hon kallade den nya kvinnan för kaxig trots att det är hon själv som kaxat mest. Erica känns bara så osympatisk och falsk, en riktigt sur bitch. Hade hon varit ärlig så hade hon inte tagit emot Marcus komplimang om att hon var "trevlig" för då hade hon haft självinsikt nog att inse att så ej är fallet.

När jag tänker närmare på det så hade nog Erica och Jörgen varit ett bra par. Han är väl lång nog till henne och hon är tajt och bitchig.

Är rädd för att hon inte åker hem...

Ja kanske det skulle hetta till ordentligt mellan Erica och Jörgen . Där finns ju det han dras till, men hon skulle väl kanske anse honom som för gammal....eller så kan det funka då hon ser hans fina egendom (feta bankkonto)

Jo jag förstår vad du menar, och det är ju sant, den som är lugn kan ju ha legat runt hur mycket som helst och det kan ju ibland vara den som är lugn och som man minst anar som är den mest "farliga"
Citera
2017-11-11, 19:15
Medlem
Citat:
Håller med, Annie är ju verkligen urtrisst. Dennis är ju inte heller något energiknippe men lite roligare alla fall. Men ibland uppstår ju en fysisk attraktion som övervinner mycket, också lite jobbigt med en kamera i ansiktet om man redan är blyg. Liselottes beteende kan ju också bero på den konsiga situationen, kameror och dejta i grupp är ju inte det naturligaste. Är man då lite betuttat i någon påverkar det nog sitt beteende en hel del men när de är ensamna och har fått varandra kanske det lugnar ner sig lite. Tycker hon har lite mer energi och glädje vilket jag skulle uppskatta alla fall. De andra två brudarna går ju dock bort helt så det blir nog någon av dem.

Erica är ju dryg och kaxig då hon känner att konkurrensen är noll, inget trevligt drag hos henne såklart. En lite dryg och kaxig kommentar kan ju också vara sagd med glimten i ögat, eller bara bli fel, men jag håller med, hon har sagt flera otrevliga saker och jag tycker nog inte de passar ihop alls.

Har för mig att Sigrid var ganska missnöjd förra säsongen då hon hela tiden pushades för att säga något sexuellt de kande ta med och hon framstod som sexgalning. Även Erik var ju rätt missnöjd med hur hela deras affär framställdes. Tycker faktiskt det var lite sviningt av tv4 att älta det i varendaste avsnitt.

Min favoritbonde genom tiderna är ju Fredrik, väldigt nördig men samtidigt snäll och verkade genuint söka kärleken. Bonde-Roger var ju bara genomtragisk.

Tror du Erica hade varit mera snäll och ödmjuk ifall det hade varit tjejer i hennes "klass" på Marcus gård eller ännu snyggare?! Ja kanske men tvivlar lite.,.det är ju hennes personlighet att vara så.
Citera
2017-11-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Jag tror att Liselott får åka hem i nästa avsnitt. Jag har märkt att personer som fått mycket TV-tid ofta får åka hem vid nästa utröstning. TV-teamet klipper ihop programmet, så att vi får se extra mycket av den person i programmet som sen ska röstas ut. Man kan ju inte visa det efteråt.

Den som får mindre TV-tid i början kan bli kvar längre tid i programmet.

Min gissning alltså: Liselott röstas ut.

Jo så har det ju varit med en del bönder genom säsongerna, nån blyg brevskrivare som är lite i bakgrunden glider fram och det skulle ju kunna bli så nu med. Jag hoppas innerligt att du har rätt i att hon ryker på onsdag....men förnuftet säger mig att det nog är en utopi.
Citera
2017-11-11, 20:59
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Trollpackan Linda körde ganska efterblivna kommentarer, hur kan man komma dragandes med "det manliga egot kanske fick sig en törn av att de gick hem frivilligt" som om en tjej inte skulle bli lika besviken? Nej den är ju helt klart den mest efterblivna programledaren.
Citera
2017-11-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Trollpackan Linda körde ganska efterblivna kommentarer, hur kan man komma dragandes med "det manliga egot kanske fick sig en törn av att de gick hem frivilligt" som om en tjej inte skulle bli lika besviken? Nej den är ju helt klart den mest efterblivna programledaren.

