2017-09-23, 23:58
Medlem
Som rubriken lyder, 80-100 tusen. Behöver inte vara en ny bil som rullas ut från fabriken men så nära som möjligt.
Miljö och sånt skit bryr jag mig inte om, inte heller färg eller om det är manuell eller automat växellåda.
Är dock 2m lång så behöver en bil av modellen större.

Vad ska jag välja och varför`?
Citera
2017-09-24, 11:37
Medlem
Kia Rio har förvånansvärt bra benutrymme fram.
Citera
2017-09-24, 17:14
Medlem
Tullamores avatar
Beggad Skoda Octavia. Borde kunna få en -12 för dom pengarna. Har en sån själv och är också 2m. Man sitter riktigt bra i den.
Citera
2017-09-24, 19:04
Medlem
SirKnasens avatar
Om du funderar på VAG (VW, Seat, Skoda, Audi) så se upp för TSI motorer med kamkedja. Kedjorna sträcks i förtid med haveri som följd.
Någon som har koll om det enbart är 1,2 och 1,4 TSI som har kedjeproblemen? 1,8 och 2,0 TSI har väl alltid haft kamrem?
Citera
2017-09-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servmanret
Som rubriken lyder, 80-100 tusen. Behöver inte vara en ny bil som rullas ut från fabriken men så nära som möjligt.
Miljö och sånt skit bryr jag mig inte om, inte heller färg eller om det är manuell eller automat växellåda.
Är dock 2m lång så behöver en bil av modellen större.

Vad ska jag välja och varför`?

Du ställer två krav.
Inte ny, men så nära som möjligt och ingen småbil.

Då finns bara ett alternativ för dig.
Dacia Duster.

https://www.bytbil.com/vastmanlands-lan/personbil-duster-1-25-laureate-vinterhjul-navi-toppskick-2167-11071658

Personligen hade jag inte tagit i den med tång, men det är förmodligen helt rätt för dig.

Ett transportmedel för den som vill billigt från A till B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in