2017-09-23, 19:42
Medlem
När jag tittat pa valrörelsen i Tyskland, och sett Merkel bli utvisslad och utbuad - av allt att döma av organiserade personer med förankring i invandringskritiska partier - slog tanken mig, att detta kanske inte är sa dumt! Kanske vore detta nagot för SD och deras ungdomsorganisationer samt andra invandringskritiska organisationer att ta efter - i svensk valrörelse 2018? Även om man naturligtvis inte avgör valet genom att vara högljudd, skapar det ända uppmärksamhet. Varför inte bua och vissla ut Löfven varje gang han talar?

Vad tycker ni? Diskutera!
Citera
2017-09-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
När jag tittat pa valrörelsen i Tyskland, och sett Merkel bli utvisslad och utbuad - av allt att döma av organiserade personer med förankring i invandringskritiska partier - slog tanken mig, att detta kanske inte är sa dumt! Kanske vore detta nagot för SD och deras ungdomsorganisationer samt andra invandringskritiska organisationer att ta efter - i svensk valrörelse 2018? Även om man naturligtvis inte avgör valet genom att vara högljudd, skapar det ända uppmärksamhet. Varför inte bua och vissla ut Löfven varje gang han talar?

Vad tycker ni? Diskutera!

Partiledningen ödar stor möda på att få SD att framstå som respektabelt. Resultaten av dessa, ofta framgångsrika strävanden skulle snabbt raseras, om partiet följer din uppmaning till planlagd och beordrad mötesstörning.
Klart kontraproduktivt!
Citera
2017-09-23, 20:01
Medlem
franges avatar
Det har ju dock vänsterpacket i Sverige kört med i många år - framförallt mot just SD - att skramla med nyckelknippor, blåsa visselpipor, bussvissla etc - och hur har det gått? Har det fått stopp på SDs framfart?
Citera
2017-09-23, 20:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Tycker jag inte att man ska göra.
Låt alla komma till tals oavsett åsikt. I alla fall i en bra demokrati.
Citera
2017-09-23, 21:02
Medlem
Kebabfysikers avatar
Jag tycker det hela framstår som idiotiskt och kontraproduktivt.
Citera
2017-09-23, 21:53
Medlem
Ni tycker att förslaget är kontraproduktivt, och att det skulle skada SD:s anseende, da partiet skulle ha bemödat sig om respektabilitet. Varför tycker ni det? Jo, därför att ni är pacifiserade och feminiserade! Enligt er agenda far inga hetare känsloyttringar förekomma! Och hur är det med SD:s "respektabilitet"? Partiet är ju inte respekterat av dess meningsmotstandare för fem öre - sa vad har man att förlora pa att leva allan?

AFA och andra landsförrädargrupper tillats ju härja mer eller mindre fritt och vandalisera och störa SD. Men för den genomsnittlige SD-väljaren är det otänkbart att ens delta i en invandringskritisk demonstration - eller att demonstrera överhuvudtaget! Ni är sa ynkliga, sa fega, sa patetiska. Ga och göm er bakom er inbillade respektabilitet - och ta mesproppen till partiledare med er....!
Citera
2017-09-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det har ju dock vänsterpacket i Sverige kört med i många år - framförallt mot just SD - att skramla med nyckelknippor, blåsa visselpipor, bussvissla etc - och hur har det gått? Har det fått stopp på SDs framfart?

Nej, men förhoppningsvis har busfasonerna minskat väljarstödet för ultravänstern. Logiken haltar lite i ditt inlägg.
Citera
2017-09-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ni tycker att förslaget är kontraproduktivt, och att det skulle skada SD:s anseende, da partiet skulle ha bemödat sig om respektabilitet. Varför tycker ni det? Jo, därför att ni är pacifiserade och feminiserade! Enligt er agenda far inga hetare känsloyttringar förekomma! Och hur är det med SD:s "respektabilitet"? Partiet är ju inte respekterat av dess meningsmotstandare för fem öre - sa vad har man att förlora pa att leva allan?

AFA och andra landsförrädargrupper tillats ju härja mer eller mindre fritt och vandalisera och störa SD. Men för den genomsnittlige SD-väljaren är det otänkbart att ens delta i en invandringskritisk demonstration - eller att demonstrera överhuvudtaget! Ni är sa ynkliga, sa fega, sa patetiska. Ga och göm er bakom er inbillade respektabilitet - och ta mesproppen till partiledare med er....!

Jag vet att flera störande på valmöten 2014 med Åkesson var organiserat av Vänsterpartiet.
AFA finns bara på ett fåtal platser i Sverige, i motsats till V!
Citera
2017-09-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tycker jag inte att man ska göra.
Låt alla komma till tals oavsett åsikt. I alla fall i en bra demokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag tycker det hela framstår som idiotiskt och kontraproduktivt.

Citat:

För närvarande tar SD-ledningen bestämt avstånd från NMR och andra aktivistiska extremistgäng. Visar att SD-ledningen eftersträvar parlamentarisk anpassning. Som övertygad demokrat och liberal gillar och respekterar jag detta.
Citera
2017-09-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Partiledningen ödar stor möda på att få SD att framstå som respektabelt. Resultaten av dessa, ofta framgångsrika strävanden skulle snabbt raseras, om partiet följer din uppmaning till planlagd och beordrad mötesstörning.
Klart kontraproduktivt!

Trevligt att se dig igen! Naturligtvis håller jag med dig här. SD skulle hos mig sjunka till avgrundsdjup om de började med sådana fasoner.
Detta tillhör dregglet.
Citera
2017-09-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Trevligt att se dig igen! Naturligtvis håller jag med dig här. SD skulle hos mig sjunka till avgrundsdjup om de började med sådana fasoner.
Detta tillhör dregglet.

Hej gamle meningsmotståndare! Verkligt kul att vi för ovanlighetens skull är överens i en fråga.
Citera
2017-09-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Hej gamle meningsmotståndare! Verkligt kul att vi för ovanlighetens skull är överens i en fråga.

Just i denna fråga hade det varit svårt att ha annan uppfattning. Tyskarna som stod där och visslade såg föga respektingivande ut.
Jag har svårt att se ett gäng SDare uppföra sig så. Men jag kan ha fel..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in