Jo det är klart en tjej skulle bli lika besviken men nu var det ju en man hon pratade med och sen kanske hon uttryckte sig lite klumpigt i stunden.....
Citera
2017-11-11, 22:46
Medlem
Bandida.locas avatar
Jisses! Kollade ikapp webben nu efter era kommentarer. Jörgen alltså - vilken stjärna! Är chockad över hur många kvinnor som är beredda att fullständigt lägga sin värdighet åt sidan och låta honom gå loss med sin smaklösa stil och avsaknad av den mest grundläggande uppfostran. Plus att vill man ha en kvinna som är "tight" då kan man inte själv ha en saccosäck till kropp. Vakna nu!

Förvånad över att Therese valde vidare Leonarde när hennes riktiga val skulle operera foten. Fantastisk skämskuddetv iallafall :-)

Jaha, så är det. Jag tror Wille tar kvinnan han vänslades med i fyllans grumlade grotta. De passar bra ihop.
Undrar om inte Liselott blir vald av Dennis. Tycker inte tjejerna skiljer sig så mycket på utseendeskalan. Joacim väljer nog hon som var mest jägare. Men jag gillar norrländskan, hon är gullig. På... vad heter han? Marcus kompis gård händer ingenting. SÅ totalt intetsägande. Marcus gård känns lite besvärande. Erica vill bara vinna en tävling lika mycket som hon ville bli lucia på högstadiet. Hon kommer aldrig förlika sig med att han är kortare än henne. Men hon känns som någon som kan beteckna de andra på gården som "ruggugglor". Dock fattar jag ej varför han väljer dit någon över 40 om han vill ha familj.
Citera
2017-11-12, 09:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jo en del personer blommar ju upp när dem får vara utanför en grupp och det kan nog vara så än mer när det handlar om kärlek. Så troligen gruppen som gör Annie tyst och tillbakadragen, men det är samtidigt synd för jag är rädd att Dennis låter henne glida mer och mer åt sidan, hon var ju också en person som kämpade för det hon ville ha, hon borde ju börja visa det lite mera kanske, annars tror jag han kommer gå mer till de andra 3.

Så är det nog tyvärr ja, dock vet man ju inte vad som sker framöver. Jag tror fortsatt att Annie växer vid t.ex. en slutdejt om hon får vara kvar tills dom bara är två tjejer på gården.

Förresten när man ser Liselott avbryta ännu en "egen-tid" för någon annan med Dennis är det väl Liselotts kompis som är iväg på nämnda tid, eller såg jag så fel i klippet? Det vore intressant att se stämningen på gården om så var fallet ty då tror jag inte Liselott har en enda allierad kvar längre och jag tror det blir droppen som får bägaren att rinna över för Dennis med beträffande hennes uppträdande.

Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Jisses! Kollade ikapp webben nu efter era kommentarer. Jörgen alltså - vilken stjärna! Är chockad över hur många kvinnor som är beredda att fullständigt lägga sin värdighet åt sidan och låta honom gå loss med sin smaklösa stil och avsaknad av den mest grundläggande uppfostran. Plus att vill man ha en kvinna som är "tight" då kan man inte själv ha en saccosäck till kropp. Vakna nu!

Förvånad över att Therese valde vidare Leonarde när hennes riktiga val skulle operera foten. Fantastisk skämskuddetv iallafall :-)

Jaha, så är det. Jag tror Wille tar kvinnan han vänslades med i fyllans grumlade grotta. De passar bra ihop.
Undrar om inte Liselott blir vald av Dennis. Tycker inte tjejerna skiljer sig så mycket på utseendeskalan. Joacim väljer nog hon som var mest jägare. Men jag gillar norrländskan, hon är gullig. På... vad heter han? Marcus kompis gård händer ingenting. SÅ totalt intetsägande. Marcus gård känns lite besvärande. Erica vill bara vinna en tävling lika mycket som hon ville bli lucia på högstadiet. Hon kommer aldrig förlika sig med att han är kortare än henne. Men hon känns som någon som kan beteckna de andra på gården som "ruggugglor". Dock fattar jag ej varför han väljer dit någon över 40 om han vill ha familj.

