2017-09-23, 16:29
Medlem
Finns det ngon hr som har koll p Frskringskassan och deras "mina sidor" dr man kan kolla vad man fr utbetalat i sjukpenning?

Fregende mnad var jag sjukskriven 100% och denna mnad har jag varit sjukskriven 50%.

Det betyder att jag fr tv "ersttningar". Dels fr 7 dagar fregende mnad och dels fr 24 dagar denna mnad.

P "mina sidor" str det ersttning fr "hela dagar".

r det deras sida som r otydlig eller har handlggaren gjort fel?

Jag tycker fr vrigt beloppet stmmer hyfsat med mina egna utrkningar, men vill ju att det ska bli rtt s man slipper eventuellt krngel i framtiden.
Citera
2017-09-23, 19:22
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjasan
Finns det ngon hr som har koll p Frskringskassan och deras "mina sidor" dr man kan kolla vad man fr utbetalat i sjukpenning?

Fregende mnad var jag sjukskriven 100% och denna mnad har jag varit sjukskriven 50%.

Det betyder att jag fr tv "ersttningar". Dels fr 7 dagar fregende mnad och dels fr 24 dagar denna mnad.

P "mina sidor" str det ersttning fr "hela dagar".

r det deras sida som r otydlig eller har handlggaren gjort fel?

Jag tycker fr vrigt beloppet stmmer hyfsat med mina egna utrkningar, men vill ju att det ska bli rtt s man slipper eventuellt krngel i framtiden.

0771524524
Citera
2017-09-29, 17:36
Medlem
Hej!
Jag har sjlv varit sjukskriven 100% hela augusti t om 3/9-2017. F r om 4/9 jobbar jag 25% och sjukskriven 75%.
Jag ska ha en utbetalning av FK den 26/9 dr det str hela dagar fram till 3/9 och tre fjrdedelsdagar
f r om 4/9.
Jag vet att FK har brytdagar frn 20 varje mnad till 20 nsta mnad dvs du fr betalt frn 21 /8 hela dagar och frn 1/9 halva dagar fram till 20/9.
Titta noga p utbetalnings beskedet vilka dagar r det som utbetalats.
Jag hoppas att jag har besvarat din frga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in