2017-09-25, 21:52
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Varken besviken eller arg egentligen. Bara riktigt jävla trött på vår trupp och organisation. Nu får det fanemej hända grejer.

Sen ska de gå och försvara förlusten mot "ett vasst lag när dom får igång spelet". Ja dom ligger ju ändå SIST i serien. Fan vad trött jag blir. Okej jag kanske är lite arg.

Självklart ska omarsson ha ångest över den missen ett bra tag framöver. Men det är liksom inte det som gör att vi inte kan få mer än två skott på mål borta mot AFC. Spelet är så sjukt oinspirerat och det är inte mer än en handfull spelare som visar någon slags glöd överhuvudtaget.

Din reaktion och frustration är såklart fullt förståelig (jag hade säkert reagerat tusen ggr värre om det hänt Bajen). Tänk bara på att AFC lyft sig något oerhört under hösten och att man för närvarande definitivt inte är seriens sämsta lag.

Men som sagt, ska inte läxa upp hur någon reagerar vid förlust, så dum är jag inte
2017-09-25, 22:14
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Sirius har verkligen agerat som det bottenlag man egentligen är under hösten. Tur för deras del att de har en tillräcklig buffert.

Inte mycket att säga - Sirius är i en svacka precis som flera andra lag (om inte lite djupare). De måste få in bättre spelare nästa säsong om de ska ha nåt i Allsvenskan att göra.
Senast redigerad av lighten-up 2017-09-25 kl. 22:16.
2017-09-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Japp. 6-0-målet av Tinnerholm var beviset för att matchen är uppgjord. Den enormt loja försvarsinsatsen vid det målet (framförallt från nummer 14 i Elfsborg) och Stuhr-Ellegaard insats vid flera av målen är ju ett klart bevis på att matchen är uppgjord. Borde ha kunnat dolts bättre. Nu blev det allt för uppenbart.

Malmö FF storvinner och du tror att det måste vara uppgjort?

Eller inte. I våras vann MFF match efter match med uddamålet i slutminuterna (eller slutsekunderna). I höst har de kämpat, slitit, nått oavgjort eller förlorat, eller vunnit stort. De storvann mot Kalmar hemma också.

Det är som om proppen antingen går ur nu i höst, eller också går det bara inte.

Men det är klart, Malmö FF:s matchvinnare Anders Christiansen var med igår, Anton Tinnerholm i all ära.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in