Jag är helt övertygad om att Leonard inte hade kommit med bland slutvalet om alla kunnat deltaga nä. Tråkigt för Therese såklart.

Lysande liknelse där med att luciatåget, så känns Erica ja.
Citera
2017-11-12, 11:44
Medlem
Citat:
Så är det nog tyvärr ja, dock vet man ju inte vad som sker framöver. Jag tror fortsatt att Annie växer vid t.ex. en slutdejt om hon får vara kvar tills dom bara är två tjejer på gården.

Förresten när man ser Liselott avbryta ännu en "egen-tid" för någon annan med Dennis är det väl Liselotts kompis som är iväg på nämnda tid, eller såg jag så fel i klippet? Det vore intressant att se stämningen på gården om så var fallet ty då tror jag inte Liselott har en enda allierad kvar längre och jag tror det blir droppen som får bägaren att rinna över för Dennis med beträffande hennes uppträdande.

Jag är helt övertygad om att Leonard inte hade kommit med bland slutvalet om alla kunnat deltaga nä. Tråkigt för Therese såklart.

Lysande liknelse där med att luciatåget, så känns Erica ja.

Nej du såg rätt efter vad jag kunde se, det var Liselotts kompis Filippa som Dennis hade egen tid med när hon kommer och bryter in igen. Ska bli kul att se vad som sker efter det för jag tror ju Filippa kommer vända Liselott ryggen helt och sen borde Dennis märka ilskan hos alla 3 mot Liselott och ta bort henne.
Citera
2017-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca

Ja Jörgen är ju onekligen ett kapitel för sig, men som någon annan skribent sa, han gör ju "bra" TV och sticker ut som säkerligen produktionen gillar. Han har ju sagt oförglömliga saker än så länge också. "Måste ha en bitch med tajt kropp" "Alla tjejerna ska provdansas" och "Sätt dig på apparaten" Sen icke att förglömma så delade han natten med Diana och dagen efter sitter han med Cattis och snackar om att han vill "ligga varje kväll" Nej hans damer har ingen vidare genomskådningsförmåga
Citera
2017-11-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ja Jörgen är ju onekligen ett kapitel för sig, men som någon annan skribent sa, han gör ju "bra" TV och sticker ut som säkerligen produktionen gillar. Han har ju sagt oförglömliga saker än så länge också. "Måste ha en bitch med tajt kropp" "Alla tjejerna ska provdansas" och "Sätt dig på apparaten" Sen icke att förglömma så delade han natten med Diana och dagen efter sitter han med Cattis och snackar om att han vill "ligga varje kväll" Nej hans damer har ingen vidare genomskådningsförmåga

Vill fortsätta försvara Jörgen lite här, att han vill provdansa tjejerna förstår jag inte vad som skull vara fel med, han har ju dans som största intresse, även Wille dansar ju med flera brudar och Erik drar till folkets park för att just dansa. Vad finns det egentligen för belägg att han låg med Diana, de hånglade på kvällen, precis som Wille gjorde med någon brud. Man såg även att de gick in i samma hus men är det någon som ens vet hur de bor? Jag tror ju inte alla bor i varsitt hus. Sedan såg man honom dra för gardinen i sitt sovrum, det är väl ganska normalt och man såg inte heller någon annan där även om det såklart kunde vara så. På morgonen efter framstår det som att Cattis kommer på dem när hon ska göra frukost men det finns INGET, absolut INGENTING som faktiskt visar detta. Det är bara klippt så man ska tolka det så.

Vad är det damerna inte kan genomskåda? Han säger ju själv att han vill ligga varje kväll så han är ju ärlig alla fall :-)

Enda jag egentligen tycker var svinigt gjort var när han skickade hem den första kvinnan och sa att han ville ha en tajt kropp. Kan förstå att man tycker andra kommentarer är osmakliga men en del kvinnor gillar ju uppenbarligen den gargongen också!

Anledningen till att jag kollar på bonde söker fru är ju just för att se sådana där personer, Adel-Jocke, Tråk-Fredrik och Känslo-Erik är ju inte speciellt spännande att följa.
Senast redigerad av ikkenicke 2017-11-12 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in